[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gillian

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 22:24

Heeft iemand van jullie misschien het homeopatische middel "Colocynthis Homaccord" van de firma "Heel" al geprobeerd??
Ik heb gelezen dat het werkt bij sommige paarden.
Zo ja, waar haal je het middel??

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 22:42

Nog nooit van gehoord! Is het ook voor mensen anders zou je eens bij een homeopatische drogist kunnen proberen. En anders zou je een homeopatische dierenarts kunnen vragen!

Groetjes

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:39

gillian schreef:
Heeft iemand van jullie misschien het homeopatische middel "Colocynthis Homaccord" van de firma "Heel" al geprobeerd??

Ik heb de producten van Heel, zowel de humane als die voor dieren en met name voor paarden. Dit middel is een humaan middel en is in te zetten bij Ischias (heuppijn) en Osteochondrose (verandering in het bot en/of kraakbeen van het scheenbeen)
Voor de paarden is het middel Citrullus colocynthis en dat is bij koliek en krampen in te zetten.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 22:45

Josefien schreef:
gillian schreef:

Ik heb de producten van Heel, zowel de humane als die voor dieren en met name voor paarden. Dit middel is een humaan middel en is in te zetten bij Ischias (heuppijn) en Osteochondrose (verandering in het bot en/of kraakbeen van het scheenbeen)
Voor de paarden is het middel Citrullus colocynthis en dat is bij koliek en krampen in te zetten.

Ik las op een Yahoo groep dat dit gebruikt wordt voor head shakers (in Amerika).
Veel paarden hebben er baat bij.
Schijnt dat het een medicijn is voor "trigeminal neurolga".

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 23:35

Meestal een blokkade in de hals die gecompenseerd wordt door middel van het HS

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 07:38

Ik heb evt. een telefoonnummer van de fima Heel voor je.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 22:06

Josefien schreef:
Ik heb evt. een telefoonnummer van de fima Heel voor je.

Zou je die naar mij willen pben alsjeblieft?
Zou ik heel fijn vinden!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:18

Ondertussen heb ik de homeopatische druppels "Heel Colocynthis Homaccord" in België gevonden en gekocht.
Vandaag heb ik de eerste dosis gegeven, over 3 dagen de volgende.
Om de 3 tot 4 dagen 1ml.
Ben heel benieuwd of het werkt...
Ik houdt jullie iig op de hoogte!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 23:45

Hier nog een met een headshaker.
Alles al geprobeert maar weinig effect tot nog toe.
Vooral de zomermaanden is het erg ,dus ook en zon en pollen allergie.
Interessant stuk trouwens wat op de vorige pagina staat over die onderzoeken die gedaan zijn erover.
Ik houd dit topic even goed in de gaten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 07:42

als het goed is moeten alle paarden met echt hooikoorts momenteel helemaal klachtenvrij zijn...

ben benieuwd of dit ook klopt bij iedereen?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 09:25

ellepel schreef:
als het goed is moeten alle paarden met echt hooikoorts momenteel helemaal klachtenvrij zijn...

Klopt!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:50

Ja, Roos schudt nu ook niet.
Heb alleen net zo'n netje gekocht, dus kan hem nu niet goed testen.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 23:16

ellepel schreef:

Helaas Paard bij ons op stal lijkt het al maar erger te gaan doen... DA wil niet verder kijken en zegt dat er niets aan te doen is. Eigenaar vertrouwd op zijn oordeel...

Dit paard doet het ook als je haar los laat lopen zonder zadel/hoofdstel o.i.d. en dan echt in draf met haar benen tegen dr neus aan willen trappen, tegen de muur oplopen en neus door het zand (in draf en galop, lenig is ze wel). Alleen op stal doet ze het niet. Weer type lijkt niet écht een rol te spelen. In de regen doet ze het evengoed als in de zon. In het donker lijkt ook niet te werken.

Tot nog toe geprobeerd:
Netjes in alle soorten en maten
Corticosteroïden
Homeopathisch middel

Hoop van harte dat het zo in de winter minder wordt. Maar dan nog, wat voor leven heeft zo'n paard dan van april t/m sept??? Zelfs de wei opgooien doe je haar waarschijnlijk geen plezier mee. Kortom een beetje moedeloos

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 08:41

ik heb dan altijd het idee dat deze paardjes in elk geval geen pollenallergie hebben.

ik zoud an denk ik gaan voor t verhaal van de zenwu, en kijk of je hier via een kliniek iets aan kunt laten doen..

enne ,de mijne begon gisteren trouwens weer te schudden. de tarwe is rijp en daar is tie allergisch voor...

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 08:48

Bij mij op stal staat ook een ijslander met headshaking syndrome.
Hij is nu onder behandeling bij een homeopaat, gaat al stukken beter goddank. Ik zal het meisje, die hem doet, eens attent maken op dit topic...

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 09:53

Gisteravond in het donker met mijn paardje buiten gereden. Hij deedt het ook weer. Ik snap alleen niet waarom hij het in de stap niet doet en het in de galop minder is. Die draf is echt een hel. Ik moet goed zorgen dat ik achterover zit anders raakt hij mijn hoofd.

Mensen bij mij op stal denken dat het eerder een tik van hem is dan een allergie. Hij doet het sinds vorig jaar.

Die jaren ervoor als hij er in de buitenbak vandoor schoot stapte ik af en ging binnen rijden. Ik was bang. Nu ben ik dat niet meer. Sinds vorig jaar schudt hij en hij weet dat ik dat eng vind. Hij is ook niet meer aan het been en bijna stuurloos.

Misschien mist hij de aanleuning van de muur in de binnenbak?

Een homeopaat zei dat het zijn knieën waren en wilde hem wel behandelen. Inspuiten met een homeopatisch middel en dat was 100 euro per knie. Misschien moest dat wel vaker dan 1x per knie. Ik vertrouwde dat niet. Geen diploma en dan in willen spuiten met iets wat ik niet ken.

Ik ben daarna bij de holistische dierenarts Eric Laarakker geweest en die zei dat er met zijn knieën en zenuwen e.d. niets mis was. Hij had wel last van zijn SI gewrichten en scheve bekken. Dit is nu opgelost maar hij schudt nog steeds. Over 2 maanden moet ik weer terug en dan gaan ze verder kijken.

Hun zeggen dat het een moeilijk probleem is. Dat weet ik als geen ander. haha

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 10:30

Ben benieuwd of Roos met dit weer ook weer schudt, ondanks het netje
Rijd er nu een tijdje mee en ze heeft er nog niet mee geschud, maar omdat het steeds rotweer is zegt dat natuurlijk niet zoveel..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:42

Sprintje schreef:
ellepel schreef:

Helaas Paard bij ons op stal lijkt het al maar erger te gaan doen... DA wil niet verder kijken en zegt dat er niets aan te doen is. Eigenaar vertrouwd op zijn oordeel...

Dit paard doet het ook als je haar los laat lopen zonder zadel/hoofdstel o.i.d. en dan echt in draf met haar benen tegen dr neus aan willen trappen, tegen de muur oplopen en neus door het zand (in draf en galop, lenig is ze wel). Alleen op stal doet ze het niet. Weer type lijkt niet écht een rol te spelen. In de regen doet ze het evengoed als in de zon. In het donker lijkt ook niet te werken.

Tot nog toe geprobeerd:
Netjes in alle soorten en maten
Corticosteroïden
Homeopathisch middel

Hoop van harte dat het zo in de winter minder wordt. Maar dan nog, wat voor leven heeft zo'n paard dan van april t/m sept??? Zelfs de wei opgooien doe je haar waarschijnlijk geen plezier mee. Kortom een beetje moedeloos

Andor deed hetzelfde hoor! Altijd overal aan afvegen. Over de grond, ook in galop. Dat we maar 1 keer flink zijn omgekletterd is een wonder.

Neem je paard mee naar Laarakker! Je zit net als ik in De bilt, dan kun je desnoods lopend naar hem toe!
Echt waar, ze hebben Andor weer helemaal opgelapd!
Bij Andor speelde het weer een minimale rol!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 15:34

Ik ben op het moment bezig met Heel Colocynthis Homaccord bij mijn paard.
Ik geef hem om de twee dagen 1.1 ml, gewoon met een spuitje in de mond.
Moet zeggen dat ik het wel vind werken!!
Als ik het om de drie dagen geef, schud ie wel weer een beetje.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:32

chantal001 schreef:
Gisteravond in het donker met mijn paardje buiten gereden. Hij deedt het ook weer. Ik snap alleen niet waarom hij het in de stap niet doet en het in de galop minder is. Die draf is echt een hel. Ik moet goed zorgen dat ik achterover zit anders raakt hij mijn hoofd.

Datzelfde probleem heb ik dus ook.
vanavond weer gereden en ik heb het hoofdschudden maar zoveel mogenlijk genegeerd.
Vorige keer heb ik haar met de vliegenkap op gereden en een touwtje aan de neusriem en toen was ze wel rustiger.
Ik heb al zovéél geprobeert de afgelopen 3 jaar, dat ik echt niet meer weet wat ik verder nog kan doen.
Ik geloof namelijk niet meer in welke methode dan ook om dit probleem te verhelpen.
Het heeft me bakken vol geld gekost en niks nakkes nada.
Ik heb me er nu bij neergelegt en weet dat ik een paard heb met beperkingen en daar deal ik dan maar mee.

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:11

Iemand adviseerde om dan met martingaal te gaan rijden. Vastmaken aan zijn neusriem. Ik vind dat weer zo zielig.

Gillian is er een site van de firma Heel? Misschien kan ik dat ook is proberen.

Heeft er iemand een ervaring met het produkt van de paardendrogist pollen extra veterinair. Er staat ook bij hoofdschudden.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:15

chantal001 schreef:
Iemand adviseerde om dan met martingaal te gaan rijden. Vastmaken aan zijn neusriem. Ik vind dat weer zo zielig.

Gillian is er een site van de firma Heel? Misschien kan ik dat ook is proberen.

Heeft er iemand een ervaring met het produkt van de paardendrogist pollen extra veterinair. Er staat ook bij hoofdschudden.

Eeerste : NIET doen zeg!!!! Je paard kan niks doen aan het schudden... Dat vind ik mishandeling hoor.

Pollen extra vet probeer ik ook evt volgend jaar ,als het te erg wordt.

Je moet eerst weten waardoor het paard schudt. Niet ieder paard schudt door de pollen!!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:19

Voor iedereen die Heel Colocynthis Homaccord wil proberen!!

Laat je paard eerst onderzoeken door een goede dierenarts, sluit alle allergieën uit, laat de rug/nek/halswervels nakijken door een osteopaat/fysio.

Mijn paard is helemaal binnenstebuiten gekeerd, ben zo'n €900 kwijt aan de kosten van alle onderzoeken die ik heb laten doen.
Bij de behandelingen van een osteopaat werd het wel wat beter, maar het schudden was niet weg.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar een andere oplossing.
Via een Yahoo Group kwam ik uit bij de Colocynthis druppels, heb stad en land afgezocht naar dat spul maar hier in Nederland is het niet te koop, in België, Duitsland, Engeland enz wel, gewoon bij een apotheek.
http://groups.yahoo.com/group/headshakers/

Afbeelding
Based upon 100 years of therapeutic experience.
Homaccord combinations are scientifically measured and rigorously tested in Germany.
Heel medication offers bodily support by activating the body's own forces of immunity and resistance.

Specifications

ZIN Product Number: 426353
Weight: 0.18 lbs (0.08 KG)
Size (inches): 1.57" X 1.57" X 3.94"
Size (cm): 4.0 cm X 4.0 cm X 10.0 cm

Traditional Uses *: Neuralgia, Sciatica, Osteochondrosis

Brands: Heel

* Traditional Use information is provided as a courtesy only. This information is based on Traditional and Folklore Medicine which uses natural materials to support health. This ingredient information has not been evaluated or approved by the FDA and is not based on scientific evidence from any source. These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration (FDA). This product is intended to support general well being and is not intended to treat, diagnose, mitigate, prevent, or cure any condition or disease. If conditions persist, please seek advice from your medical doctor.

Description

Homaccords are preparations which contain one or several active substances in respective potency chords. Usually a low potency is combined with a medium potency and a higher potency. The background of this potency combination is the nearly 100-year-old therapeutic experience that the simultaneous administration of low, medium, and higher potencies causes a reduction of the initial aggravation. As is known, initial aggravations occur particularly often during the administration of higher potencies given individually. Homaccords are available as attenuations for oral administration. This multipotent form - among other applications - is particularly appropriate for treating chronic illnesses.

Directions

Adults: In general, 10 drops 3 times daily. In acute cases, initially 10 drops every 15 minutes (for a period of up to 2 hours). Long-term administration of this preparation (for several months) must be supervised by a therapist.

Ingredients

100 mL Contains:
Colocynthis D3 - 0.8 mL
Colocynthis D10 - 0.8 mL
Colocynthis D30 - 0.8 mL
Colocynthis D200 - 0.8 mL
Gnaphalium polycephalum D1 - 0.2 mL
Gnaphalium polycephalum D10 - 0.2 mL
Gnaphalium polycephalum D30 - 0.2 mL
Gnaphalium polycephalum D200 - 0.2 mL
35 vol. % alcohol

Dreamstreet

Re: Headshaking Syndrome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:52

Ik heb begrepen dat head-shaking wordt veroorzaakt door spanning in de rug.

gillian schreef:
Moet je ff de zoekmachine gebruiken, er zitten hier veel eigenaren van head shakers op bokt.
Ik heb er ook een, een 17 jarige fries die sinds vorig jaar augustus ineens begon te schudden.
Allerlei medicijnen, dierenartsen en onderzoeken geprobeerd, maar zonder resultaat.
Ik ben nu met een osteopaat bezig, zij heeft hem voor de 2e keer behandeld en dat lijkt wel te werken, over eenmaand of 2 laat ik een controlebehandeling doen.

Dreamstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:59

Wordt Headshaking niet meestal veroorzaakt door spanning in de rug?
Kan mijns inziens meestal verholpen worden door het paard correct recht te richten.

Anjatjeuh schreef:
Ik vroeg mij af of er mensen op bokt zitten met een paard dat Headshaking Syndrome heeft. Headshaking Sydrome is een medische aandoening die tot op heden nog altijd een misterie blijft voor veeartsen, er is nog altijd niet volledig duidelijk wat het hoofdschudden veroorzaakt en de symptomen verschillen ook van paard tot paard, maar dit zijn enkele van de veel voorkomende symptomen:
Citaat:
- Symptoms start in March/April and end in September/October.
- Symptoms increase in intensity as stress or workload increases.
- Scratches his nose on his foreleg or an object.
- Buries his nose in the tail of the horse in front of him.
- Personality changes - an unhappy horse.
- Constant sneezing/snorting while working.
- Shakes at trot/cantor, but not at a walk.
- Riding into the wind increases symptoms.
- Suddenly jerks his head up almost hitting the rider.
- Loves having his nose scratched.
- Constant blowing nose as if to expel something.
- Hates having his nose scratched.
- Less energy/lethargic - droops head with loose reins.
- Shakes violently enough to lift front legs off of the ground.
- Holds his nose under water up to his eyes.
- Stares blankly off into the distance as if he sees something.
- Jerks suddenly like a bee just stung his nose.
- Sticks his nose in a bush.
- Symptoms worsen around Rape Seed fields.
- Stands under a tree in the shade while pasture mates are eating grass.
- Shakes in enclosed places - woods, surrounded by bushes, etc.
- Coughs a lot.
- Reacts to artificial lighting if working for an extended period.
- Reacts to bright sunlight reflecting off of snow.
- Kicking one or the other foreleg towards their head.
- Squints in bright sunlight.
- Reacts to the varying flashes of light when being ridden in the woods.
- Pupils dilated.
- Inflamed, red nostrils.
- "Scrunched" Nostrils.
- Has problems urinating - tries several times before success.
- Shakes February thru May and again August thru September.
- Snow glare worsens symptoms.
- Symptoms worsen when in between hedgerows.
- All activities are "hurried"
- Gets a "droopy" ear.
- Bags under the eyes.
- Holds tail straight out.
- Excessively aggravated by flies.
- Muzzle extremely sensitive to touch.
- Curls up muzzle: phlegming action