Dillemma: Wel/Niet lang naar buiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wiepie

Re: Dillemma: Wel/Niet lang naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 08:43

Katja schreef:
Ben ik absoluut met je eens maar sommige paarden zijn nou eenmaal zo.
Die van ons was al zo vanaf het moment dat hij uit het land kwam als 2,5 jarige. Altijd in een koppel gestaan dus en goede jeugd gehad.
Na veel ellende hebben we toegegeven aan zijn eigen ideeën en daar heeft hij super mee gefunctioneerd.

Dat zullen toch echt de uitzonderingen op de regel zijn. De stelling dat "de meeste paarden zich buiten niet meer prettig voelen" gaat mij toch echt te ver (en Nienke dus blijkbaar ook )....

Lottew

Re: Dillemma: Wel/Niet lang naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:08

Op de pensionstal waar ik rij zie je duidelijk dat elk paard behoefte heeft aan een andere vorm van weidegang/ stal / beweging, sommige paarden zijn nou eenmaal blij als ze na 4-5 uurtjes terug kunnen naar de rust van de stal, hooi eten, beetje duffen weet ik veel wat ze graag willen doen. Ik denk echt niet dat QuijoSavan haar paard binnen houdt uit eigenbelang of voor wedstrijden, het is toch duidelijk dat ze niet wilt dat haar paard zich bezeert? Zij zal zelf het beste kunnen beoordelen waar haar paard zich prettig bij voelt, en ik heb het gevoel dat dat momenteel het rustig opbouwen van weidegang is, waar ze nu dus ook mee bezig is. Ik zie veel liever een rustig, happy paard die wat minder lang op de wei staat dan een gestresste zenuwpees die nerveus wordt van hele dagen op de wei en zichzelf ook nog ns bezeert.

Oja, en dat betekent dus niet dat ik het eens ben met de stelling dat de meeste paarden zich niet prettig voelen buiten, het zijn meestal uitzonderingen.