Wat werkt echt tegen muggen en steekvliegen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Topisquinto

Re: Wat werkt echt tegen muggen en steekvliegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 18:08

Er helpt veel inderdaad tot dat de paarden beginnen zweten en dan is alles om zeep

rugged_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:06

ik geef mijn paard ook al een tijd lang knoflooksnippers, van de vliegen heeft hij niet zo veel last maar nu komen die pramen en die zijn echt lastig wat daar tegen werkt als iemand het weet??????????????
o ja en paarden die nat zijn worden geloof ik ook eerder door de vliegen gestoken

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:22

ik zweer bij herthoornolie of atex daasspray daar zit ook hertshoorn in...ok...je paard stinkt echt een uur in de wind maar er is geen vliegbeest bij je paard te bekennen...en jij wil er ook niet meer bij in de buurt komen..haha Knipoog

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:58

rugged_C schreef:
ik geef mijn paard ook al een tijd lang knoflooksnippers, van de vliegen heeft hij niet zo veel last maar nu komen die pramen en die zijn echt lastig wat daar tegen werkt als iemand het weet??????????????

Hebben jullie last van vliegende pramen Verward Haha! Ik denk dat je dazen bedoelt Pling

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 21:57

tc of zoiets (ben ik verslaafd aan) vind dat nog het beste product zo in een geel spray.
En heb net Fly off gekocht , ben ik niet blij mee en stinkt.
Ook heb ik een wit spul UNICORN tegen dazen dat je met een spons op het paard moet wirjven.
KEI VIES !! tja en dan heb ik een wit paard oa ook en dat is 1 x gebruikt en nooit meer en het helpt zelf niet, t was ook duur spul.Ben er echt niet blij mee !

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:43

rugged_C schreef:
o ja en paarden die nat zijn worden geloof ik ook eerder door de vliegen gestoken

ik geloof nooit dat knoflook werkt.
Ik ben pas japans gaan eten Vingers aflikken ik denk dat ik wel 9 tenen knoflook heb gegeten daar en de volgende dag had ik er gewoon 3 muggenbulten bij!!

Bij mijn paard werkt alleen atex, maar dan meurt ie wel de tent uit!!
Het ruikt een beetje naar een zooi oude sigaren in een overvolle asbak!

menske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:04

Ik heb atex daasspray gekocht maar het help bij mijn paardje jammer genoeg niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 20:47

Knoflook helpt niet direkt(het is niet vanwege de geur maar vanwege de bloedzuiverende werking). Je moet er dus in het voorjaar eigenlijk al mee beginnen. En wel met mate, teveel knoflook kan bloedarmoede of iets anders veroorzaken. Je kan ook appelazijn in het drinkwater doen, soortgelijke werking. Ik geef in de erge tijd knoflook, appelazijn, spray veerust, daasspray, citronella, plant vliegwerende planten naast de wei, was met lemongrass olie door de shampoo en helaas, mijn paarden hebben nog wel eens bulten, zeker na het rijden, ondanks sponzen. Kosten nog moeite gespaard; wat is eigenlijk het nut van dazen, teken, prikmuggen.....!?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 22:16

nicole1985 schreef:
nog een advies.heel veel knoflook voeren, hoe zuiverder het bloed hoe minder aantrekkelijk voor horzels en steekmuggen.helpt ook goed voor jezelf.de omgeving zal minder blij met je zijn maar goed, daar is ook wat aan te doen

Teveel is inderdaad niet goed: de hoogste dosis die je mag geven van zuivere knoflookolie (etherische) is 2 maal daags 2 druppels. 1 druppel is 8 teentjes knoflook.. Haha! als je het geeft lijkt het net of ze in de bistro hebben gegeten, maar het paard gaat er zelf niet van stinken. Als ze het te sterk vinden ruiken doe er dan je voer wat overheen en laat even staan dan is de ergste geur weg. Voor de liefhebbers heb ik een word document met info over de etherische knoflookolie en de werking en dosering ervan. Even een mail naar mij info@natuurlijkinbalans.nl en ik stuur het per email terug.

vlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:07

Je kunt het beste een interne en externe oplossing zoeken, dus iets wat je door het voer gooit en iets wat je op het paard smeert/spuit. Een voorbeeld van wat je door het eten kan gooien is knoflook en (appel)azijn.
Verder kun je vliegensprays gebruiken.
Hierboven werd unicorn genoemd, is een hele goeie (en dure) maar paarden kunnen er allergisch voor zijn en krijgen dan een soort blaasjes/brandwonden.
Dan heb je nog de goedkope chemische merken zoals bijv. veerust.
Ik ben zelf niet voor het chemische, ook al werken deze vaak wel goed. Ik kies zelf voor de middenweg, de goedkopere vliegensprays op natuurlijke basis, bijv. leovet. Vind het niet super werken maar i.c.m. knoflook/appelazijn werkt het best goed.
Knoflook trouwens maar een half jaar geven (dus in de vliegentijd en iets ervoor) altijd geven is niet goed.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:23

Wat is er aan appel azijn beter dan aan "gewone" azijn?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:27

kruidnagelen koken in azijn,in een spray busje doen en sprayen maar.
werkt bij mij heel goed,zeker in combi met knoflook door het voer.

vlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:53

In appelazijn zitten (behalve dat het werkt tegen vliegen) veel vitamine, mineralen, calcium, ijzer enz. Het help onder andere voor een goede darmflora en gifstoffen uit het lichaam te halen.

Hier nog een eigen brouwsel als anti vliegen product : neem 250 ml appelazijn en vermenvermeng dit met 10 duppels Tea-tree 5 druppels Lavendel, 5 druppels lemongras, 5 druppels dennenolie even goed schudden, klaar. (voor uitwendig gebruik)

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 21:39

Wat doe je aan dazen. Mijn sukkeltje staat van boven tot onder vol dikke bulten. De andere paarden in de wei hebben er geen last van.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 09:23

probeer dan toch eens knoflookolie, dan zijn ze niet interessant om te steken. Maar een goede vliegenspray of dek moet zeker helpen!

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:47

jep ,weer iets nieuws,en het werkt aardig goed moet ik zeggen!!
Komt ie ,Bremsen Bremse van de paardedrogist.
Stinken, meuren niet normaal zeg!
Altijd een handschoen aandoen ,anders ruik je het de hele dag!
Mijne fries laten ze mooi een tijd met rust ,die stinkdazen!
Kosten ,geloof 19 euro.

craz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:12

Cassole schreef:
Atex is fijn spul maar wel erg prijzig.

Op dit moment gebruik ik een brouwsel (een keer in bit of de hoefslag zien staan) bestaande uit water, azijn en dettol. Alles bij elkaar in een spuitflacon en klaar! T werkt prima.

Gebruik ik ook
Werkt goed dat brouwsel maar ook niet voor een hele dag. Hooguit een paar uren.
Maar het is goedkoper en werkt even goed als al die middeltjes uit de winkel.

menske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 14:04

Ik hoorde niet zulke goede verhalen over dettol op je paard smeren.

cow_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:26

Ik heb gister weer een nieuw goedje gekocht, daar zit ook hertshoornolie in... beetje duur (20,50 euro) maar ik kan je zeggen dat mijn paard met 10 andere in de wei stond.

En op een gegeven moment stond mijn paard alleen heel rustig te grazen en de rest stond nog bij mekaar om de vliegen van zich af te jagen... Dus ik ga ervoor! alleen... tja het stinkt....