miekedar schreef:Ik kan maar een ding zeggen. je moet doen wat je hart je ingeeft en wat je portomone kan betalen!!!!
Als je denkt dat dit de beste oplossing is voor jouw paard dan zit je juist. Ik heb hier ook ooit een topic opgestart over mijn paardje toen ik ook met een dilemma zat. Ze staat hier nog steeds lekker te grazen en er is inderdaad nog steeds iets mis mee. Maar je bent volgens mij niet paardvriendelijker om als je je paard altijd naar de dierenkliniek sleurt en allerlei onderzoeken en operaties laat ondergaan waar het psychisch en misschien fysisch niet beter. Ben je dan beter als je zegt ik heb 3000 euro uitgegeven, en ze is toch doodgegaan of ik heb ze haar laatste dagen of maanden lekker op de wei gelaten bij haar vriendjes en ze is in vrede ingeslapen???? Wel steeds een DA of twee zelfs laten komen en nu ben ik de alternatieve toer op.
Ik voel me er goed bij en mijn paard ook!!!!!!!!!!!!
Ik ben al heel lang op de alternatieve toer maar als mijn merrie hoogdrachtig is en met een forse bloeding uit beide neusgaten staat, nog nauwelijks op wil staan, dan komt er bij mij toch echt een VA bij hoor! De alternatieve weg is voor de lange duur bij mij én uit voorzorg om het paard gezond te houden. Wat zou jij op de alternatieve toer doen dan? Je homeopaat bellen die dan met wat druppeltjes aankomt? Gaat pendelen? Nee, dit vraagt om een direkte actie en dan door een echte VA, ook alternatief is niet heilig hoor!
saga schreef:ik begin da gezeik van die mensen die denken alles beter te weten een beetje beu te worden ik laat nog wel weten hoe het is af gelopen ( het veulen word met keizersnede gehaald als ze aan de tijd is) en voor de rest zoeken jullie het zelf maar uit stelletje tutjes jullie snappen maar half in welke situatie wij zitten!
Saga, de mensen hier snappen echt wel in wat voor situatie jullie zitten, jij vraagt advies, dan weet je op een openbaar forum ook dat je antwoorden kan verwachten van verschillende strekking, ook die je niet aanstaan.
Als ik het alleen even over mijzelf heb dan kan ik zeggen dat ik al zeer veel ellende met zieke paarden heb meegemaakt, gelukkig niet het geval waar jullie nu mee zitten. Op Bokt zitten zeer veel mensen met erg veel ervaring, ik zou alle adviezen echt niet zomaar naast mij neerleggen en de mensen hier gaan uitschelden, daar kom je echt geen klap verder mee.
Nog even een vraagje, het veulen wordt met de keizersnee gehaald als de tijd daar is, waar gaan ze dat doen dan? Gewoon op stal?