Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dagmach schreef:Ja,waarom krijgt de ene mens een bultje en de andere een enorme grote bult van een steek van een mug?
Net als bij je paard weten we dat gewoon niet.
Josefien schreef:ik heb een klant, bij wiens Fjord ik alles heb geprobeerd maar niets hielp tegen de jeuk vorig jaar. Dit jaar wilde ze zelf ook (eigen risico) de Traumeel injecties (de dierenversie wel te verstaan)uitproberen en ze sms-te me gisteren dat haar Fjord nog steeds geen jeuk heeft! Overigens is dit door een dierenarts van een mede bokker uitgevogeld, dus enigszins onderbouwd is het wel (blijft natuurlijk toch een probeersel wat bij de ene wel werkt en bij de andere niet) Ik heb contact gehad met de firma die het levert (Heel) en de druppels werken ook goed, alleen niet zo snel als een injectie. Ik onderhoud het nu met 2 maal daags 10 druppels Traumeel, nog geen jeuk!!!
Jannepauli schreef:Citaat:ik ben genaaid, zo heet dat volgens mij ???? en hij is binnen
Daar wil ik toch nog wel even op reageren... want hoezo? Taal geeft geen garantie dat hij het zomereczeem geneest en je maakt zelf de keus om zijn kuur te gebruiken. Net zoals je zelf de keus maakt om andere, vaak ook totaal niet werkende middelen, te kopen bij ruitersportwinkel of paardendrogist...
Ik wil hier overigens niet mee beweren dat meneer Taal het licht uitgevonden heeft, of dat het niet behoorlijk beroerd is als je in je hoop en verwachting teleurgesteld wordt... maar omdat zo maar iemand roekeloos 'de schuld' te gaan geven, dat lijkt me niet erg reëel...
Saba schreef:opstallen helpt bij mij ook, mijn paard heeft vooral jeuk tussen 21.00 en 22.30. Ik stal ze op om 20.30 tem 22.45. Daar ik een open stal heb (slechts een halve deur) hebben wij over de stalopening een ventilator gegangen. Ik merk dat op deze manier geen mugjes meer binnenkomen en ik moet zeggen mijn paardje vindt het zo leuk dat als ik haar eens niet op tijd kan opstallen zij zelf al in de stal gaat staan. Dus het helpt zeker.
Sosha schreef:@ Anky12; ik denk echt niet dat het voor de jeuk of de vliegjes uitmaakt of je de manen er af scheert of niet.
Ik doe het bij die van mij wel omdat ik dan gelijk kan zien als hij ook maar een heel klein beetje geschuurd heeft. Als je de manenkam met iets in wilt smeren is het ook makkelijker. Ze gaan er iig niet meer van schuren want die van mij schuurt op het moment helemaal niet.
Mendiej schreef:Mijn paard heeft ook zomereczeem. Ik heb al vóór dat het zomer was (en dus die vervelende beestjes) z'n manen goed ingesmeert met babyolie. Gewoon elke dag. En dat helpt echt goed
Hij heeft er nu geen last van (alleen z'n manen zijn een beetje vet
, maar wel regelmatig wassen)