Peesblessure?? wat te doen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rosecroft6

Re: Peesblessure?? wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 09:52

Mijn paard staat op het moment ook stil door een peesblessure.
In december moeten wij terug naar de kliniek en dan horen we of het beter wordt ja of de nee.
Maar na mijn gevoel gaat het niet beter maar ik zal moeten afwachten.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 21:41

hoi

Ik heb hetzelfde gevoel gehad als jou, ik was al bezig met een weide aan het zoeken waar ze oud kon worden, want ik dacht dat het ook nooit meer goed kwam, en ik droomde zelfs dat ik ze moest laten inslapen.
Maar gelukkig is het goedgekomen, maar iedere peesblessure is natuurlijk niet hetzelfde. Maar neem gewoon veel tijd voor alles.
Hoe is jouw paard aan de blessure gekomen? MIjn paard is gewoon geschrokken van iemand die uit de deur kwam, en toen was het meteen mis.
Ik wens je veel sterkte.

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 09:50

Ik haalde haar van de ene op ander dag met een banaan op de pees het land uit.
Ze liep wat onregelmatig maar niet super kreupel.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 11:05

@ Libiris: Hoe lang heeft dit nou precies geduurd die peesblessure?
en weet je ook welke pees er gebleseerd was??

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 18:54

In totaal heeft het bij mij ongeveer 4 a 5 maanden geduurd en gisteren heb ik voor het eerst mee gedaan aan een wedstrijd en ben een klasse lager gaan starten nl L2 en was zeer tevreden, niet dat ze super liep, maar goed genoeg als je nagaat wat er allemaar is gebeurd. Dit geeft je ook weer veel vetrouwen, aan het been is niets meer te merken, alleen nog aan aan het "rijden"maar dat is weer flink oefenen en dan komt het ook weer goed. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet meer weet welke pees het was, het was in ieder geval aan het voorbeen. Er is zelfs geen litteken weefsel te zien. Je kunt het alleen nog minimaal voelen als je beide benen naast elkaar vasthoud.
In ieder geval heb ik en vooral mijn paard heel veel geluk gehad

mieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:49

ik zou geen 1 of 2 maanden wachten ,ik zou meteen naar een kliniek gaan waar ze op de foto kan of peesscan maken,zo blijf je maar door tobben en voor het zelfde geldt komt er iets heel anders uit, en gewoon de wijze raad van de artsen daar opvolgen

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 22:28

Ondertussen zijn we 10 maanden verder sinds de peesblessure en het gaat heel goed. Vandaag heb ik zelfs voor het eerst een sprongetje gedaan, wat ze ook heel leuk vond. Ondanks dat er bij de laatste scan werd gezegd dat alles weer goed was en dat ik gewoon weer over een tijdje kon springen, had ik het nog steeds niet gedaan. Ben heel blij dat ik het heb gedaan al was het maar 50 a 60 cm. Maar gewoon het idee dat ik het heb gedaan en dat mijn paard er geen last van heeft, is gewoon geweldig!!!!
Hopelijk dat meer mensen zoveel geluk krijgen met een peesblessure als dat mijn paard heeft gehad.

Dreeke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:14

Fijn te horen dat het zo goed gaat.
Vandaag is de Da bij ons geweest voor een 4e scan (ben nu 6 maanden aan het revalideren met mijn paard, ze had dr oppervlakkige buiger voor de helft afgescheurd).
We moeten nu nog 2 maanden doorgaan en daarna krijgen we waarschijnlijk groen licht om weer alles te mogen doen (op springen na dan)

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:15

Zo die is idd. er heel erg goed vanaf gekomen zeg

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 23:27

hoi allemaal

ik ben benieuwd hoe het ondertussen allemaal is met jullie paardjes o.a. Dreeke en Rosecraft en Biewie

hopelijk dat jullie het even laten weten

biewie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 11:15

Hoi! Nou bij mij wel goed hoop ik. Een paar weken geleden ben ik voor het eerst weer even de bak in geweest, en toen ik thuis kwam ging hij precies met z'n blessure been omhoog staan (of gewoon op rust...) maar ik was gelijk weer in paniek.
Daarna heb ik het toch 2x weer geprobeerd en ik zie en voel er niks aan! Ik stap nog steeds heel veel, en rij maar 2x p/week, maar in principe doe ik in beperkte mate alles weer. (behalve in de bak)

Libiris, ook fijn voor jou dat het weer zo goed gaat! Ik ben intussen inderdaad ook zo'n 8 maanden verder en moet nog 1x een laatste controle scan en dan kan ik hopelijk de ring weer in!

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 14:17

nou ik ben heel benieuwd naar jouw scan, maar het zal wel goedkomen. Ik heb uiteindelijk ook een laatste scan gedaan, omdat ik toch steeds een beetje onzekr was. en die scan bleek heel goed te zijn, niet alleen mbt de pees maar ook voor mijn vertrouwen erin. Ik doe dus echt alles weer...

Heel fijn dat het bij jouw ook goed gaat