Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
gina2003 schreef:Ja, maar let op het eerdere verhaal elinax21, hij zakt niet steeds voor niks door zijn benen...
Ik zou hem gewoon rust gunnen, en desnoods alleen wandelen, niet overbelasten, omdat jij zin hebt om te rijden.
Het gaat niet alleen om de wond, maar ook om het doorzakken...
gina2003 schreef:Ja, maar let op het eerdere verhaal elinax21, hij zakt niet steeds voor niks door zijn benen...
Ik zou hem gewoon rust gunnen, en desnoods alleen wandelen, niet overbelasten, omdat jij zin hebt om te rijden.
Het gaat niet alleen om de wond, maar ook om het doorzakken...
gina2003 schreef:Nee, blue star, ik snap jouw ook wel, maar aan de andere kant ook weer niet.
Ok dat hun op hem rijden ben ik helemaal niet mee eens, maar het is niet jouw paard natuurlijk, ik kan alleen echt nie ttegen dit soort mensen, wat moeten dit soort mensen met paarden, of uberhaupt met dieren!?!
Ik bedoel alleen dat ik ook nie tstap waarom jij wel op hem gaat rijden, stel je gaat 2 keer in de week, dan hoft hij in ieder geval die 2 dagen niet te rijden, en heeft hij dan toch wat rust, dus je kunt er wel degelijk zelf iets aan doen, want zoals ik lees, rijd jij ook wel gewoon op hem, alleen als hij erg door zijn benen zakt niet, dit snap ik ook niet, sorry!

zirkoontje schreef:zoals de meesten al zeggen, gun t beessie even zn rust.
Besef ook dat zodra jij er op gaat om te kijken of het goed gaat, en het gaat goed dus jij rijdt weer verder, je het dan meteen weer overbelast.
Het beessie is zoals je zegt al ouder en heeft langer de tijd nodig om te herstellen, die tijd moet je hem ook geven.
zodra hij weer s een dagje goed loopt, wordt ie meteen weer aan het werk gezet en krijgt ie de tijd dus niet!! tja, dan blijf je lang doortobben.
ga lekker met mn wandelen (ernaast!) en doe dan een paar x per dag ipv anderhalf uur lang, daar heeft ie veel meer aan.
en wat betreft die eigenaar, mensen die een paard zo door laten lopen zonder er wat aan te doen zijn geen dieren waard!!! probeer m alsjeblieft te overtuigen om een andere VA te nemen
succes ermee
gina2003 schreef:Misschien ontwetendheid, maar er is vaak aangegeven dat zij een andere dierenarts moet laten kijken, of niet?
Iedereen ziet het aals zijn paard niet goed loopt, en dat hij daarom pijn heeft, zelfs kleine kinderen snappen dat, dus ontwetendheid, dat ben ik niet je eens, ik denk dat het geld meer een probleem is, maar dan moet je nie tvoor dieren kiezen, je laat een ziek kind toch ook niet onder dokter beter worden, als ze erg ziek zijn?
Waarom dieren dan wel?
En wat zirkoontje schreef, dat bedoelde ik ook uit te leggen, als hij ook maar even goed loopt, gaan jullie hem gelijk weer belasten, gun hem zijn rust!
Kun je dit niet, kijk dan eventueel naar een ander paard, dat misschien nog wat jonger is, en niet ziek, die worden vast ook wel ziek, maar gun deze dan een ander goed huis, die wel een DA kan en wil laten komen, dit verdient hij niet, sorry!
In wat

Anniek schreef:Ik vind zijn leeftijd nog wel mee vallen eigenlijk.
En straks als de wond genezen is ook niet meteen weer begint te rijden, je wilt te graag wat je dus ook wel hebt laten merken maar laat het niet de gezondheid van je paard kosten! Leen dan een paard waar je op kan rijden tijdelijk!
Bouw het rustig aan op, samen met je instructrise. Zelf vind ik het een beetje raar dat je meteen der op gaat zitten en dan gelijk even draven.
Maar ja ik hoop dat het allemaal goed komt voor je!
Succes der mee!

zirkoontje schreef:Ik wilde je ook niet meteen aanvallen maar ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen die een paard bezitten en zien dat dat beest pijn heeft, er geen veearts bij halen.
Dat slaat voornamelijk op de eigenaar van je paard.
En tja, een paard kost nou eenmaal geld en als diegene geen geld voor een veeart uit wil geven moet ie geen paard kopen maar lekker manege lesjes gaan rijden of een paard leasen want dan is de eigenaar fincanieel verantwoordelijk. Bezuinigen op veeartskosten kan je tegen over de beessie gewoon NIET maken.
Had je ook al ge-pt dus je weet wat ik bedoel....
elinax21 schreef:ik zou hem ook niet met pensioen laten gaan. als ik het allemaal hoor is hij daar zeker nog te goed voor. bovendien zie je danvaak dat ze in een keer minder worden. ik ben er natuurlijk niet zelf bij maar langzaam opbouwen lijt mij ook het beste. en wel rondgaan wandelen met hem nu, met die wond.