hoge hielen versus lage hielen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NickAltena

Re: hoge hielen versus lage hielen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 16:28

Jannepauli schreef:
Haha! Ik denk dat dit een goed voorbeeld is van selectief lezen Nick!!
Want ja, die twee tekeningen geven het ideaalbeeld van een 'wilde' paardenhoef en het volstrekt daartegenovergestelde extreem hoge hielen plaatje. Want in dezelfde tekst staat dat het 'onzin' is om een gedomesticeerd paard op dezelfde lagen hielen te zetten, als zijn wilde broertje.

Als hier, en in eerdere lijnen gezegd is dat men de hielen liever wat hoger ziet, dan wordt er natuurlijk niet aan dit soort extreme gevallen gedacht: ik denk dat een aantal ervaren mensen absoluut wel kunnen beoordelen of iets persé te laag is ( want meestal zie je op de foto's ook nog wel een stukje van het been erboven en dat geeft al een richting aan de gevolgtrekking).

Dus... wel leuk gevonden maar toch echt de rest van de site van Marjorie Smith doorworstelen, dan krijg je vanzelf je antwoorden!

Er wordt hier zeker zeer selectief gelezen Marian.....want ik schrijf nergens dat de hielen ZO laag moeten....paardafhankelijk...zool aanhouden...weet je nog?
Nou wil ik niet veel zeggen aan de hand van een foto...maar er zijn hier naar aanleiding van foto´s op lage hielen ook foto´s gezet waarvan men vond dat dat wel de goede hoogte was....en dat zag er in mijn ogen dus WEL veel te hoog uit.
Ik denk dat het met dat aantal ervaren mensen hier erg tegenvalt ....
De site van Marjorie hoef ik niet door te worstelen...ik ken hem zo goed als uit het hoofd....en je weet dacht ik wel dat als je nou ook maar iets niet van me kan zeggen, is het dat ik het niet goed lees..ik ook niet zomaar iets lees wat toevallig in mijn straatje past...maar nou juist een persoon ben die alles leest......
Half lezen is geen lezen! en over iets of de manier waarop van het lezen heb ik al vele malen een opmerking gezet of niet?
Als IK op een forum reageer waarvan ik niet de voorinhoud heb gelezen stel ik mijn vraag maar vermeld dan ook dat ik niet alles heb gelezen...controleerbaar hoor....
Probeer het maar opnieuw...maar niet meer bij mij...ik lees hier nog wel, maar had al een keer gevraagd te stoppen met vragen stellen.
Door mijn opvoeding voel ik me genoodzaakt om dan ook antwoorden te geven...iets waar ik graag mee wil stoppen?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:32

Ach ja.... zodra dat zinnetje van 'je moet beter lezen' weer om de hoek komt.. Nick laten we maar ophouden, inderdaad! Misschien had je toch beter wat minder tijd in al de diploma's moeten stoppen en wat meer tijd moeten investeren in sociale vaardigheden: niemand wil toegesproken worden alsof we een stelletje dumbo's zijn, niemand verlangt van jou instructies over hoe te lezen, wat te begrijpen, en hoe te antwoorden.
Zo lang je dat niet begrijpt wordt ieder topic waar je verschijnt vervelend en ruzie-achtig. Jammer, maar in de tussentijd doe je dan ook nog afbreuk aan theorïeën die op zich helemaal niet verkeerd zijn.

Zoals iemand hier al eerder schreef: Grow up! Ik voeg daar aan toe "Get a life!" - wat minder achter de computer, en meer bij je paard - is heel wat leuker.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:47

Ik ben heel erg geschrokken van het verhaal van iemand waarvan het paard blijvend kreupel is door te lage hielen door natuurlijk bekappen.
Mijn paard staat 'normaal' op zijn hielen, niet te hoog, niet te laag.
Maar de 'natuurlijk' bekapper wilde hem toch laag op zijn hielen gaan zetten.. na het gelezen verhaal en ook mijn eigen gevoel wilde ik dit niet en heb het ook niet laten doen!
Naar mijn idee hebben paarden zelf een stand van de hoeven waar je niet teveel aan moet sleutelen.
Mijn paard staat nu zonder ijzers en dat gaat prima, maar zou hij afwijkend staan en dit beter gaan mét ijzers, dan kwamen er ijzers onder.
Kan dat het ergens genoemd staat, maar vergeef me, ik heb niet alles gelezen, maar waarom moeten volgens natuurlijk bekappen de paarden lage hielen hebben?
En even ter verduidelijking.. ik ben niet tégen natuurlijk bekappen, vijl zelf ook af en toe bij, maar laat wél bijtijds de smid komen!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:48

NickAltena schreef:
De uitleg van het waarom van een niet te lange hiel heb ik al gegeven.

We hadden het toch over korte of lage hielen? Mijn voorbeeldjes zijn gericht op korte hielen en de nadelen daarvan. Laat wel duidelijk zijn, dat ik ook geen voorstander ben van hele hoge hielen! Dat is net zo min goed voor een paard. Ik denk dat het nuance verschil eenvoudig te vinden is in het woord 'te'. Te lang is niet niet goed, maar te kort zeer zeker ook niet. Ik merk bij mijn drie paarden dat ze het beter doen als ze 'wat stijler' staan, lees 'wat', dus niet 'te stijl' dan wanneer ze 'wat platter' staan. En jazeker mijn paarden zijn geen van drieen rondom beslagen. Eentje is alleen voor beslagen ivm peesprobleem dat ze had opgelopen (lees hier een stukje terug), eentje is alleen achter beslagen met plates voor het beter glij effect in een sliding stop zodat ze zich niet zeer doet Haha! en eentje is helemaal niet beslagen omdat het niet nodig is voor haar. Misschien dat zij ook nog op plates komt, maar dat is een terzijde.

Waar het mij om gaat is dat het allemaal leuk en aardig klinkt dat paarden in het wild niet de zelfde stand hebben dan de paarden die van de smid afkomen, maar dat wil niet zeggen dat die paarden de enige juiste stand hebben. Ze leven nou eenmaal in het wild en hoeven geen prestaties neer te zetten, dragen geen 60 kg of meer op hun rug, hoeven niet in diverse bakbodems te springen, stoppen of weet ik al niet meer. Je kunt dit niet vergelijken! Sterker nog, dat moet je niet willen! Kijk naar ieder individueel paard, en bekap het zoals het voor dat dier in zijn leefomstandigheden het beste past. En let daarbij wel op 'the laws of fysics', want door de hak erg laag te zetten veroorzaak je of je het nou wilt weten of niet een overbelasting aan de buigpezen. Zet je een hak erg stijl, dan krijgt de pees aan de voorzijde van het been een flinke belasting. Gewoon een feit!

Wat ik verder nog kwijt wil is, dat als een paard prima loopt zonder problemen, ga dan niet zijn stand veranderen door zijn hak te laten zakken puur omdat het zo leuk klinkt dat hij natuurlijk bekapt is. Want dat is wel zo ongeveer het domste wat je kunt doen, en je helpt je paard er zeer zeker niet mee (en ook dit geldt andersom, zet hem ook niet stijler omdat het zo mooi staat).

Citaat:
Ik zal niet meer schrijven.... okee?
Een lijn die ik verdorie zelf open .... ik zou zeggen...veel plezier er mee.
Voelt het goed dames?

Hier zit hem de knoop, je reageert gewoon zo bot naar mensen toe, dat iedereen direct in de verdediging schiet mij incl. Sta ook eens open voor andere meningen en doe er je voordeel mee! Kijk verder om je heen dan die ene natuurlijk bekappen site, ga bv. ook kijken op horseshoes, open daar evt. een topic met (top)smeden uit de VS waaronder ook natuurlijke bekappers.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 18:02

Jannepauli schreef:
Ach ja.... zodra dat zinnetje van 'je moet beter lezen' weer om de hoek komt.. Nick laten we maar ophouden, inderdaad! Misschien had je toch beter wat minder tijd in al de diploma's moeten stoppen en wat meer tijd moeten investeren in sociale vaardigheden: niemand wil toegesproken worden alsof we een stelletje dumbo's zijn, niemand verlangt van jou instructies over hoe te lezen, wat te begrijpen, en hoe te antwoorden.
Zo lang je dat niet begrijpt wordt ieder topic waar je verschijnt vervelend en ruzie-achtig. Jammer, maar in de tussentijd doe je dan ook nog afbreuk aan theorïeën die op zich helemaal niet verkeerd zijn.

Zoals iemand hier al eerder schreef: Grow up! Ik voeg daar aan toe
"Get a life!"
- wat minder achter de computer, en meer bij je paard - is heel wat leuker.

Voeg ik er ook nog maar een aan toe...gewoon in normaal hollands...
wat jij niet wil dat jou geschied doe dat ook een ander niet!

Ik verlang die instructies van jou ook niet net als jij die van mij niet verlangt...
Nogmaals...ik heb je niet uitgenodigd...je bent hier uit vrije wil komen schrijven....net als al die andere.
We krijgen hier al aardig dezelfde sfeer als toen jullie nog wel op paardnatuurlijk schreven....dus laten we maar ophouden...net als daar...ik laat jou je gang gaan...doe het dan ook andersom...

Toch raar he...dat er steeds meer mensen eens een kijkje komen nemen en overstappen ondanks dat rare schrijven van mij?.... de ogen gaan wel los hoor....daarbij maakt het weinig uit of jij of ik nou hier aan het schrijven bent.

Een ieder die hier in staat is om te lezen kan dat ook op andere site´s, of ik nou hier schrijf of dat een andere het op een ander forum wat anders zegt...het komt allemaal op het zelfde neer.
Vele mensen van HN durven hier helemaal niet eens te schrijven door dit soort reacties.
Maar als jullie zelf ook zo achter het idee staan....laat er eens wat van zien dan, ipv. alleen maar te katten op mijn manier van schrijven
Kijk naar de onderwerpen die hier beschreven zijn...lees mijn gedachtes daar over en dan die van jullie....zoals ik al zei...tis maar net wie het schrijft om dezelfde stelling geaccepteerd te krijgen bij jullie.
Ik schrijf, jullie zijn het er niet mee eens....jullie schrijven....en tis het zelfde?
Met mij worden jullie het nooit eens.
Mijn manier van schrijven staat jullie niet aan...
Voorheen was dit blijkbaar anders, en ik ben niks veranderd hoor..maar als ik het goed heb....ben ik ooit nog eens uitgenodigd door jullie als ik het me goed herinner om bij het 4 pk clubje te schrijven...vreemd....
Maar goed...laat andere het dan maar doen he?
Veel plezier dames...
Owja...Marianne....hoe gaat het met je paard....want daar ben ik wel benieuwd naar... (dit heeft niks met de hoeven van doen maar ik wil het gewoon graag weten)

Gr, Nick

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:16

Nick het enige waar je naar mijn idee goed in bent is het schrijven van ellelange stukken tekst die nergens echt over gaan. Je ben zo met jezelf en jou mening bezig dat je niet eens in staat bent om een fatsoenlijke reactie te geven op de onderbouwde tegen argumenten op het laag zetten van de hielen van een paard. Sterker nog je reageerd er totaal niet op. Als iemand een tegen voorbeeld geeft ben jij alleen in staat de schrijf wijze of te toon waarop iemand iets schrijft te bekritiseren.

Je schrijft ergens
Citaat:
Voelt het goed dames?

Wie denk jij dat je bent?? Ik dacht je te kunnen helpen met een vraag krijg als dank alleen oliebol over me uitgestort. En dan denk jij nog dat je interessant genoeg bent om er een gevoel over te hebben???????????

Je bent naar mijn idee gewoon een verspilling van tijd en typewerk.
Of dat een goed gevoel geeft als jij zou stoppen met schrijven?????? Misschien een koude douche voor jou. Want dat geeft geen gevoel nog goed nog slecht, want een gevoel krijg je alleen als je het interesseerd wat de ander denkt of schrijft. Mij maakt het nu ik weet dat je niks wil horen wat niet in je straatje past geen barst uit al zit je op je kop voor de pc te typen!

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 18:21

Jolande schreef:
NickAltena schreef:
De uitleg van het waarom van een niet te lange hiel heb ik al gegeven.

We hadden het toch over korte of lage hielen? Mijn voorbeeldjes zijn gericht op korte hielen en de nadelen daarvan. Laat wel duidelijk zijn, dat ik ook geen voorstander ben van hele hoge hielen! Dat is net zo min goed voor een paard. Ik denk dat het nuance verschil eenvoudig te vinden is in het woord 'te'. Te lang is niet niet goed, maar te kort zeer zeker ook niet. Ik merk bij mijn drie paarden dat ze het beter doen als ze 'wat stijler' staan, lees 'wat', dus niet 'te stijl' dan wanneer ze 'wat platter' staan. En jazeker mijn paarden zijn geen van drieen rondom beslagen. Eentje is alleen voor beslagen ivm peesprobleem dat ze had opgelopen (lees hier een stukje terug), eentje is alleen achter beslagen met plates voor het beter glij effect in een sliding stop zodat ze zich niet zeer doet Haha! en eentje is helemaal niet beslagen omdat het niet nodig is voor haar. Misschien dat zij ook nog op plates komt, maar dat is een terzijde.

Waar het mij om gaat is dat het allemaal leuk en aardig klinkt dat paarden in het wild niet de zelfde stand hebben dan de paarden die van de smid afkomen, maar dat wil niet zeggen dat die paarden de enige juiste stand hebben. Ze leven nou eenmaal in het wild en hoeven geen prestaties neer te zetten, dragen geen 60 kg of meer op hun rug, hoeven niet in diverse bakbodems te springen, stoppen of weet ik al niet meer. Je kunt dit niet vergelijken! Sterker nog, dat moet je niet willen! Kijk naar ieder individueel paard, en bekap het zoals het voor dat dier in zijn leefomstandigheden het beste past. En let daarbij wel op 'the laws of fysics', want door de hak erg laag te zetten veroorzaak je of je het nou wilt weten of niet een overbelasting aan de buigpezen. Zet je een hak erg stijl, dan krijgt de pees aan de voorzijde van het been een flinke belasting. Gewoon een feit!

Wat ik verder nog kwijt wil is, dat als een paard prima loopt zonder problemen, ga dan niet zijn stand veranderen door zijn hak te laten zakken puur omdat het zo leuk klinkt dat hij natuurlijk bekapt is. Want dat is wel zo ongeveer het domste wat je kunt doen, en je helpt je paard er zeer zeker niet mee (en ook dit geldt andersom, zet hem ook niet stijler omdat het zo mooi staat).

Citaat:
Voelt het goed dames?

Hier zit hem de knoop, je reageert gewoon zo bot naar mensen toe, dat iedereen direct in de verdediging schiet mij incl. Sta ook eens open voor andere meningen en doe er je voordeel mee! Kijk verder om je heen dan die ene natuurlijk bekappen site, ga bv. ook kijken op horseshoes, open daar evt. een topic met (top)smeden uit de VS waaronder ook natuurlijke bekappers.

Tja...en daar kom ik dan met mijn commentaar....niet leuk en niet in jou straatje passend...zeker weten...want zoals je hierboven beschrijft staat er al een paard op ijzer die dit niet nodig heeft....dit is puur in je eigen belang...niet omdat het een medische noodzaak is....
Let wel...ik heb totaal geen wedstrijd belangstelling meer....vele paarden sporten hebben mij de ogen open gemaakt waar we nou eigenlijk mee bezig zijn...de slidingstop is er een van de vele, die plates wil jij omdat i anders niet zo mooi glijd.
Net als het springen over hoge hindernissen...zelf ook veel gedaan...maar ik ben er wel mee gestopt omdat ik inzag wat ik bij mijn paard aan het doen was. De mensen die zeggen dat het voor de sport moet....tja...daar kan ik dan niet in mee gaan.
Er zijn vele andere en minder schadelijke manieren te doen met je paard om er toch van te genieten...en das mijn voorkeur.
Het paard heeft niet om mijn gevraagd, ook niet om mijn keuze van sport...wie ben ik dan om de hoeven schade aan te gaan doen van mijn paard voor mijn eigen plezier? Nee dank je, daarvoor weet ik inmiddels te veel.
Wat de andere site´s aangaat , ik heb al eerder geschreven dat hoefnatuurlijk niet de enige site is hoor waar ik lees...hoeveel wil je er hebben? En hoeveel titels van boeken?

Dan de knoop....waarover je het zo mooi hebt.
Ook al eens opgemerkt hoeveel gekat ik aan deze kant ontvang?
Als jij aangevallen wordt dan ga je ook terug schrijven zoals ik zie hierboven...waarom mag ik dat niet ?
Dit geld niet alleen voor jou natuurlijk, je bent zo te zien nog een van de weinige die normaal over de vragen kan schrijven....

Maar ik heb er genoeg van....iedereen de groeten

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 18:23

Adrienne schreef:
Nick het enige waar je naar mijn idee goed in bent is het schrijven van ellelange stukken tekst die nergens echt over gaan. Je ben zo met jezelf en jou mening bezig dat je niet eens in staat bent om een fatsoenlijke reactie te geven op de onderbouwde tegen argumenten op het laag zetten van de hielen van een paard. Sterker nog je reageerd er totaal niet op. Als iemand een tegen voorbeeld geeft ben jij alleen in staat de schrijf wijze of te toon waarop iemand iets schrijft te bekritiseren.

Je schrijft ergens
Citaat:
Voelt het goed dames?

Wie denk jij dat je bent?? Ik dacht je te kunnen helpen met een vraag krijg als dank alleen oliebol over me uitgestort. En dan denk jij nog dat je interessant genoeg bent om er een gevoel over te hebben???????????

Je bent naar mijn idee gewoon een verspilling van tijd en typewerk.
Of dat een goed gevoel geeft als jij zou stoppen met schrijven?????? Misschien een koude douche voor jou. Want dat geeft geen gevoel nog goed nog slecht, want een gevoel krijg je alleen als je het interesseerd wat de ander denkt of schrijft. Mij maakt het nu ik weet dat je niks wil horen wat niet in je straatje past geen barst uit al zit je op je kop voor de pc te typen!

En weer een...toemaar....zie hier boven...en vergelijk het met je eigen en anderemans schrijfwijze....

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:56

Om te beginnen is er nog een topic op MD waarin alle zaken aangaande natuurlijk bekappen worden besproken.
Daarnaast is het nog steeds niet nodig om Bokt als een uitlaatklep voor je frustraties naar mensen te gebruiken. Dit topic is geen voorbeeld van hoe men op Bokt geacht wordt te discussieren.