Slimme 'kwakzalvertjes'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Re: Slimme 'kwakzalvertjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:36

ALs je paard zn benen hebt afgespoten/nat zijn kan je ze ipv droogwrijven, ook droogföhnen... Dit kan handig zijn wanneer je paard (snel) last heeft van mok (want door wrijven kan er ook mok ontstaan, doordat er soms te hard wordt gewreven Tong uitsteken)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:22

Jorie schreef:
Paardenmelk schijnt ook heel goed voor mensen te zijn.

Toen je gestopt was met die paarden melk, kwamen de problemen terug??

Hoi Jorie,

Nee de klachten zijn nog steeds niet terug gekomen.

Henny

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:26

[quote="Sterre"]Hmm.. dat van die paardenmelk klinkt wel
Ik heb nu een andere DA, die erg openstaat voor alternatieve methodes en zal het eens met haar bespreken.
Hoeveel melk heb je jouw paard per dag gegeven?

[quote]

Mijn merrie kreeg 6 theelepels met een flinke kop erop per dag.
Ik voerde het in poedervorm.
Ze heeft het 7 weken gehad. Ze weegt zo'n 500 kilo

Henny

vhnele

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:37

Sterre schreef:
[
Na het ontwormen, het paard 10 dagen lang een "gistkuurtje" geven, om de darmflora weer op peil te krijgen.
1 x Per dag een blokje verse gist in een beetje lauw-warm water oplossen en door het voer mengen.

[/quote]

Ik dacht dat gist niet goed was omdat ze er koliek van kunnen krijgen?
Iemand dit al geprobeerd?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 08:19

Gist is goed, maar je moet het langzaam opvoeren en niet te veel geven. Door de bacterieën kan -meer dan normaal- gas gaan ontstaan en heb je dus een paard wat zich koliekerig aandoet.

Overigens zit in veel middelen die de darmflora oppeppen een beetje gist verwerkt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 09:01

De Paardendrogist verkoopt een middeltje "Opkikker" , ook daar zit, naast bepaalde bacteriën en enzymen, gist in...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:09

Hoi hoi

leuke tips allemaal maar pas wel op, onderschat de werking van sommige kruiden enzo niet.Want de regel baad het niet dan schaad het niet gaat hier niet op.Zwakke hoeven moet je van binnenuit aanpakken er is een poeder te koop want prima werkt.Hoeven vet je in als het nodig is, dan werkt het namelijk heel goed.Ik heb nog een goede kwakzalvers tip.Zorg altijd voor een kuipje boter in de stal. Heeft je paard iets verrekt of heb je een trap gehad, ging hij op je teen staan enzo smeer er meteen dik boter op en de pijn is weg.
Sterre schreef:
Hmm.. dat van die paardenmelk klinkt wel interessant Lachen !

Ik heb een twenter met veel schilfers op d´r benen. Als ik haar afspons met een middeltje van de DA, helpt dat tijdelijk, maar het komt steeds weer terug Scheve mond .
Ik ben er dan ook van overtuigd, dat er naar een oplossing gezocht moet worden die van "binnenuit" werkt!
Ik heb nu een andere DA, die erg openstaat voor alternatieve methodes en zal het eens met haar bespreken.

Megantjuh schreef:
Vraagje dan:

Grace heeft hele zwakke hoeven. Ze zijn wit van kleur, ik hoorde dat dit ook al niet echt bevorderend is klopt dat? E daarnaast scheuren ze steeds weer in en ze heeft bij haar voorbenen ook nog eens ongelijke hoeven, dus een plat en een staand hoefje. Ijzers heeft ze ook gehad maar haar hoeven scheurden steeds in bij de hoefnagels enz. Heeft iemand een goede tip om de hoeven sterker te krijgen? En hoef in vetten ja of nee? En zo ja, hoe vaak?

Bedankt voor het advies..

Biotin heeft een gunstige uitwerking op de groei van hoeven en manen.
Het duurt even voordat je resultaat ziet en het spul is best prijzig, maar het werkt wel!!

Ikzelf vet de hoeven nauwelijks in Bloos . Volgens mijn smid heeft vetten om een soepele hoef te krijgen, alleen zin als de hoef van te voren al goed vochtig is. Dat betekend dat je in de zomer (als het droog is), de hoef minimaal 10 min. moet sproeien, om hem vochtig te krijgen. Als je de hoef dan invet, sluit het de vochtigheid in de hoef in.
Als je geluk hebt, maakt het je paard niet uit om 10 min. met vier benen in een emmertje te staan, dan ben je in 10 min. klaar Knipoog .
Helaas vinden die van mij dat geen goed plan en dat betekend dus 4 x 10 min. sproeien. Sorry, maar dat kost me dus echt teveel tijd, zeker als je weet dat ik 3 paarden heb Clown !
Wat goed voor een paardenhoef is, is lopen op een iets vochtige wei (bijv. ´s ochtends vroeg, als er dauw op ligt).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:10

Jullie weten dat je hoevenvet alleen op natte hoeven smeert?
Sterre schreef:
Hmm.. dat van die paardenmelk klinkt wel interessant Lachen !

Ik heb een twenter met veel schilfers op d´r benen. Als ik haar afspons met een middeltje van de DA, helpt dat tijdelijk, maar het komt steeds weer terug Scheve mond .
Ik ben er dan ook van overtuigd, dat er naar een oplossing gezocht moet worden die van "binnenuit" werkt!

Megantjuh schreef:
Vraagje dan:

Grace heeft hele zwakke hoeven. Ze zijn wit van kleur, ik hoorde dat dit ook al niet echt bevorderend is klopt dat? E daarnaast scheuren ze steeds weer in en ze heeft bij haar voorbenen ook nog eens ongelijke hoeven, dus een plat en een staand hoefje. Ijzers heeft ze ook gehad maar haar hoeven scheurden steeds in bij de hoefnagels enz. Heeft iemand een goede tip om de hoeven sterker te krijgen? En hoef in vetten ja of nee? En zo ja, hoe vaak?

Bedankt voor het advies..

Biotin heeft een gunstige uitwerking op de groei van hoeven en manen.
Het duurt even voordat je resultaat ziet en het spul is best prijzig, maar het werkt wel!!

Ikzelf vet de hoeven nauwelijks in Bloos . Volgens mijn smid heeft vetten om een soepele hoef te krijgen, alleen zin als de hoef van te voren al goed vochtig is. Dat betekend dat je in de zomer (als het droog is), de hoef minimaal 10 min. moet sproeien, om hem vochtig te krijgen. Als je de hoef dan invet, sluit het de vochtigheid in de hoef in.
Als je geluk hebt, maakt het je paard niet uit om 10 min. met vier benen in een emmertje te staan, dan ben je in 10 min. klaar Knipoog .
Helaas vinden die van mij dat geen goed plan en dat betekend dus 4 x 10 min. sproeien. Sorry, maar dat kost me dus echt teveel tijd, zeker als je weet dat ik 3 paarden heb Clown !
Wat goed voor een paardenhoef is, is lopen op een iets vochtige wei (bijv. ´s ochtends vroeg, als er dauw op ligt).