wottie schreef:BiancUgo schreef:De dierenarts was gisteren even op stal voor een drachtige merrie en hij vond absoluut dat er wel vooruitgang in zat bij ugo dan vorige week.
Ik zelf zie hem natuurlijk iedere dag lopen en dan heb je er minder kijk op dan iemand die hem in het begin heeft zien lopen en dan het resultaat naar een week weer ziet.
Hij zei wel dat het wel goed zou gaan komen maar met heel veel geduld en rust morgen de fysio weer bellen en dan maandag de dierenarts maar weer ff bellen over hoe en wat te doen.
Hallo wat rot voor je. Ik heb 2 jaar geleden mijn toen 3jarige ruin moeten laten afmaken omdat hij in zijn eerste levensjaar zijn nekwervel gebroken had. Dit wisten wij echter niet maar toen wij met hem aan het werk gingen zwabberde hij ook met zijn achterhand en zette hij zijn benen altijd overelkaar. Op een gegeven moment gaf hij zelfs geen voetje meer met zijn achterbeen. Wilde ik dit toch forceren dan viel hij gewoon om. Na veel onderzoeken en uiteindelijk op aandringen van mij, foto's, bleek dus dat hij een nekwervel gebroken had gehad , maar deze was aan mekaar gegroeid met zoveel botwoekering dat het de zenuwbaan beknelde. Hij had helemaal geen gevoel in zijn achterlijf en was min of meer gewoon een tijdbom. Dit is natuurlijk niet zo een leuk verhaal maar ik zou me eens bedenken of er nooit iets is gebeurd zoals vasthangen met zijn halster of iets dergelijks. Bij mijn Sir Vico kwam het uiteindelijk ook pas uit toen hij 3 jaar was en voor hem hield het leven toen jammer genoeg op. Ik hoop voor jou dat je snel weet wat je paard mankeert want niks is zo vervelend als die onzekerheid.
Oh dat is ook minder en ook nog zo jong zeg ja vervellend is dat hé.
Nee idd onzekerheid is echt erg.
Met ugo gaat het gelukkig wel een beetje de goede kant uit hij is aardig baldaadig maar goed wat wil je na 2 weken op stal en ff 1 uurtje buiten per dag, maar morgen gaan we de fysio bellen en even vertellen hoe het nu met ugo gaat en hoe hij vooruit gegaan is in 1 week en nu weer meer coordinatie over zijn achterhand heeft en niet meer zo'n spontaan omvalt.
Daarna gaan we waarschijnlijk naar utrecht toe om daar een neurlogisch onderzoek aan te vragen om te kijken of er wel wat markeert aan zijn nekwervels..en mocht dat niet het geval zijn en zeggen ze daar dat het wel weer goed komt met ugi dan gaat hij zowie zo voor een half jaar naar mijn ouders en daar gaat hij lekker de wei in, krijgt hij een half jaar rust is ook wel goed voor hem hij is namelijk ook wel erg hard gegroeid het afgelopen jaar.
nou we wachten het ff af maar we gaan vooruit...