Mischien iemand die weet wat dit kan zijn !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BiancUgo

Re: Mischien iemand die weet wat dit kan zijn !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 15:05

wottie schreef:
BiancUgo schreef:
De dierenarts was gisteren even op stal voor een drachtige merrie en hij vond absoluut dat er wel vooruitgang in zat bij ugo dan vorige week.

Ik zelf zie hem natuurlijk iedere dag lopen en dan heb je er minder kijk op dan iemand die hem in het begin heeft zien lopen en dan het resultaat naar een week weer ziet.

Hij zei wel dat het wel goed zou gaan komen maar met heel veel geduld en rust morgen de fysio weer bellen en dan maandag de dierenarts maar weer ff bellen over hoe en wat te doen.

Hallo wat rot voor je. Ik heb 2 jaar geleden mijn toen 3jarige ruin moeten laten afmaken omdat hij in zijn eerste levensjaar zijn nekwervel gebroken had. Dit wisten wij echter niet maar toen wij met hem aan het werk gingen zwabberde hij ook met zijn achterhand en zette hij zijn benen altijd overelkaar. Op een gegeven moment gaf hij zelfs geen voetje meer met zijn achterbeen. Wilde ik dit toch forceren dan viel hij gewoon om. Na veel onderzoeken en uiteindelijk op aandringen van mij, foto's, bleek dus dat hij een nekwervel gebroken had gehad , maar deze was aan mekaar gegroeid met zoveel botwoekering dat het de zenuwbaan beknelde. Hij had helemaal geen gevoel in zijn achterlijf en was min of meer gewoon een tijdbom. Dit is natuurlijk niet zo een leuk verhaal maar ik zou me eens bedenken of er nooit iets is gebeurd zoals vasthangen met zijn halster of iets dergelijks. Bij mijn Sir Vico kwam het uiteindelijk ook pas uit toen hij 3 jaar was en voor hem hield het leven toen jammer genoeg op. Ik hoop voor jou dat je snel weet wat je paard mankeert want niks is zo vervelend als die onzekerheid. Huilen

Oh dat is ook minder en ook nog zo jong zeg ja vervellend is dat hé.
Nee idd onzekerheid is echt erg.

Met ugo gaat het gelukkig wel een beetje de goede kant uit hij is aardig baldaadig maar goed wat wil je na 2 weken op stal en ff 1 uurtje buiten per dag, maar morgen gaan we de fysio bellen en even vertellen hoe het nu met ugo gaat en hoe hij vooruit gegaan is in 1 week en nu weer meer coordinatie over zijn achterhand heeft en niet meer zo'n spontaan omvalt.
Daarna gaan we waarschijnlijk naar utrecht toe om daar een neurlogisch onderzoek aan te vragen om te kijken of er wel wat markeert aan zijn nekwervels..en mocht dat niet het geval zijn en zeggen ze daar dat het wel weer goed komt met ugi dan gaat hij zowie zo voor een half jaar naar mijn ouders en daar gaat hij lekker de wei in, krijgt hij een half jaar rust is ook wel goed voor hem hij is namelijk ook wel erg hard gegroeid het afgelopen jaar.
nou we wachten het ff af maar we gaan vooruit...

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:28

Heb je wel eens gedacht om hem naar de lingehoeve (www.delingehoeve.nl) te brengen? Locatie Lienden. Hier kun je een scintigrafie laten uitvoeren op hem ... Zeer goede ervaringen mee (en veel over gehoord) Succes!

BiancUgo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 20:14

Paradiso schreef:
Heb je wel eens gedacht om hem naar de lingehoeve (www.delingehoeve.nl) te brengen? Locatie Lienden. Hier kun je een scintigrafie laten uitvoeren op hem ... Zeer goede ervaringen mee (en veel over gehoord) Succes!

Dank je wel, ja klopt heb ik van gehoord...maar we gaan eerst even met hem naar utrecht en even kijken wat hun zeggen, want ze kunnen daar natuurlijk ook een foto van zijn nekwervels maken (mocht hij wel Wobblersyndroom hebben) en als we er daar dan niet uit komen kunnen we altijd nog naar lienden toe gaan.

Me vader werkt op de faculteit Diergeneeskunde dus vandaar dat ik daar graag eerst heen wil en nu kan hij namelijk weer vervoerd worden dat was 2 weken wel anders toen kon hij niet eens op zijn benen staan.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:58

Ben je al in Utrecht geweest?
Hoe is het nu met hem?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:20

elke afwijking aan de tact van een paard heet ataxie, ofwet, atactisch, ofwel, geen tact. Elke beknelling aan de zenuwen met uitval van de achterhand is ataxie. Mijn 5 jarige ruin is ook ataxtisch, Gelukkig maar in zo'n mate dat hij gewoon buitenritjes kan maken, en geen gevoor voor zichzelf of zn omgeving vormt Haha!

Heb je al meer nieuws over je paardje? iig heel erg veel sterkte Ach gut

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 19:55

stalleke schreef:
Ben je al in Utrecht geweest?
Hoe is het nu met hem?

Nee nog niet geweest de dierenartsen daar hebben een voorjaars congres dus moet maandag weer ff bellen.
Maar het gaat al stukke beter met hem, volgende week komt de Fysio weer langs om hem een behandeling te geven en gaat hij precies kijken of hij ergens bekneld zit of dergelijks , maar naar zijn eerste behandeling is hij absoluut vooruit gegaan.

Dus ff afwachten nog steeds en als de fysio dan geweest is hoop ik volgende week ook in utrecht terecht te kunnen.

Nou ik laat het nog wel ff weten hoe het verder met hem gaat.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:41

Voer je toevallig graszaadhooi ? of staat hij op een wei die net is ingezaaid ?

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 09:49

Mist schreef:
Voer je toevallig graszaadhooi ? of staat hij op een wei die net is ingezaaid ?

Nee bij ons op stal voeren ze kuil gras en in het land komen ze bij ons nog niet ..daarom heb ik ook besloten om bij deze stal weg te gaan.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 12:20

hier even een update van ugo:

Vandaag weer bij de dierenarts geweest en hij heeft hem weer onderzocht en hij is absoluut vooruit gegaan, hij adviseert ook om hem voorlopig lekker een half jaar het land in te doen zodat hij weer een beetje op krachten kan komen en daarna te kijken hoe het met hem gaat.
Hij heeft idd wel meer coordinatie vermogen en valt niet meer om dus gaan we hem nu maar lekker laten genieten van het jonge gras en nu maar hopen dat ij weer een beetje opknapt en ik er mischien eind van het jaar weer mee kan gaan rijden ...het is dus ff afwachten hij heeft dus wel een zenuwaandoening en dit moet met rust waarschijnlijk weer goed komen dus we duimen voor hem.

gr bianca

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 22:39

Met ugo gaat het allemaal wel redelijk het gaat niet super snel maar er zit vooruitgang in..!
We hebben er nu iemand bij gehad die op holistische wijze met paarden en mensen om gaat en nu blijktdat mijn paard een aandoening heeft aan zijn lever (geelzucht) we hebben nu medicate gehadom zijn huishouding weer op peil te krijgen en zij verzekerd mij dat we binnen7 wkn weer kunnen rijden met Ugo....ppfff nou ik hoop het echt maar we zullen moeten afwachten wat de toekomst brengt.