dampigheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xThalyx

Re: dampigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 08:37

Mijn paard heeft ook bronchitus en die staat noiu op vlas, en het gaat super! Ze krijgt ook kuil. Ze gaat ook elke dag lekker sochtends naar buiten.
Die bodembedekker is echt zo belangrijk!!!! Die van mij gaat echt never ever terug op stro!
Probeer het op z'n minst... Het kan door een andere bodembedekker nooit erger worden want in stro zit het meeste stof!
Succes ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 11:40

Veel bokkers die weten waar ze over praten. Ik helaas ook. Maar je legt hun adviezen naast je neer.

Het allereerste is het stro de deur uit. Begrijp niet dat die homeopaten dat allemaal tegen spreken. Waarom die arrogantie. Ken ook zo een geval, paard is wel bij de slager geeindigd. En het heeft heel wat euris gekocht.

We snappen dat je het goed wilt doen, maar in gods naam wat ben je eigenwijs. Mijn paard staat nu op vlas, dus geen probleem met afvoer, juist minder afval.

Pak je paard op en ga naar bodegraven, een goede tip die ik van bokkers heb gekregen. Zij geven geen poeders maar spuiten en werkt kennelijk veel direker. Alle stoffaktoren vermijden. Het aanmaken van slijm, reaktie van het lichaam, mag niet steeds geaktiveerd blijven. In Bodegraven hebben ze veel ziekere paarden dan die van mij beter gemaakt. Als je te lang wacht,ben je te laat.

Je snapt toch wel dat je paard de hele tijd met zijn neus in het stro zit te wroeten op zoek naar eetbare stukjes en lekker liggen met de neus erin, dat dit niet goed is? Zo een schimmelspoor die in het stro en ook in het droge hooi zit, komen in de longen en zorgen voor een allergische reaktie. Vroeg of laat kunnen alle paarden daar last van krijgen, de een eerder dan de ander.

Nadat mijn paard stond te hijgen met een dubbele ademhaling, cross ik een jaar later gewoon weer met hem door de Loonse en Drunense duinen hoor,maar je moet zijn hele leven op blijven letten. En ja, ook hij heeft af en toe nog even een droge kuch of een snotneus dat blijft. De echte droge stoffige zomer zal voor hem zwaarder worden dan de winter, we zullen zien of hij nog zo blijft als nu.

Als de staleigenaar je niet wilt helpen, koop je toch zelf die vlas,laat je een pallet komen, is goedkoper dan losse verkoop. Je vraagt of je wat minder mag betalen nu je geen stro meer afneemt.

Succes verder met je paard.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 12:40

russel schreef:
Veel bokkers die weten waar ze over praten. Ik helaas ook. Maar je legt hun adviezen naast je neer.

Het allereerste is het stro de deur uit. Begrijp niet dat die homeopaten dat allemaal tegen spreken. Waarom die arrogantie. Ken ook zo een geval, paard is wel bij de slager geeindigd. En het heeft heel wat euris gekocht.

We snappen dat je het goed wilt doen, maar in gods naam wat ben je eigenwijs. Mijn paard staat nu op vlas, dus geen probleem met afvoer, juist minder afval.

Pak je paard op en ga naar bodegraven, een goede tip die ik van bokkers heb gekregen. Zij geven geen poeders maar spuiten en werkt kennelijk veel direker. Alle stoffaktoren vermijden. Het aanmaken van slijm, reaktie van het lichaam, mag niet steeds geaktiveerd blijven. In Bodegraven hebben ze veel ziekere paarden dan die van mij beter gemaakt. Als je te lang wacht,ben je te laat.

Je snapt toch wel dat je paard de hele tijd met zijn neus in het stro zit te wroeten op zoek naar eetbare stukjes en lekker liggen met de neus erin, dat dit niet goed is? Zo een schimmelspoor die in het stro en ook in het droge hooi zit, komen in de longen en zorgen voor een allergische reaktie. Vroeg of laat kunnen alle paarden daar last van krijgen, de een eerder dan de ander.

Nadat mijn paard stond te hijgen met een dubbele ademhaling, cross ik een jaar later gewoon weer met hem door de Loonse en Drunense duinen hoor,maar je moet zijn hele leven op blijven letten. En ja, ook hij heeft af en toe nog even een droge kuch of een snotneus dat blijft. De echte droge stoffige zomer zal voor hem zwaarder worden dan de winter, we zullen zien of hij nog zo blijft als nu.

Als de staleigenaar je niet wilt helpen, koop je toch zelf die vlas,laat je een pallet komen, is goedkoper dan losse verkoop. Je vraagt of je wat minder mag betalen nu je geen stro meer afneemt.

Succes verder met je paard.

hallo...zeker snap ik dat dat stro wel stof in zit!!maar ik heb helaas weinig te vertellen,en de buurman staat ook op stro kan moeilijk zeggen ga ook van stro af,want de deeltjes zwerven toch rond in de stallen,lijkt me,wil ze ook graag op vlas hoor,maar wat zijn de prijzen ervan?enz...en ben bang datm de staleigenaar het niet op de mesthoop wil hebben...gr emaartje

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:29

Wat doet de stalhouder met de (ruige ) mest? laat ie het afvoeren of gooit ie het op het land . En anders zet je haar toch op een kale bodem , mijn god zeg ....... je probeert je er telkens weer uit te wurmen zeg. En anders zoek je andere stal zeg ....(met buitenbox)
Je ziet zelf toch ook wel dat het homeopatische gedoe niks uitmaakt . Moet je paard nu maar weer wachten tot je in april weer een afspraak heb met haar? . En hoe kom zij tot de conclusie dat het een virus in haar lever is? Met wat voor testjes!! doet ze dat?.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 14:51

joss schreef:
Wat doet de stalhouder met de (ruige ) mest? laat ie het afvoeren of gooit ie het op het land . En anders zet je haar toch op een kale bodem , mijn god zeg ....... je probeert je er telkens weer uit te wurmen zeg. En anders zoek je andere stal zeg ....(met buitenbox)
Je ziet zelf toch ook wel dat het homeopatische gedoe niks uitmaakt . Moet je paard nu maar weer wachten tot je in april weer een afspraak heb met haar? . En hoe kom zij tot de conclusie dat het een virus in haar lever is? Met wat voor testjes!! doet ze dat?.

hoi nou de homeopaat komt erachter doormiddel van het werken met een biotensor,maar of je het gelooft of niet het is echt zo,het antennetje gaat het hele lichaam rond wat positief werkt en negatief en kan zo de oorzaak vinden,maar jij zegt dat d ehomeopatisch niks uitmaakt,maar hoe wee tjij da tnou iik gebruik he tnog maa rpas,en met homeopathie door het gewoon langer da tje resultaat ziet...dat is het...en kwa stro zal best wel wat stof inzitten,maar gisteren was ze juist niet meer benauwd dus als dat het echt is lijkt mij dan moet ze elke dag last hebben,en het stro doen ze verwerken op het land,maar ik zal er eens over hebben wat mogelijk is....gr

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 15:27

emara ik heb eens al je topics de laatste maanden bekeken, en erachter gekomen dat je in OKTOBER al liep te zooien met dampigheid ect. wordt alsjeblieft nou eens wakker!
Je kan nooit alle stof weren maar wel een heleboel verminderen. Praat er eens goed over met de staleigenaar, die wil echt niet dat je paardje uiteindelijk rvan dood gaat ect, en als het hem echt niet kan schelen is hij niet de moeite waard en kun je beter uitkijken naar een betere stal.
Dit heeft geen zin, je hebt al zeker 20 topics geopend maar neemt niets aan

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 15:56

Als de ruige mest gewoon op het land worde verwerkt , dan maakt het echt niet uit of er zaagsel of vlas doorheen zit . De stalhouder is een beetje krenterig denk ik , want het kost meer !!!!!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 16:01

joss schreef:
Als de ruige mest gewoon op het land worde verwerkt , dan maakt het echt niet uit of er zaagsel of vlas doorheen zit . De stalhouder is een beetje krenterig denk ik , want het kost meer !!!!!!!

En bij een vlas(pot)stal is ook dat niet waar Cool

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 16:05

De stalhouder is helemaal niet krenterig, ik sta pas op die stal, maar als je het maar vraagt is alles wel mogelijk naar mijn mening.

Natalie.. vind het heel vervelend voor je met Emara enzo... maar denk dat je dan toch nog eens moet proberen haar op wat anders te zetten. Iedereen geeft hetzelfde advies, maar lijkt net alsof je het niet wil horen/lezen inderdaad! En dat bedoel ik niet verkeerd hoor!
Ik weet dat je al veel hebt geprobeerd en dat je niet meer weet wat je er mee aan moet, is ook heel vervelend...

Wat ik trouwens ook niet snap.. met dit weer staat Emara soms gewoon binnen als het regent.. ook met sneeuw. Nou die van mij zet ik gewoon naar buiten hoor, al ligt er 50 cm sneeuw, al regent het een paar uur op een dag.. Een paard hoort niet de hele dag op stal naar mijn mening!! Juist voor Emara lijkt het me zo goed als ze lekker naar buiten kan. Kun je dat niet regelen dan? Of jij moet zeggen van ja.. maar ik wil haar met slecht weer niet buiten hebben.. Weet niet hoe jij daar over denkt.. Maar ik wil ze ABSOLUUT elke dag buiten hebben, al is het maar een paar uur, maar toch minstens 4 a 5 uur.

Zie dat veel mensen soms best geirriteerd zijn.. dat je telkens weer een topic opent en dat je gewoon hun goed bedoelde adviezen '' negeert'' of niet wilt lezen.. omdat je waarschijnlijk ten einde raad bent.. maar ze bedoelen het goed, stuk voor stuk dat weet ik zeker!

Groetjes Linda en ik zie je wel weer op stal.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 16:19

Linda amen, ik denk dat je nu alles heel goed relativeerd Ach gut

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 16:49

Kimnor schreef:
De stalhouder is helemaal niet krenterig, ik sta pas op die stal, maar als je het maar vraagt is alles wel mogelijk naar mijn mening.

Natalie.. vind het heel vervelend voor je met Emara enzo... maar denk dat je dan toch nog eens moet proberen haar op wat anders te zetten. Iedereen geeft hetzelfde advies, maar lijkt net alsof je het niet wil horen/lezen inderdaad! En dat bedoel ik niet verkeerd hoor!
Ik weet dat je al veel hebt geprobeerd en dat je niet meer weet wat je er mee aan moet, is ook heel vervelend...

Wat ik trouwens ook niet snap.. met dit weer staat Emara soms gewoon binnen als het regent.. ook met sneeuw. Nou die van mij zet ik gewoon naar buiten hoor, al ligt er 50 cm sneeuw, al regent het een paar uur op een dag.. Een paard hoort niet de hele dag op stal naar mijn mening!! Juist voor Emara lijkt het me zo goed als ze lekker naar buiten kan. Kun je dat niet regelen dan? Of jij moet zeggen van ja.. maar ik wil haar met slecht weer niet buiten hebben.. Weet niet hoe jij daar over denkt.. Maar ik wil ze ABSOLUUT elke dag buiten hebben, al is het maar een paar uur, maar toch minstens 4 a 5 uur.

Zie dat veel mensen soms best geirriteerd zijn.. dat je telkens weer een topic opent en dat je gewoon hun goed bedoelde adviezen '' negeert'' of niet wilt lezen.. omdat je waarschijnlijk ten einde raad bent.. maar ze bedoelen het goed, stuk voor stuk dat weet ik zeker!

Groetjes Linda en ik zie je wel weer op stal.

hoi,bedankt voor je reactie,ik wil emara juist naar buiten hebben !!!word ter ook neit goed van dat ze binnen staat!!zou jij haar anders naar buiten willen doen!!!ik denk dat eef er geen tijd voor heeft dan..emara moet juist eingeliijk dag en nacht naar buiten,maar da tis begrijpelijk da tdat niet lukt op stal....maar buiten wil ik ze zekers...en weet wel dat iedereen het beste met me voor heeft,maar ja zolang je je paard op een stallling hebt staan,heb je niet veel te vertellen dan?en stond emara vandaag wel buiten dan??gr emaartje

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 17:02

Ik zou haar ook echt van het stro afhalen.. Helpt het niks dan heb je het in elk geval geprobeerd! Mijn paard is ook dampig, ben ook bij een homeopaat geweest. Hij was wel allergisch voor stro en droog hooi, dus ik heb hem in de stalperiode op vlas gezet. Kan gewoon op de mesthoop en is goedkoper en zuiniger dan stro! De buurman stond gewoon op stro maar dat maakt niet heel veel uit. Bij Emara komt het dan misschien door dat virus dat ze benauwd is, maar daardoor is ze gevoelig op haar longen en reageren die dus echt op stof in het stro, zeker als ze een moeilijkere periode doormaakt zoals nu. In elk stro zit stof, zichtbaar en onzichtbaar, stofvrij stro bestaat echt niet.

Zet haar nou gewoon eens even op een kale bodem, kijken hoe dat gaat. En naar buiten! Niet binnen houden, zeker omdat je geen buitenstal hebt. Frissen lucht is echt belangrijk!

Dekens nu gewoon ophouden, kijk gewoon volgende winter of ze gezond is dan kan ze prima een wintervacht aanmaken, maar niet als ze loopt te kwakkelen met haar gezondheid.

Veel succes!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:12

Hee,

Heb puntsgewijs neergezet wat je kunt doen, of beter wat je moet doen Haha!

1- Stro eruit, op rubberen bodum zetten

2- Eef bij zn kraag vatten en hem zeggen dat Maartje iedere dag eruit MOET, net zoals sommige andere pensionpaarden, als het vreselijk zeikweer is dan laat jij hem wel weten of ze wel of niet naar buiten kan, bij geen bericht gewoon uit dr stal.

3- Per dag bekijken hoe ze zich voelt en daar de mate van bewegen op afstellen, als ze erg benauwd is, niet laten bewegen, behalve als ze zelf beweegt in de weide ofzo, maar niet wandelen/longeren/rijden.

4- Zorg voor een 100% waterdichte weidedek

5- Geef vochtige brok met de medicijnen

6- Kuil altijd op de grond voeren, niet uit een ruif

7- Zorg dat ze geen koudjes of anderzins op de tocht kan komen te staan

8- bekijk dr in kleine mate iedere dag, maar in grote mate over een hele week, anders wordt je er zelf helemaal kriebelig van

9- houd dr tempr. af en toe bij, vooral als ze benauwd is of meer hoest

10- Als je dr beweging geeft op bv goede dagen, niet in het zweet werken, of hard laten lopen, ook al wil ze zelf zo graag, alles in een rustig tempo, pas als het op langere termijn goed gaat, rustig aan opbouwen

11- probeer vrolijk en optimistisch over te komen op je paard, klinkt misschien stom, maar paarden voelen dat haarscherp aan.
Ze betrekken het misschien niet zozeer op hunzelf, dat besef hebben ze niet denk ik, maar als jij je al lang niet lekker voelt en als je maatje komt en die is meestal down of verdrietig wordt jij er ook niet beter van, terwijl positiviteit juist een goede oppepper kan zijn.

12- Lekker veel poetsen en masseren om de bloedsomloop op gang te houden

Dit komt waarschijnlijk belerend over, maar zo bedoel ik het niet.
Heb het idee dat je niet waar je moet beginnen en iedereen zegt wat anders, bv op bokt zeggen de meeste dit, op stal zeggen ze weer dat en de homeopaat roept weer wat anders enz enz.
Je weet wat ik meegemaakt heb met mijn paard die dampig is, en die bijna eronder door is gegaan, er zijn verschillende dingen die aan zn herstel hebben meegeholpen, ik dacht op een gegeven moment ook, hij redt het niet hij gaat gewoon dood, ik heb alles gedaan en stond voor mn gevoel met de rug naar de muur, dat gevoel werd deels door de DA gevoed die het ook niet meer wist.
(wat ik hem nog steeds kwalijk neem, omdat er ook binnen de reguliere geneeskunde nog aardig wat mogelijkheden zijn, war ik potverdikkie zelf heb moeten achterkomen).
Ook op homeopatisch gebied zijn er best nog mogelijkheden die het proberen waard zijn, maartje is niet afgeschreven dat weet ik haast wel zeker, dat het voor jou op dit moment niet zo voelt snap ik best.
Maar wij gaan gewoon vd zomer op vakantie met de paardjes, ook met maartje, maar daar moet jezelf ook op een bepaalde manier wat aan doen, en niet alles vd homeopaat laten afhangen, die is slechts een onderdeel in het hele verhaal.
Je doet vaak stomen, dat is heel goed en helpt maartje ook, maar in de huisvesting kun je ook het 1 en ander veranderen wat het allemaal wat makkelijker voor dr maakt, ook op een pensionstalling.
Je moet zelf ook verder niet moeilijk doen, bv Maartje veel naar buiten, je vraagt het niet eens aan Eef, nee je zegt het hem gewoon, "Eef maartje iedere dag naar buiten en als ik vind dat ze binnen moet blijven hoor je het wel" klaar. Tuurlijk heel makkelijk beredeneerd, maar klein voorbeeldje.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:21

[quote="Emaartje]hoi,bedankt voor je reactie,ik wil emara juist naar buiten hebben !!!word ter ook neit goed van dat ze binnen staat!!zou jij haar anders naar buiten willen doen!!!ik denk dat eef er geen tijd voor heeft dan..emara moet juist eingeliijk dag en nacht naar buiten,maar da tis begrijpelijk da tdat niet lukt op stal....maar buiten wil ik ze zekers...en weet wel dat iedereen het beste met me voor heeft,maar ja zolang je je paard op een stallling hebt staan,heb je niet veel te vertellen dan?en stond emara vandaag wel buiten dan??gr emaartje[/quote]

Dit heet dingen (taken) afschuiven op een ander, het is jouw paard, en dus jouw verantwoordelijkheid.

"Zou jij haar anders naar buiten willen doen"
Dat doet eef of jij, lijkt mij.
Eef heeft best tijd, hij runt een stal..... hallo en jouw paard staat net zoals ieder ander paard daar net zo goed dus hij MOET daar gewoon tijd voor maken, als jij het hem vriendelijk vraagt komt dat vast in orde.

"Stond maartje vandaag wel buiten dan?"
Daar hoor jij antwoord op te kunnen geven, wiens paard is het nu?

"Zolang je je paard op een stalling hebt staan heb je niet zoveel te vertellen"
Ja ja, dat heb je zeker wel, JIJ bent toch zeker KLANT en klant is koning, binnen bepaalde maten dan, want ze kunnen natuurlijk ook niet toveren daaro.
maar dingen BESPREKEN kan bijna bij iedere stal als jezelf dan ook met haalbare en functionele oplossingen of alternatieven komt, zijn ze daar alleen maar blij mee en wordt er in de meeste gevallen niet zo moeilijk gedaan.

Je moet er van te voren niet vanuit gaan dat het vast niet zal kunnen of dat het allemaal lastig en moeilijk is, je wilt bv graag iets, als je denkt dat het ook werkelijk kan, dan bedenk je er alvast een voor iedereen haalbare oplossing (als dat niet lukt, heeft de stalhouder misschien een goed idee) bij en daar ga je mee naar de stalhouder.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 00:12

Dit heet dingen (taken) afschuiven op een ander, het is jouw paard, en dus jouw verantwoordelijkheid.

"Zou jij haar anders naar buiten willen doen"
Dat doet eef of jij, lijkt mij.
Eef heeft best tijd, hij runt een stal..... hallo en jouw paard staat net zoals ieder ander paard daar net zo goed dus hij MOET daar gewoon tijd voor maken, als jij het hem vriendelijk vraagt komt dat vast in orde.

"Stond maartje vandaag wel buiten dan?"
Daar hoor jij antwoord op te kunnen geven, wiens paard is het nu?

"Zolang je je paard op een stalling hebt staan heb je niet zoveel te vertellen"
Ja ja, dat heb je zeker wel, JIJ bent toch zeker KLANT en klant is koning, binnen bepaalde maten dan, want ze kunnen natuurlijk ook niet toveren daaro.
maar dingen BESPREKEN kan bijna bij iedere stal als jezelf dan ook met haalbare en functionele oplossingen of alternatieven komt, zijn ze daar alleen maar blij mee en wordt er in de meeste gevallen niet zo moeilijk gedaan.

Je moet er van te voren niet vanuit gaan dat het vast niet zal kunnen of dat het allemaal lastig en moeilijk is, je wilt bv graag iets, als je denkt dat het ook werkelijk kan, dan bedenk je er alvast een voor iedereen haalbare oplossing (als dat niet lukt, heeft de stalhouder misschien een goed idee) bij en daar ga je mee naar de stalhouder.[/quote]

cissie bedankt voor de tips!!!!gr

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 00:17

en cissie wat je zei over de taak afschuiven over naar buiten zetten ben ik niet mee eeens hoor.degene die bij ons ook een paard op stal heeft staan doet ook haar eigen paarden naar buiten,en doet eef meestal ook niet,dus was maar een vraag of ze dan als emara binnen staat dat mischien zou willen doen!!...en normaal gesproken is het zekers mijn taak maar woon er niet bij helaas...en zeg vaak genoeg doe emara naar buiten terwijl ik dan hoor dat ze binnen heeft gestaan..dus da tis het niet wat je denkt...,,,, Ach gut

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 08:16

Hoi

Ik ben dus diegene waar ze het aan vraagt.. maar ik doe inderdaad vaak mijn eigen paarden naar buiten terwijl ik meerdere malen heb aangegeven dat ik ze buiten wil hebben, weer of geen weer!!!
Maar dat gebeurt 9 van de 10 keer dus niet.. en daar baal ik soms best van. Ik snap dat het voor hem makkelijker is ze dan gewoon binnen te laten staan en dat hij op tijd op zijn werk moet zijn, maar ik ben wel vaak te laat op school als ik het zelf moet doen. Omdat ik in mijn achterhoofd houdt. goh ze zouden wel eens niet buiten kunnen staan, dus rij ik snel langs stal ( wat me 15 min. extra kost ) om ze buiten te zetten... Daar wil ik dus nog wel wat aan gaan doen.. Ik heb ook mijn eigen leven, en betaal er tenslotte voor.. Maar daar ga ik nog wel over praten.. Ik ben absoluut niet boos op hem, maar het irriteert me wel een beetje omdat ik het meerdere keren heb gezegd..

Wat betreft of ik Emara naar buiten zou willen doen.. Nee sorry, daar begin ik niet aan. Ik heb het druk genoeg met mijn eigen 2 paarden. Ik had het anders best voor je willen doen als ik zeeen van tijd had gehad, maar dat heb ik helaas niet.

Groetjes Linda

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 08:53

Kimnor schreef:
Hoi

Ik ben dus diegene waar ze het aan vraagt.. maar ik doe inderdaad vaak mijn eigen paarden naar buiten terwijl ik meerdere malen heb aangegeven dat ik ze buiten wil hebben, weer of geen weer!!!
Maar dat gebeurt 9 van de 10 keer dus niet.. en daar baal ik soms best van. Ik snap dat het voor hem makkelijker is ze dan gewoon binnen te laten staan en dat hij op tijd op zijn werk moet zijn, maar ik ben wel vaak te laat op school als ik het zelf moet doen. Omdat ik in mijn achterhoofd houdt. goh ze zouden wel eens niet buiten kunnen staan, dus rij ik snel langs stal ( wat me 15 min. extra kost ) om ze buiten te zetten... Daar wil ik dus nog wel wat aan gaan doen.. Ik heb ook mijn eigen leven, en betaal er tenslotte voor.. Maar daar ga ik nog wel over praten.. Ik ben absoluut niet boos op hem, maar het irriteert me wel een beetje omdat ik het meerdere keren heb gezegd..

Wat betreft of ik Emara naar buiten zou willen doen.. Nee sorry, daar begin ik niet aan. Ik heb het druk genoeg met mijn eigen 2 paarden. Ik had het anders best voor je willen doen als ik zeeen van tijd had gehad, maar dat heb ik helaas niet.

Groetjes Linda

nou oke.als je geen tijd hebt dan houdt het op!!zal ik eens even goed praten met de staleigenaar van stal...zie je wel weer gr emaartje

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 08:56

Hoi

Ja vind het heel vervelend dat ik dat moet zeggen hoor dat ik daar niet aan begin, maar het is inderdaad gewoon heel vervelend dat je er z on eind van af woont..
Vanmorgen stonden ze gewoon buiten, dus ben ik voor niets langs gereden.. ook Emara stond buiten, het is nu ook super weer!

Nou hoop dat je wat kunt regelen met ze.
Zie je wel weer inderdaad.

Groetjes Linda

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 09:09

Kimnor schreef:
Hoi

Ja vind het heel vervelend dat ik dat moet zeggen hoor dat ik daar niet aan begin, maar het is inderdaad gewoon heel vervelend dat je er z on eind van af woont..
Vanmorgen stonden ze gewoon buiten, dus ben ik voor niets langs gereden.. ook Emara stond buiten, het is nu ook super weer!

Groetjes Linda

ow stond ze buiten was juist nou vandaag niet de bedoeling.....moet weg met emara naar da...gr

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 09:10

Emaartje schreef:
Kimnor schreef:
Hoi

Groetjes Linda

ow stond ze buiten was juist nou vandaag niet de bedoeling.....moet weg met emara naar da...gr
wist eef ook van...

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:23

Dan zal hij er wel niet aan gedacht hebben!
Maar maakt toch niet uit dat ze buiten staat?! Is toch goed.
Ze gaan om 6 uur al naar buiten toe... nou als jij dan tegen het eind van de ochtend pas komt of misschien zelfs smiddags, heeft ze toch lekker al een paar uur buiten gestaan. Of zie ik dat verkeerd?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 11:42

inderdaad daar heb je gelijk in!!maar mijn schoonvader gaat naar de da en durft emara er wel uit te halen,maar niet zo goed in verband met sifra wil nog weleens lastig zijn...vandaar da tik een briefje op de deur had geplakt,en moet hij wel gezien hebben,wel vreemd maar niks aan te doen...en wa tik het enge vind is dat er schimmel in het kuilvoer voorkomt,,wat juist nou zo slecht is voor emara...maar ze voeren de pakken gewoon op vandaar da tik ze ook weleens binnen heb staan...gr emaartje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:31

Ik denk dat je jullie beiden op de verkeerde stal staan. De paarden worden niet buiten gezet en geen respect voor een paard dat gezondheidsproblemen heeft.

Helaas zie ik dit vaak zat bij de goedkopere boerenstallen, spreek uit ervaring.

Dat antenneverhaal komt mij bekend voor, toch niet die hollandse homeopaat die in Belgie woont maar veel in nederland werkt? Althans die ik bedoel had ook zo een mooi verhaal, maar het paard is wel op de boterham beland.

Lees eerst eens het topic over vals. Vlas composteerd sneller dan stro en is heel anders dan zaagsel. Vlas-mest is heel populair bij tuinders,dus ook makkelijk over het land te uit te rijden door de boer zelf.
Stro van andere paarden is geen probleem, het gaat erom wat je paard in zijn eigen box heeft, daar zit hij met zijn neus in.

Je krijgt ervaringen van mensen die zelf een paard met CB hebben, maar je luistert niet.

Jammer, veel succes met je paardje.

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:49

Ben toch benieuwd of je d,r al van het stro af heb .
Als er buitenboxen aanwezig zijn op jullie pensionstal, kan je dan niet proberen of iemand met je wilt ruilen? al is het maar voor een maand .