Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
russel schreef:Veel bokkers die weten waar ze over praten. Ik helaas ook. Maar je legt hun adviezen naast je neer.
Het allereerste is het stro de deur uit. Begrijp niet dat die homeopaten dat allemaal tegen spreken. Waarom die arrogantie. Ken ook zo een geval, paard is wel bij de slager geeindigd. En het heeft heel wat euris gekocht.
We snappen dat je het goed wilt doen, maar in gods naam wat ben je eigenwijs. Mijn paard staat nu op vlas, dus geen probleem met afvoer, juist minder afval.
Pak je paard op en ga naar bodegraven, een goede tip die ik van bokkers heb gekregen. Zij geven geen poeders maar spuiten en werkt kennelijk veel direker. Alle stoffaktoren vermijden. Het aanmaken van slijm, reaktie van het lichaam, mag niet steeds geaktiveerd blijven. In Bodegraven hebben ze veel ziekere paarden dan die van mij beter gemaakt. Als je te lang wacht,ben je te laat.
Je snapt toch wel dat je paard de hele tijd met zijn neus in het stro zit te wroeten op zoek naar eetbare stukjes en lekker liggen met de neus erin, dat dit niet goed is? Zo een schimmelspoor die in het stro en ook in het droge hooi zit, komen in de longen en zorgen voor een allergische reaktie. Vroeg of laat kunnen alle paarden daar last van krijgen, de een eerder dan de ander.
Nadat mijn paard stond te hijgen met een dubbele ademhaling, cross ik een jaar later gewoon weer met hem door de Loonse en Drunense duinen hoor,maar je moet zijn hele leven op blijven letten. En ja, ook hij heeft af en toe nog even een droge kuch of een snotneus dat blijft. De echte droge stoffige zomer zal voor hem zwaarder worden dan de winter, we zullen zien of hij nog zo blijft als nu.
Als de staleigenaar je niet wilt helpen, koop je toch zelf die vlas,laat je een pallet komen, is goedkoper dan losse verkoop. Je vraagt of je wat minder mag betalen nu je geen stro meer afneemt.
Succes verder met je paard.
joss schreef:Wat doet de stalhouder met de (ruige ) mest? laat ie het afvoeren of gooit ie het op het land . En anders zet je haar toch op een kale bodem , mijn god zeg ....... je probeert je er telkens weer uit te wurmen zeg. En anders zoek je andere stal zeg ....(met buitenbox)
Je ziet zelf toch ook wel dat het homeopatische gedoe niks uitmaakt . Moet je paard nu maar weer wachten tot je in april weer een afspraak heb met haar? . En hoe kom zij tot de conclusie dat het een virus in haar lever is? Met wat voor testjes!! doet ze dat?.
joss schreef:Als de ruige mest gewoon op het land worde verwerkt , dan maakt het echt niet uit of er zaagsel of vlas doorheen zit . De stalhouder is een beetje krenterig denk ik , want het kost meer !!!!!!!
Kimnor schreef:De stalhouder is helemaal niet krenterig, ik sta pas op die stal, maar als je het maar vraagt is alles wel mogelijk naar mijn mening.
Natalie.. vind het heel vervelend voor je met Emara enzo... maar denk dat je dan toch nog eens moet proberen haar op wat anders te zetten. Iedereen geeft hetzelfde advies, maar lijkt net alsof je het niet wil horen/lezen inderdaad! En dat bedoel ik niet verkeerd hoor!
Ik weet dat je al veel hebt geprobeerd en dat je niet meer weet wat je er mee aan moet, is ook heel vervelend...
Wat ik trouwens ook niet snap.. met dit weer staat Emara soms gewoon binnen als het regent.. ook met sneeuw. Nou die van mij zet ik gewoon naar buiten hoor, al ligt er 50 cm sneeuw, al regent het een paar uur op een dag.. Een paard hoort niet de hele dag op stal naar mijn mening!! Juist voor Emara lijkt het me zo goed als ze lekker naar buiten kan. Kun je dat niet regelen dan? Of jij moet zeggen van ja.. maar ik wil haar met slecht weer niet buiten hebben.. Weet niet hoe jij daar over denkt.. Maar ik wil ze ABSOLUUT elke dag buiten hebben, al is het maar een paar uur, maar toch minstens 4 a 5 uur.
Zie dat veel mensen soms best geirriteerd zijn.. dat je telkens weer een topic opent en dat je gewoon hun goed bedoelde adviezen '' negeert'' of niet wilt lezen.. omdat je waarschijnlijk ten einde raad bent.. maar ze bedoelen het goed, stuk voor stuk dat weet ik zeker!
Groetjes Linda en ik zie je wel weer op stal.
Kimnor schreef:Hoi
Ik ben dus diegene waar ze het aan vraagt.. maar ik doe inderdaad vaak mijn eigen paarden naar buiten terwijl ik meerdere malen heb aangegeven dat ik ze buiten wil hebben, weer of geen weer!!!
Maar dat gebeurt 9 van de 10 keer dus niet.. en daar baal ik soms best van. Ik snap dat het voor hem makkelijker is ze dan gewoon binnen te laten staan en dat hij op tijd op zijn werk moet zijn, maar ik ben wel vaak te laat op school als ik het zelf moet doen. Omdat ik in mijn achterhoofd houdt. goh ze zouden wel eens niet buiten kunnen staan, dus rij ik snel langs stal ( wat me 15 min. extra kost ) om ze buiten te zetten... Daar wil ik dus nog wel wat aan gaan doen.. Ik heb ook mijn eigen leven, en betaal er tenslotte voor.. Maar daar ga ik nog wel over praten.. Ik ben absoluut niet boos op hem, maar het irriteert me wel een beetje omdat ik het meerdere keren heb gezegd..
Wat betreft of ik Emara naar buiten zou willen doen.. Nee sorry, daar begin ik niet aan. Ik heb het druk genoeg met mijn eigen 2 paarden. Ik had het anders best voor je willen doen als ik zeeen van tijd had gehad, maar dat heb ik helaas niet.
Groetjes Linda
Kimnor schreef:Hoi
Ja vind het heel vervelend dat ik dat moet zeggen hoor dat ik daar niet aan begin, maar het is inderdaad gewoon heel vervelend dat je er z on eind van af woont..
Vanmorgen stonden ze gewoon buiten, dus ben ik voor niets langs gereden.. ook Emara stond buiten, het is nu ook super weer!
Nou hoop dat je wat kunt regelen met ze.
Zie je wel weer inderdaad.
Groetjes Linda
Emaartje schreef:wist eef ook van...Kimnor schreef:Hoi
Ja vind het heel vervelend dat ik dat moet zeggen hoor dat ik daar niet aan begin, maar het is inderdaad gewoon heel vervelend dat je er z on eind van af woont..
Vanmorgen stonden ze gewoon buiten, dus ben ik voor niets langs gereden.. ook Emara stond buiten, het is nu ook super weer!
Nou hoop dat je wat kunt regelen met ze.
Zie je wel weer inderdaad.
Groetjes Linda
ow stond ze buiten was juist nou vandaag niet de bedoeling.....moet weg met emara naar da...gr