had Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

had

kid schreef:Tsjaa, Ik heb de dvd die BETS bedoelde gezien.
Ik denk toch dat je een vuiltje in je oog moet hebben om te zeggen dat de paarden die getoond worden 100% zuiver lopen!!!
Op het eerste gezicht zou je bij sommige zeggen dat ze wel aardig lopen, maar bij nader inzien toch echt niet.
Ik weet ook niet wat ik van de manier van rijden moet zeggen; de paarden flink over hun eigen tempo jagen en links/rechts "stelling" vragen door maar eens flink aan de betreffende hand te trekken.....
Door een paard over z'n tempo te rijden kun je inderdaad op het eerste gezicht een probleem camoufleren.
Ik weet niet of dit de enige methode van rijden is van deze meneer, maar op de dvd worden ze in ieder geval allemaal op deze wijze gereden..
Ik kan me wel voorstellen dat een paard wat beter zou kunnen bewegen door op de eigen benen te laten lopen, maar dat lukt niet op deze wijze.
Ik denk trouwens niet dat je een paard wat is over genomen door een verzekering, na een tijdje weer bij dezelfde maatschappij kunt verzekeren. (misschien door fraude te plegen..) Het paard aanbieden bij een andere maatschappij zou misschien wel kunnen (mits een paard met flinke hoefkatrol aan hand goed over de harde volte kan lopen...)
Bets schreef:kid schreef:Tsjaa, Ik heb de dvd die BETS bedoelde gezien.
Ik denk toch dat je een vuiltje in je oog moet hebben om te zeggen dat de paarden die getoond worden 100% zuiver lopen!!!
Op het eerste gezicht zou je bij sommige zeggen dat ze wel aardig lopen, maar bij nader inzien toch echt niet.
Ik weet ook niet wat ik van de manier van rijden moet zeggen; de paarden flink over hun eigen tempo jagen en links/rechts "stelling" vragen door maar eens flink aan de betreffende hand te trekken.....
Door een paard over z'n tempo te rijden kun je inderdaad op het eerste gezicht een probleem camoufleren.
Ik weet niet of dit de enige methode van rijden is van deze meneer, maar op de dvd worden ze in ieder geval allemaal op deze wijze gereden..
Ik kan me wel voorstellen dat een paard wat beter zou kunnen bewegen door op de eigen benen te laten lopen, maar dat lukt niet op deze wijze.
Ik denk trouwens niet dat je een paard wat is over genomen door een verzekering, na een tijdje weer bij dezelfde maatschappij kunt verzekeren. (misschien door fraude te plegen..) Het paard aanbieden bij een andere maatschappij zou misschien wel kunnen (mits een paard met flinke hoefkatrol aan hand goed over de harde volte kan lopen...)
verzekering al heel veel paarden naar Antoine heeft doorgestuurd (ongeveer 100) en dat hij nog aan een percentage van 100% werkt.
Hij heeft dus alle paarden nog goedgekregen tot nu toe.
Paarden met HKO lopen allemaal op de voorhand en zijn scheef, om de benen voor de loodlijn te komen. Dus moet paard voorwaarts gereden worden. Maar echt niet over tempo van paard heen. Het paard moet eerst van achteren duwen om van voren zichzelf meer te kunnen dragen en dus niet op voorhand kan gaan lopen, paard word rechtgericht en alleen een rechtgericht paard kan zich laten verzamelen. Een paard wat scheef is zal harder moeten gaan om het te compenseren. Zoals Marijke de Jong van www.paardenbegrijpen.nl het mooi kan omschrijven: De reden dat een paard gaat versnellen is omdat het paard zich liet vallen op de binnenschouder. Daardoor komt het paard verticaal scheef ten opzichte van de grond en MOET het paard wel snelheid maken. Vergelijk het met motoren die over de baan razen: hoe schever de motor naar binnen hangt in de bocht hoe harder de motoren door de bocht moet omdat de motor anders valt.

Geriette schreef:Dan zijn er ontzettend veel HKO-paarden in NL. Ik ken zat paarden die op de voorhand lopen en zo krom zijn als een hoepel, maar geen HKO hebben hoor.

Citaat:ja ik vond ook een beetje aso ja,dat er werd doorgelult over de meningen van adb. Ik ben gewoon blij dat beestje uit lijden verlost is. Zullen gerust mensen zijn die denke je hebt maar gewoon voor het makkelijkste gekozen en had geen zin in gezeur. Dit is dus echt niet zo. Had nog andere stal geregeld waar ze buiten kon staan(de dag dat ze werd ingeslapen zou ze daar heen gaan)Ik wou gewoon niet meer experimenteren met het dier. Werd ook steeds broodmager.

Citaat:Er zijn verschillende vormen van hoef katrol ondsteking.Bij mijn paard is alleen de onderkand van het straalbeen aangetast door cyste`s hij heeft dus geen haken aan de zijkant van het str...been en verder is de omvang hard (dit schijnt gunstig te zijn???).
Volgens de arts is het paard nog geschikt voor de basis sport als de behandeling aanslaat (ondst..rem..) maar niet daarboven?? Toch vindt ik dat vreemd.In de hogere dressuur gaat het er juist om het paard meer op de achterhand te zetten waarbij je de voorhand ondlast.Volgens mij loopt het paard in de basis veel meer op de voorhand?
Masculin schreef:Volgens de arts is het paard nog geschikt voor de basis sport als de behandeling aanslaat (ondst..rem..) maar niet daarboven?? Toch vindt ik dat vreemd.In de hogere dressuur gaat het er juist om het paard meer op de achterhand te zetten waarbij je de voorhand ondlast.Volgens mij loopt het paard in de basis veel meer op de voorhand?
WIE IS HET DAARMEE (ON) EENS???
Meneer both geeft trouwens geen garantie op reeds ingespoten paarden wisten jullie dat al??
Mariek87 schreef:Geriette schreef:Dan zijn er ontzettend veel HKO-paarden in NL. Ik ken zat paarden die op de voorhand lopen en zo krom zijn als een hoepel, maar geen HKO hebben hoor.
Je moet ook wíllen lezen hoor!
Niet alle scheve paarden krijgen HKO, maar alle HKO paarden zijn scheef.
Scheefheid van een paard en hem dan lekker in de krul laten lopen kan op termijn leiden tot gebreken WAARONDER HKO.