*koker schoonmaken?*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Re: *koker schoonmaken?*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 04:54

Ik zou als ik jou was dat ding lekker met rust laten!!.....
Ik heb dat ook een keer schoongemaakt en toen werd het acuut ontstoken...!
Toen zei iemand bij mij op stal of je moet er nu voor altijd af blijven of schoonmaken..!
Heb er niet meer aan gezeten sindsdien en dat is 3 jaar terug! regelt zichzelf wel! echt waar...

Donderwolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 11:52

Ik werk dus bij een lunchroom en mijn baas is hengstenhouder geweest.
Volgens hem hoef je het alleen maar schoon te maken als je met je hengst dekt.
Dit om geslachtziekte als het ware te verkomen.
Hij waste zijn hengsten na iedere dekking.

Volgens hem of je het anders echt niet schoon te maken, het regelt zichzelf idd wel.

Wieteke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 13:04

Ik dacht ook dat het schoonmaken (met shampoo enzo) meer kwaad dan goed zou doen, maar nu zag ik vanochtend dat Nimrod een ontsteking had... Heb nu van de dierenarts Betadine shampoo en wat verdovings-spul (tranquigel ofzo) gekregen en ook van die 'opvoel'-handschoenen... Ze komen ongeveer tot aan mijn oksel, dus dat moet wel voldoende zijn lijkt me... Tong uitsteken Nimrod heeft zijn heup gebroken en mag niet liggen, dus het verbaasde me een beetje dat juist nu zijn koker ontstoken was. Waarschijnlijk is het gekomen omdat hij vorige week een paar dagen is onderzocht in een kliniek en dat door de stress daarvan zijn weerstand is verminderd. Het zit hem dus allemaal niet mee... Mijn dierenarts zei trouwens dat ik nadat de ontsteking over is hem het beste 1x per maand kan wassen met groene zeep. Wordt dat vaker gebruikt? Ik had er namelijk nog niemand over gehoord.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:03

Ik gebruik olie doekjes.Heel makkelijk Ja