Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
elibeest schreef:oke.. dat scheelt misschien.. ik heb maar 3 beesten... en ik kijk per keer welke ze krijgen... dus tja.. hele dozen.. heb ik niets aan.. tenzij ik ga handelen.. maar er zit zo weinig marge op wormkuren....
[***] schreef:Marije: als jij bij een ruitersportwinkel komt hoef je voor 100 spuiten ook vast niet de stuksprijs te betalen, daar zijn staffels voor, bij mij wel tenminste.

Citaat:Qua advies is de DA niet heilig want die heeft het vaak druk en zal niet altijd als je belt een heel ontwormschema voor je maken. Equest is een spuit voor maar 550 kg, in de winkel zeg ik dat er altijd extra bij, doet de DA dat ook als hij ze in de kast voor je klaarlegt?(zo zou het bij ons gaan)

neee die gedachte word ik (en mijn portemonne) echt niet happy van
[***] schreef:Lang leve de EU, hier krijgen we nog wat mee.
Het gebakkelei gaat over het paard als consumptiedier, ik vind het allemaal nogal vergezocht. Je moest eens weten wat veehouders in hun beesten spuiten buiten de VA om. Ik denk dat de EU paardenhouders als makkelijke prooi zien, wij betalen immers toch wel als het om het welzijn van ons dier gaat? Al word een wormspuit 30 euro, ik zou hem toch gaan halen voor mijn paard.....
kiana schreef:Het begon met het chippen..........elk paard staat geregistreerd
Straks moet jij aangeven of hij voor menselijke consumptie geschikt is.
Lopen we met zijn allen in de val ?
Of ben ik de enige die hier hardop over nadenkt ?
Arnoud schreef:hmm, ik heb geen goed gevoel bij. Een paardeeigenaar is nogsteeds niet verplicht om een wormkuur te geven, dus dit hoeft dus nog niet te leiden tot een goede ontworming. Bovendien wormen we op deze wijze mooi weer op kosten gejaagd, want je betaald dan straks niet alleen meer voor de ontwormingsmiddel, maar ook voor de voorrijkosten van de dierenarst + dat de da het toedient, terwijl je het jaren zelf kan. En dan is het ook nog zo dat meer en meer medicijnen voor mensen wel weer op de vrije markt te krijgen zijn. Dit vind ik erg krom. Meten met twee maten heet dat. Ik ben er ook voor om hier actie tegen te ondernemen, dus als iemand een iedee heeft.....
Ik denk dat ik de consumentenbond ff waarschuw.
nickyu schreef:(leuk alle paarden in de EU gechipt