Ernstige mok, tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:13

Ik gebruik bij beginnende mok, babyolie, en het werkt erg goed.
Ik smeer de kootholten voor ze de wei in gaat goed dik in de olie en een week later is het over.
Ik smeer dan preventief wel door (om de dag) ik doe dit nu 3 jaar en heb eigelijk nooit meer mok met mijn fries.

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:23

Cassidy schreef:
Omdat iets al jaren gebruikt wordt is het automatisch goed?
En ik heb altijd al een kijkje gehad op de trekpaardenfokkers, maar dan met namen betreffende het couperen van de staart. Dus een hoge pet had ik er al niet van op, die afgewerkte olie kan er ook nog wel bij...

afgewerkte olie is nog niet zo erg als de mok niet erg is zeg maar mar als heel zijn benen open zijn moet je gewoon veel naar zee gaan
het kan idd niet goed zijn maar het helpt wel goed en er zit volgens mij ook nog iets door de olie heen wat geen kwaat kan Haha!
maar idd die staarten vin ik ook niets en als ik mijn fok begin blijven ze eraan Tong uitsteken Knipoog
Nimmedor:een tinker staat bij ons ook op stal en heeft ook heel erg mok
die heeft dan ook veel behang aan de voeten en ze zeggen dat weg scheren helpt en dan veel zee en dingen er op smeren die goed helpen en genezen Lachen
maar als zee niet bij jou in de buurt licht is dat we heel erg jammer

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 17:47

Zo, zal ik dan ook maar ff n tipje geven, ik weet het, ik ben de 60ste pas met iets verschillends. Lachen
Ik zou eerst de plaats waar de mok zit wassen met betadine shampoo en vervolgens goed droogmaken. Als laatste smeer je er dan een laagje hydrocortiderm op.
Dit moet je alleen wel consequent doen.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 17:52

Toen de pony, die bij mijn verzorgpony's staat, mok had. Moest de verzorgster gewoon de korsten eraf halen, het goed schoonmaken en dan mokzalf erop smeren. En inderdaad de sokken zo kort mogelijk knippen zodat het goed kon luchten.
Het duurde best lang voor het weg was..maar ik betwijfel of zij het ook echt iedere dag deed >;)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:28

Over die urine: Paard is niet van Nimmedor zelf, het is een verzorgpaard, en persoonlijk denk ik dat de eigenaar een hartaanval zou krijgen als ze dat zou gebruiken, ondanks dat die mensen echt het allerbeste voor hun paarden willen Schijnheilig *LOL*

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:00

Ik plaats deze foto maar van mijn nrps merrie.
Ik probeer het elke Zomer tegen te gaan, maar het werkt niet.
Als de veearts komt geeft ie me gewoon hydrocortiderm en ontsmettende shampoo.
In de winter is het dus altijd weg, net zoals nu dus, maar zodra de zomer eraan komt zit het er in een mum van tijd weer op

Afbeelding

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 19:15

zoo erg was het dus ongeveer ook bij mn merrietje Scheve mond nu is er al een hele verbetering ingekomen door de zalf enzo.
maar jou merrie heeft het wel heel erg hoog...

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:35

Er zijn al zoveel tips gegeven en er zijn zoveel paarden met mok! De bacterie die mok veroorzaakt heb je ook in verschillende soorten, daarom helpt soms dit en soms dat.
Mijn paard heeft al vier jaar mok en ze is er twee keer bijna dood door gegaan. We hebben echt alles geprobeerd! Toen sloeg de bacterie naar binnen en kreeg ze bloedvergifitiging omdat de mensen bij wie ze toen stond er niks aan deden. Ik heb haar gekocht en op een andere stal gezet. Toen ik eindelijke de enige was die het voor het zeggen had over haar heb ik mijn persoonlijke behandeling er op losgelaten. Ze had al die jaren al een bigfoot!!!
Deze tips werken bij iedere soort mok:

DROOGHOUDEN!
SCHOONHOUDEN!
BEWEGING!

En dit heeft mij geholpen;

Elke dag de drie vorige tips plus,
voor twee weken elke dag jodium scrub, korstjes eraf halen, heel goed droogmaken en HYDROCORTIDERM erop. Na die twee weken niet meer elke dag spul erop maar wel droog en schoon houden en twee a drie keer behandeling herhalen. Ligt er ook aan hoe het nu is.
En na vier weken...mok weg, en prachtige droge voet, nog nooit in dr leven!!!! Er zitten nog wel eens wat zachte korstjes en ik moet het goed drooghouden na een rit of natte wei maar ze wordt niet meer bigfoot genoemd!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:51

Concorde schreef:
Over die urine: Paard is niet van Nimmedor zelf, het is een verzorgpaard, en persoonlijk denk ik dat de eigenaar een hartaanval zou krijgen als ze dat zou gebruiken, ondanks dat die mensen echt het allerbeste voor hun paarden willen Schijnheilig *LOL*

Ik snap het wel Haha! Het is mijn eigen paard, waar ik dit bij doe, en nog is het wel vreemd en smerig. Maar mijn paardje met erg hardnekkige mok is sinds vandaag bijna van haar mok af. Ik heb het maar drie dagen hoeven smeren. Terwijl ik voor die tijd, al de tips (behalve afgewerkte olie) heb gebruikt. Het hoeft dus echt niet lang gebruikt te worden. Door waarschijnlijk het zout (net als zeewater) geneest de wond.

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:36

sorry dat ik het zeg ,maar bij ons op stal komt het regelmatig voor dat er paarden met mok zijn (meeste zijn friesen dus sokken ).
maar bij ons word wel de afgedraaide DIESELolie erop gesmeerd en het werkt echt . heb eens een paard met zware zomerexceem (dikke korsen en open wondjes in manen over de rug en naar de staart toe) gezien toen hij bij ons kwam, en die zag je opknappen van het smeren met afgewerkte dieselolie. als mijn haffie mok mocht krijgen ,zou ik haar ook met deze olie behandelen , ik heb met eigen ogen, meerdere malen, gezien dat het werkt, dus waarom dure middeltjes kopen, als het goedkoop kan. ook in de andere zalfjes zitten bacterien zodra je er 1x met de vingers of kwast heb ingezeten.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:47

maar het feit dat er ook regelmatig paarden met mok voorkomen zegt misschien toch wel iets over die diesel olie.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:48

Iets anders, hoe loopt een paard of pony mok nou precies op?

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:57

het is een handels stal en er komen en gaan paarden en regelmatig komen de paarden met mok maar gaan zonder mok weg. de paarden die er lang zijn hebben bij ons geen mok gekregen. de afgewerkte diesel olie heeft niets te maken of paarden mok krijgen. en al helemaal niet hoe de situatie is op de desbetrefende stal. ik heb ze veel slechter gezien en maar weinig beter.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 09:05

Nimmedor schreef:
zoo erg was het dus ongeveer ook bij mn merrietje Scheve mond nu is er al een hele verbetering ingekomen door de zalf enzo.
maar jou merrie heeft het wel heel erg hoog...

Klopt, maar precies tot die witte benen daar blijft de mok zitten, het is nog nooit op het zwarte gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 12:05

Tuurlijk werkt afgewerkte olie, het is zwaar giftig dus ook bacterien gaan er dood van.
Heb de kreet: "het middel is erger dan de kwaal" wel eens gehoord Knipoog
Als je denkt dat het zo gezond is moet je het zelf eens op wondjes gaan smeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 16:43

falabellatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:33

Heb dit nooit goed begrepen? Maar misschien kunnen jullie bokkers hier meer duidelijkheid over geven. Waarom moet je een paard met mok de korsten van het been eraf halen? Het lijkt mij juist dat het geneest toch. Als ergens korst opkomt? Dat is bij mensen ook zo? Maar hoe zit dit nou.. Scheve mond want ook ik doe het altijd is mij verteld door de DA en daarna goed behandelen met mokzalf. Maar ja nu vraag ik het me toch echt af WAAROM MOETEN DE KORSTEN ERAF?

Wie weet het? zal mij een stuk verheldering geven.

En voor de ts ik doe het altijd zo: Eerst wassen met betadine schampoo . Vervolgens met mokzalf of betatine spray behandelen. Helpt bij mij altijd! succes OK dan!

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:03

Mok is om het even makkelijk te zeggen allemaal kleine ontstekkingjes. Door die ontstekkingjes ontstaan en wondjes en dus ook korsten. Om bij die ontstekkingen te komen moeten wel eerst die korsten eraf. Toch??

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:41

nimmedor schreef:
Citaat:
die pilletjes van MOK CURE werken die goed?

ik vond ze super werken, bij die van mij was de verdikking en de korsten snel weg.

ik vond het een heel fijn idee dat deze van binnen uit werken.!

succes ermee

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:43

Afgezien van het feit dat het giftig is, bestaat afgewerkte DIESELolie helemaal niet! Dat verbrandt nl. in de motor!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:21

Memuska had na het verhuizen ook een poosje last van mok. Wat bij haar het beste hielp - de dure smeerseltjes van de DA deden het nl niet - was gewone uiercrème. Eén keertje heb ik ze gewassen met Betadine Scrub, niet prutsen aan de korstjes (ze lossen vanzelf), en vervolgens 2x per dag dik ingesmeerd met uiercrème. OK dan!
Succes!

JazzOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:23

Dermapet (eigenlijk voor honden en katten maar mok vind het geen fijn smeerseltje!!)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:25

Tea Tree olie werkt echt goed. Een of meerdere keren per dag op de mok smeren. Na enkele dagen laten de korstjes vanzelf los en is de mok weg.
Let erop dat het paard niet te veel in de nattigheid staat en zorg dat alles goed schoon blijft.

Tea Tree olie is te verkrijgen bij iedere drogist. Bij de Tuinen hebben ze er ook zalf van.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:28

Ik heb tandpasta gebruikt.
Babe olie, knoflook door het voer.
Zonnebrand olie , uiercreme, hydorcortyderm.
Ik heb echt geen idee meer .
Maar is Cure mok aan te raden, hoe krijg je in godsnaam 12 tabletten op een dag in zo'n paard Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:36

zijn heel klein