Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kitten schreef:Maudlien, niemand trekt jouw woorden in twijfel, of hetgeen je hebt gezien.
De twijfels die we hebben, komen geheel voor rekening betreffende de proffesionaliteit van jouw VA, want eerlijk is eerlijk, die is lelijk in de slip gegaan (en uit de bocht gevlogen).
Voor de rest, Coliena heeft helaas gelijk met hetgeen ze zegt en van ons vieren in zij bovendien veruit de meest proffesionele op dit gebied.
Heus we hopen allemaal op een mooi gezond veulen voor jou en je merrie.
Geniet van de komende tijd en als je nog vragen hebt, weet ik zeker, dat je bij ieder van ons terecht kunt, om een antwoord.
Coliena schreef:Ik wilde absoluut niet zeggen dat jij gelogen hebt! Waarom zou je er voordeel bij hebben om te liegen? Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat er in mijn ogen toch fouten zijn gebeurd door je dierenarts. En ik wilde je ook duidelijk maken dat je zowiezo je merrie heel goed in de gaten moet houden als ze moet kachtelen! Je kan er nu niks meer aan verhelpen, noch kun je nu met grote zekerheid vaststellen of er nu één of twee inzitten. Je kan die scan nog laten uitvoeren, maar dan nog hetb je waarschijnlijk geen 100 procent zekerheid. Het komt dus op dit neer: goed in de gaten houden en een beetje voorbereid zijn het moment zelf. Dit is een merrie waar je bij de geboorte moet aanwezig zijn. Maar de kans dat er maar één in zit is naturrlijk nog altijd groot, dus wie weet maak je je zorgen om niks. Mijn advies is gewoon ze goed in de gaten te houden! Maar het komt wel allemaal goed, ik wens je een gezond veulen en merrie toe!
maudlien schreef:maar je wacht nu gewoon af hoe het gaat?
En je kan er nu niet meer achter komen of er 1 of 2 in zitten?
Hoelang is jou merrie drachtig?
(Sorry voor de vele vraagjes)

Polly schreef:Ehm beetje laat
Ja we laten de dracht zoals het is, ze staat onder continu controle van mijn dierenarts, en die is ook 24/7 bereikbaar mocht er iets misgaan.
We kunnen er ook niet meer achter komen of er 2 inzitten, al konden we dat wel dan nog konden we er niks meer mee. Ze is 8 mnd drachtig.
maudlien schreef:ik heb haar na 30 dagen laten scannen en toen na 2 weken weer ( dus met 44 dagen)
maar niet met 9 weken nog een keer.....
ze zei me dat na 45 dagen het "grootste gevaar voorbij is"
dat als ze het veulen zou verwerpen na 45 dagen dat ik dan wat terug zou moeten vinden in de stal en dat het na 45 dagen veel minder voorkomt, dit heb ik ook in boeken gelezen, dus ik neem aan dat dat klopt???
maarja ik begin nu overal aan te twijfelen....![]()
morgenochtend kan ik bellen en dan krijg ik haar zelf aan de lijn en dan hoop ik dat ze zo snel mogelijk kan komen....
maar er is nog hoop, misschien is er wel geen tweeling
iig bedankt voor de reacties tot nu toe
Cayusejuhh schreef:Vandaar dat je gewoon na 18 dagen NA de laatste dekking je merrie moet scannen
Als er dan en 2 ling dracht op zit kunnne ze 1 vruchtje af knijpen.. dit voor gezondheid van de merrie..
Snap niet dat de hengstenhouder dat niet heeft gezegd
Cayusejuhh schreef:Vandaar dat je gewoon na 18 dagen NA de laatste dekking je merrie moet scannen
Als er dan en 2 ling dracht op zit kunnne ze 1 vruchtje af knijpen.. dit voor gezondheid van de merrie..

Citaat:
Tweelingdracht is ALTIJD de "schuld" van de merrie want die zet 2 eitjes op ipv 1, een eeneiige tweeling bij paarden bestaat niet, dus de hengst heeft hier geen enkele invloed op.