Artrose

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

talouch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:46

ik weet niet precies wat er in gelantine zit maar het schijnt dat het de gewrichten smeert en zoals ik alzij mijn paard heeft de flexijoint niet meer nodig maar doet het prima op de gelantine.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:29

inib schreef:
Mist, het is beslist niet zo dat ik je beschuldig van dierenmishandeling maar ik heb een tijdje stage gelopen op een paardenkliniek bij een Belgische dierenarts die vreselijk goed was, hij zag er geen heil in om een paard te behandelen en de eigenaren wilden maar doorgaan. Op zo,n moment zeg ik, zo is het genoeg geweest maar als je D.A. en hoefsmid er heil in ziet, waarom zou je het dan niet proberen, ik heb voor mijn gevoel voor mijn paard het beste gedaan.

Ik begin dit eerlijk gezegd nogal beu te worden!
Dat jij je paard na de diagnose in hebt laten slapen, prima, jouw keuze, maar probeer a.u.b. niet de conditie van jouw paard te projecteren op alle andere paarden met arthrose.
En ik "probeer" niets uit met speciaal beslag zoals ik al eerder zei liep ze daar direct weer goed op weg nadat de ijzers eronder zaten, en dat al 4, bijna 5 jaar, waar nog bijkomt, zoals ik al eerder heb gezegd, dat het rongenologisch beeld HETZELFDE IS GEBLEVEN! Ik verwijs je naar mijn eerdere berichtjes, dit keer goed lezen!

Je hoeft tegen ons niet te bewijzen dat je het goed hebt gedaan voor jouw paard, alleen tegen jezelf.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 09:58

Idd, deze discussie leid nergens toe...
Alleen maar geklets...!!!
Artrose paarden zijn geen volwaardige recreatie paarden daarmee doelde ik op paarden met spat in de sprong... ik heb mij er verder niet in verdiept iets wat ik ook al eerder aangaf en ik geloof inderdaad ook dat Mist haar paard het tegendeel heeft bewezen, omdat zij ook een ander soort artrose heeft.
Het is maar net waar de artrose zich bevind en wat we bereid zijn te doen met ons paard. En dat is ieder voor zich... Maar dan zijn er echt nog een aantal punten waarmee ik niet door een deur kan.. Verward

Artrose op zich is niet erfelijk, maar wel de aanleg ervan..!!!
Als je iemand anders het advies geeft dat je met artrose kunt fokken verdiep je dan eerst in het onderwerp alsjeblieft..??
Geloof me dat (goede) erkende fokkers, er niets van willen weten om met artrose paarden te fokken, je zet namelijk een slechte lijn door!
En dan spreken we nog niet eens over de merrie die vanwege haar artrose niet te zwaar mag worden, maar wat geen keus heeft gezien de groei van het veulen..!!!!

En dan nog mijn laatste standpunt;
Artrose is NIET te genezen.... Degene die dat beweren mogen mij en anderen vertellen hoe je dat dan doet want ik geloof dat er vele wetenschappers ( en verdrietige paardeneigenaren) op jullie antwoord/conclusie zitten te wachten..!!!

Elkaar beschuldigen en verwijten maken is ontzettend laag en ook elkaars paarden met elkaar vergelijken heeft geen zin... Pas als je het over hetzelfde (ziekte) beeld hebt kun je enigszins vergelijken.
En dat geldt ook voor elkaars meningen, ieder voor zich en ieder zijn eigen mening, je kunt je eigen mening geven en advies maar daar houdt het echt bij op. En denk eraan als er 1 juiste oplossing zou wezen dan zouden er geen paarden meer wezen met artrose, maar neem niet klakkeloss iets aan wat een ander je zegt, hoe goed het ook is bedoeld.

Succes OK dan!

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:59

Dat bedoel ik dus ook artrose is NIET te genezen en iedereen die mij een oplossing kan geven waarbij hij 100% garantie geeft dat het paard geen pijn meer heeft ben ik heel erg dankbaar want er komen er steeds meer met artrose (deze week bij ons in de buurt alweer 2)en wie zegt dat het mij niet nog eens gebeurt.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:58

m'n vorige pony heeft spat/artrose.
het is niet meer te genezen. daarom staat hij nu in een rusttehuis(hij is 9 jaar). de meeste paarden/pony's hebben het bij de geboorte al. mijn pony had allemaal scheuren en 'gaten'in z'n gewrichten en pezen. dat groeide wel weer aan, maar op een verkeerde plek. waardoor er dus gewrichten langs elkaar heen 'schuurden'. we zijn er mee naar verschillende dierenartsen geweest. en hebben we op het laatst greet de jong geprobeerd. die wist uiteindelijk wat dr aan de hand was. (zij is 1 van de bekendste 'paarden'dierenartsen van nederland). veel mensen uit duitsland komen met hun paarden ook naar haar toe als dr wat is.