Help ons! ik ben echt ten einde raad!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 22:32

ik zal het eens proberen, ik heb er tot nu toe niet echt op gelet.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 22:40

daantjuhhh schreef:
weet je trouwens waar ik dat leren bitje kan kopen??

Misschien lees ik er overheen, maar hierop heb ik geen reactie gevonden, dus bij deze.....

Dit bitje (heb er zelf ook 1) kun je bestellen bij divoza of bij emiel voest op de website, Bij emiel voest is hij goedkoper.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 23:01

bij van leusen ruitersport hebben ze 'm ook, dat is in dalfsen. hoef je daar dan geen hoofdstel bij om te doen? las ik dat nou goed in het bericht van Cassidy? dus alleen dat bitje met kinriempje en teugels en verder niks??? (niet dat het nu van toepassing is, maar misschien iets voor later....

Maaike22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 12:01

Hoi,
Twee jaar geleden heb ik ook problemen gehad met mijn paard. Net als ik lekker aan het rijden was en ze heel nageeflijk liep, gooide ze haar hoofd eruit en wou niet meer naar beneden. Na een tijdje kreeg ik haar er dan weer door en dan na een paar rondjes weer eruit. Zo ging het een poosje door, steeds sneller eruit en ook steeds heftiger. Van alles geprobeerd, instructrice erop, zelfde verhaal. Heel erg vervelend, want ze was/is zo'n makkelijk paard, heel leergierig en ik had veel plezier met rijden.
Maar nu zat ik er soms jankend op, zo radeloos, wist echt niet waar het aan lag. Naar de tandarts, en ze had idd haken, ik baalde natuurlijk, maar was ook blij, zou dit het danzijn geweest... Lag het niet aan mij??
Ging ook een tijdje beter, maar nog niet weer goed. Had er geen lol meer aan, want als je niet weet wat er aan de hand is, zoek je de oorzaak bij jezelf op den duur.
Via instructrice bij Annekee Oostra gaan lessen, haar man en fysio hebben haar bekeken, haar man is da. Konden ook geen duidelijke oorzaak vinden, maar het ging wel beter met rijden. Ze was meer nageeflijk en liep er beter door.
Maar helaas het was nog steeds niet helemaal goed. Na driekwart jaar werd ze ziek, heel erg verkouden, knobbels/wallen op haar wangen en vies snot. Da erbij; voorhoofdholte ontsteking. Da had het nog nooit zo erg gezien, kuur gekregen en neus met vixx insmeren.
Hier is ze echt een tijdje ziek van geweest. En hierna was het over!!!!
Gelukkig.
Die voorhoofdholte ontsteking heeft dus al veel langer gesluimerd, zonder verschijnselen. Door haar aan de teugel te laten lopen, kreeg ze natuurlijk veel meer druk op haar holten en dat deed pijn. Net als bij mensen. Eindelijk de oorzaak gevonden, niet leuk, maar was wel blij dat ik nu wist wat er aan de hand was.

Ik weet natuurlijk niet of dit ook bij jouw paard aan de hand is, maar wou je mijn verhaal ff vertellen. Kan me je radeloosheid goed voorstellen.
Succes.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 19:50

dank je. ik denk niet dat dit het in mijn geval is, omdat hij juist heel erg 'in de krul' liep... de neus had hij bijna tussen de voorbenen! ik hoop dat de klachten na deze kuur over zijn, zodat hij geen pijn meer heeft. ik kan nu nog niet zeggen of het verbeterd is, omdat hij alleen mag stappen, en dan zie je niet veel. op stal is hij wel erg onrustig, en soms is hij een beetje bijterig, maar ik denk dat dat komt omdat hij zich niet prettig voelt...