beauty vet/dik?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:44

2 a 3 plakken hooi per dag is echt niet te veel hoor.. zeker niet als je biks voert.. ze moeten voldiende ruwvoer binnenkrijgen! En in de wei staat nu niks voedzaams meer..

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 19:46

Is ook mijn idee hoor, meer arbeid en ietsje minder hooi, waar paarden overigens best dik van kunnen worden, maar van de foto's in jou profiel gezien, vind ik jouw paard niet echt te dik. Kan ook een ouderwetsere bou zijn t.o.v de ranke nieuwerwetse paarden. Maar dat vind ik, die meer van de ouderwetse bouw houd. Je kunt het overigens zelf makkelijk controleren. Het paard is te dun als je op een afstandje de ribben er lichjes door de vacht heen ziet "schijnen". Je paard is te dik als je met je vlakke hand van voor naar achter over de ribben heen strijkt en er rollen dikke huidplooien mee. De huid zal altijd wel meerollen, maar als het een dikke vetrol is, mag er dus wel wat van af. Voor de rest ga ik dus mee met havens.

Veel succes, ik hoop dat je er wat mee kunt

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 19:49

Arnoud schreef:
Is ook mijn idee hoor, meer arbeid en ietsje minder hooi, waar paarden overigens best dik van kunnen worden, maar van de foto's in jou profiel gezien, vind ik jouw paard niet echt te dik. Kan ook een ouderwetsere bou zijn t.o.v de ranke nieuwerwetse paarden. Maar dat vind ik, die meer van de ouderwetse bouw houd. Je kunt het overigens zelf makkelijk controleren. Het paard is te dun als je op een afstandje de ribben er lichjes door de vacht heen ziet "schijnen". Je paard is te dik als je met je vlakke hand van voor naar achter over de ribben heen strijkt en er rollen dikke huidplooien mee. De huid zal altijd wel meerollen, maar als het een dikke vetrol is, mag er dus wel wat van af. Voor de rest ga ik dus mee met havens.

Veel succes, ik hoop dat je er wat mee kunt

nee ik krijg geen vetrollen als ik wrijf Tong uitsteken
ik voel alleen haar ribbetjes een beetje aan de voorkant van haar buik maar verder niet meer Bloos!
ik had haar toen straks al lekker laten rennen Knipoog

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:46

De ribben moet je idd lichtjes kunnen voelen, maar je moet ze niet kunnen zien. Naar mijn idee is ze dus niet te dik.

Laat je niks wijsmaken hoor. In de paardenwereld is het helaas eenmaal zo dat mensen gauw commentaar op anderen hebben. Dan is het goed om idd deskundigen na te vragen zoals je bij havnes hebt gedaan, of door op bokt na te vragen, waar mensen dan GEVRAAGD commentaar kunnen leveren.

Geen zorgen dus, top gedaan meid.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 16:15

ze ziet er goed uit beetje vet maar helemaal niet MODDER
ps heb da halster uit het profieltje in het mintgroen

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 17:06

welshfreak schreef:
ze ziet er goed uit beetje vet maar helemaal niet MODDER
ps heb da halster uit het profieltje in het mintgroen

oke dan.....ik ben gek op mintgroen.....give it to me Tong uitsteken Bloos