jeddah schreef:Die mutaties zijn ook zorgelijk, natuurlijk! En wat dat betreft is het fijn dat er voor Hypp een test gekomen is, maar Impressive zelf is er dus "per toeval" aan gekomen, er zijn geen andere paarden uit zijn stamboom bekend die de mutatie hebben.
Impressive zelf gaat wel 3 keer terug op dezelfde Engels Volbloed hengst Three Bars, maar die hengst is zo ontzettend veel gebruikt en komt in erg veel Quarter stambomen meerdere keren voor dat dat de reden niet kan zijn, dan had het elders in een andere stam ook moeten gebeuren.
Quarter x Arab wordt wel gekruist, maar ook niet zo ontzettend veel, en Arab x warmbloed ook, maar er wordt dan meestal wel een volle Arab, dus niet een halve Quarter gebruikt.
Het wordt (voor mij) steeds interessanter, wie kan mij helpen aan de afstamming (zo ver mogelijk terug) van Impressive, met name het volbloed gedeelte en het hier al genoemde inteelt verhaal.
Juist inteelt is iets wat me erg interesseert, maar dan juist alle mogelijke narigheid, dat dit met zich mee kan brengen.
). Mijn veearts heeft mij vertelt dat 1x inteelt (dus zoon x moeder of broer en zus) niet zoveel problemen op hoeft te leveren. Meerdere keren lijnenteelt wel.