ervaringen met nier-en/of leverproblemen bij paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:28

Alvaron schreef:
Hmm, kan je dan ook vertellen wat de kleur volgens jou dan wel hoort te zijn? Alleen maar zeggen welke kleur het niet moet zijn schiet je niet zoveel mee op.

Als je het hierboven goed gelezen had, dan was je het tegengekomen Knipoog

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:29

ellepel schreef:
nog veeeeeeel makkelijker!

om een eindeloos onzinnige discussie over tandvlees te vermijden:

kijk naar je eigen tandvlees, zo hoort de kleur te zijn, als het veel lichter is is t niet goed.

en nou niet meer zeuren!
Vingers aflikken

Precies dat bedoel ik Haha!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:11

Gerrie, er werd volgens mij niet gesproken over energie maar last hebben van.
P.S Ik zit nog maar net op bokt, hoe doen jullie toch dat .... schreef:

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:17

een paar manieren:

a) je clickt op het quote symbooltje rechtsboven in het bericht
zo dus
shan"]
[/quote]

b) je typt wat tekst als antwoord (niet in het quick reply stukje, maar in het scherm dat je krijgt als je bv 'nieuw antwoord' kiest) , die selecteer je met je muis en je clickt op de quote button bovenaan

zo dus

[quote]
getypte tekst
[/quote]

c) je begint met te typen [ quote ] (zonder spaties) kopieert en plakt dan de tekst die je wil aanhalen en sluit dan met [ / quote ] (zonder spaties). Je kunt evt nog erbij zetten wie het schreef, dan typ je [ quote = "naam van de auteur " ]

[quote="voorbeeld van lielle schreef:
zo dus

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:29

Lielle schreef:
een paar manieren:

a) je clickt op het quote symbooltje rechtsboven in het bericht
zo dus

even oefenen hoor,
bedankt lielle

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:30

de nada *LOL*

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:32

shan schreef:

Nee dat zullen ze in het algemeen niet gauw zeggen maar dat is wel waar daar meegewerkt wordt en dat is een essentieel verschil

Als ze eerst moeten uitleggen hoe de Traditonel Chinese Methode werkt duurt het consult nog langer .
De client kiest ervoor en zal dan thuis wat huiswerk moeten doen

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:48

laat Talida het nog maar eens uitleggen dan.
werken nieren en lever niet goed volgens hol DA of hebben we het hier over lever en nier energie.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:26

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:56

Hoi,

Ik vraag me dus echt af of een da dmv bloedonderzoek een slechte werkende lever kan achterhalen !
Er zijn zoveel leverenzymen, en hoeveel worden er nu getest in een bloedonderzoek 2 ofzo ???

Groetjes,

Maris

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 20:01

Maris schreef:
Ik vraag me dus echt af of een da dmv bloedonderzoek een slechte werkende lever kan achterhalen !

Dat kan inderdaad (vraag me niet hoe). Doordat er bij mijn merrie ook een bloedonderzoek is gedaan zijn ze erachter gekomen dat haar lever niet goed functioneerd.

@ Talida: Hoe is gegaan met de DA?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 07:19

uit ervaring weet ik iig dat ze zo slecht werkende nieren kunnen achterhalen.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 15:56

Zo daar zijn we weer. Had namelijk weekendje weg met vriendlief gepland. aangezien ik meetsela elk weekend wel wat met de paarden doe, en ik vond dat hij ook wat aandacht verdienen. Tal was het daar denk ik niet mee eens, want ik had geen slechter moment kunnen plannen om een weekend weg te gaan Boos!

Da is dus bang dat dr dikke been niet van die wondjes komt, maar een beschadigde pees is. Dus madame staat op stal en wordt 3x per dag afgespoten. Voelde me heel banketstaaf, want ik moest dit dus allemaal uit hande geven onmdat ik er niet was. Dus zat mn hoogzwangere bijrijdster (naja bijverzorgster) met een ineens niet te hanteren 4 jarige die voor het eerst van de leven 24 uur per dag op stal moet staan. Gelukkig heeft Tal besloten zich alleen bij mij te misdragen (ze sloeg vriendje tand door zn lip Bloos! ) en heb ik alleen positieve smsjes ontvangen, pfoei.

Anyway, heb dus van alles gevraagd aan de Da. Was eigenlijk zo geschokt door het feit dat ze wellicht een peesblessure heeft, dat ik wel gevraagd heb wat de oorzaak kon zijn van dat ze zulke opstart problemen heeft, maar daar niet echt een duidelijk antwoord op heb gehad en het zo eigenlijk maar even heb gelaten, eerst deze crisis overwinnen. Ben dus net terug en ga zo voor de avond afspuit sessie naar stal toe, ben echtbenieuwd hoe dr benen er na 3 dagen uitzien.

dus: @Stilla: zijn nog niet veel wijzer door gewone DA geworden, en moet holistische therapeute nog even bellen wat haar bevindingen zijn van de stukjes paard die ik heb opgestuurd vorige week.

@shan: door de klachten die ik over Tal had, heeft de Hol. Ther. een vermoeden dat het de nieren of lever zouden kunnen zijn. Ze heeft al eerder last van een slecht functionerende lever gehad, in die zin dat ze dus slecht mineralen opnam, en veel last van (afval)vocht had enzo. Daarvoor heeft ze kuurtje gehad en zou het beter moeten zijn...

@gerrie Ik ga nu de pagina even lezen die je erbij gezet heb!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 14:44

Okee ik heb de uitslag, het is toch weer (of kan beter zeggen: nog steeds) dr lever die niet goed functioneert. Ze had gehoopt dat dat met het vorige kuurtje afdoende geweest zou zijn, maar nee. Nu krijgt ze dus de volle zware mep, plus nog pilletjes natrium chloride en eh nogwat, gelukkig staat het op een receptje. Moet ook weer Schindele's mineralen bij gaan voeren. Verklaart volgens haar ook al die bultjes die ze ook ineens had, en vocht bij dr spronggewricht.
Ze zei ook nog dat als Tal niet kreupel liep op die wond, dat het dan niet de pees was, maar goed dat wil ik echt zeker weten dmv een scan.
Hoop echt dat ze niet met een pees staat, voelt ze zich straks beter en fris door die kuur voor dr lever, moet ze op stal staan!