Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Beweging stimuleert echt de hoefgroei, is al eerder gezegd!
Als jij je paard op de mange laat staan, is er altijd minder bewging daneen paard in de wei of paddock oid.
Ik zou een andere stal gaan zoeken!
) 
farichta schreef:Natuurlijk bekappen en op blote voeten! Lees maar eens op www.paarnatuurlijk.nl hoe belangrijk het hoefmechanisme is voor dat soort problemen. Voer gerust biotine (hoef & huid van de Paardendrogist of Hoofmender van Pardoes-Aurora) bij.
Het paard van m'n vriendin had dit probleem ook en het gaat steeds beter.
=^.,.^=
Hetja schreef:Ze krijgt echt genoeg beweging, in de wei kan ze dus niet 24/7 staan omdat de grond bij ons te slecht is voor haar hoeven, als het droog is, is de grond ook verschrikkelijk droog en brokkelen en scheuren haar hoeven heel snel, als het nat is, is het ook echt nat land en staat ze tot haar knieen in de bagger, waardoor haar hoeven dus weer te zacht worden en de ijzers er zo onderuit liggen, in de paddock staat ze (nu even niet, wegens verbouwing) ieder dag en ze wordt iedere dag gereden/gelongeerd..
Andere stal is voor mij dus geen optie omdat de grond, hier in de buurt, overal hetzelfde is en ik het niet zie zitten om kilometers naar mijn paard te reizen (ben niet in bezit van rijbewijs)

Citaat:Ze krijgt echt genoeg beweging, in de wei kan ze dus niet 24/7 staan omdat de grond bij ons te slecht is voor haar hoeven, als het droog is, is de grond ook verschrikkelijk droog en brokkelen en scheuren haar hoeven heel snel, als het nat is, is het ook echt nat land en staat ze tot haar knieen in de bagger, waardoor haar hoeven dus weer te zacht worden en de ijzers er zo onderuit liggen, in de paddock staat ze (nu even niet, wegens verbouwing) ieder dag en ze wordt iedere dag gereden/gelongeerd..

Antheman schreef:Als jij longeren voldoende beweging noemt, zou ik lekker het stuk op Paard natuurlijk overslaan.
Een paard hoort niet 23 uur per dag op stal!
Dat land te droog is of te nat begrijp ik, maar er moet toch iets te regelen zijn met overdag eruit (niet alleen voor een uurtje??)
Zeg nou zelf, wat is belangrijker, de gezondheid van je paard of wat verder fietsen??

Citaat:Blote voeten is voor mijn pony geen optie, zonder ijzers loopt ze super gevoelig en daarbij heeft ze aan haar achterbenen spat en dat heeft de nodig correcties nodig..
je zit er niet aan vast ofzo