Coliena schreef:Als laatstejaars student veearts in Gent, wil ik hier iets rechtzetten! Ik weet niet wat dat meisje daar geizen heeft, maar laat mij vertellen dat het een grove leugen is en als ze het ooit lezen kunnen ze je zelfs een proces aan doen wegens laster!!! Schandalig dat ze zo'n dingen durven op internet zetten!!! Ten eerste kan geen enkel paard dat geeuthanaseerd is nog voor verkoop van vlees dienen, dan zouden die mensen morsdood vallen en ik denk niet dat dat ooit al gebeurd is en ten tweede wordt er NOOIT een halsslagader doorgesneden! waar in godsnaam haal je dat ! en moesten ze dat dan nog doen, zouden ze dat dan doen waar iedereen dat zomaar eventjes kan zien? Ik ben er al veel bij geweest en ze gaan in de recoverybox, krijgen eerst een sedatie om rustig te worden, dan een narcose zodat ze gaan liggen en vervolgens het dodelijke spuitje. Het is echt schandalig dat je dit hier durft zeggen, zulke grove leugens! Het spijt mij, maar daar kan ik echt niet mee lachen, de mensen hebben het zo al moeilijk genoeg, maak het niet moeilijker! Die beesten voelen er echt niks van, het is allemaal zeer rustig en sereen, met de eigenaar erbij. Misschien ben je wel langs de pathologie geweest, daar snijden ze bij uitzondering de halsslagader door als er een lijkschouwing moet gebeuren om beter alles te kunnen onderzoeken zonder dat alles onder het bloed zit. Maar dan hebben de eigenaars het wel gevraagd om lijkschouwing te doen en dan doen ze dat toch zeker niet in de kliniek! Sorry, hier word ik echt kwaad van, ik werwacht eigenlijk wel een verontschuldiging...
groot gelijk. Niet dat ik zelf zo wegloop met de Universitaire kliniek in Merelbeke maar dat verhaal geloofde ik dus ook aan geen kanten.
Mijn eerste pony is naar de slacht gegaan. Daar is ze heel snel met een kogel gestorven. (Hadden ze beter mee gewacht totdat mijn vader weg was). Een van mijn vorige merries heb ik ook voor de slacht verkocht. Helaas was dit paard niet ziek maar kerngezond maar kreeg haar niet verkocht en ze werd agressief naar mijn veulen toe omdat ze niet meer gereden werd en overal mee naar toe mocht. Dit was een hele harde knoop die ik moest doorhakken maar liever naar de slacht dan naar een handelaar waar ze god weet hoe behandeld werd of van hot naar her werd geleurd. Nu heeft ze tenminste niet geleden.
persoonlijk doe ik ze liever naar de slacht als ze in staat zijn van op de trailer te stappen dan thuis in hun box inslapen en ze dan naar de oprit te moeten slepen en sleuren. vind ik een minder leuk gezicht hoor.