Stro eten; slecht?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:30

Ik ben juist blij als mijn paarden stro eten. word er meer speeksel aangemaakt en dat zorgt dat ze geen last van maagzuur krijgen, waardoor ze niet gaan luchtzuigen. ook doe ik de paarden in de winter overdags naar buiten en krijgen ze hooi zoveel ze op kunnen.

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:32

amigo krijgt last van lichte koliek als hij zich weer eens volvreet met stro. gelukkig gaat het met een half uurtje flink wandelen wel weer over. hij krijgt zo veel mogelijk hooi zodat hij zich niet verveelt en dus ook niet zo snel aan het stro begint

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 22:44

Ik heb mijn pony nu ook deze nacht weer op stro staan (helaas gerstestro) en ik heb haar hooiruif helemaal volgepropt.
Maar dat had ik 's middags ook gedaan en ik kwam na het eten nog eens kijken en toen had ze het hooi van 's middags alweer op! Dus als ze het hooi op heeft begint ze 's ochtends wel weer aan d'r stro....
Nu maar hopen dat de staleigenaren haar vroeg de wei op zetten, al denk ik niet dat ze dat doen want het is nu zulk vies weer, dan vertrappen ze de hele weide..

Gringo_HS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:20

Gringo staat nu op een soort zaagsel krullen dit gaat super. Hij stond eerst op stro maar hij vond dit zo heerlijk dat als ik de volgende dag kwam zijn hele stal was leeg gegeten. Nu geef ik hem als ik hem heb uit gemest een flinke plak stro wat hij dan mag op smikkelen (hij eet stro eerder op dan hooi). Unique staat wel op stooi en dit gaat super. Zij eet er niet van. *LOL*

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:48

Jordy vreet ook zijn stal leeg, hij eet erg veel stro. Terwijl hij als hij op stal staat (nu 24/7 op de wei), hij een stal met flinke uitloop heeft, en zowel in als buiten de stal volop contact kan hebben met andere paarden. Hij krijgt ook nog eens onbeperkt hooi, en 1x per dag kuil (wat hij allemaal opeet). Ook heeft hij een likit (waar flink gebruik van wordt gemaakt), genoeg dingen om zich mee bezig te houden dus....
En toch blijft hij het doen. Hij heeft echter nooit koliek of ergens anders last van w.b.t. de spijsvertering. Ik laat het dus zo, ik denk niet dat het kwaad kan.
Overigens staat hij gewoon op gerstestro Knipoog

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 10:56

Zo hee als hij dat allemaal krijgt moet ie zeker wel een bol buikje hebben Knipoog
Mijn pony staat gewoon dag en nacht buiten, mar zoals het weer nu is (storm, regen, onweer) staat ze op stal.
Ze mag zoveel hooi als ze wilt, maar ik kan haar niet 's ochends hooi geven.
Nu maar hopen dat de staleigenaren dat doen... Haha!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 16:06

Gelukt!
M'n pony stat nu op tarwe-stro! Maar er zitten kleinere dunnener stukjes doorheen-geen idee wat dat is- en dát vind ze heerlijk!
Zelfs de shet die daar staat eet het op (doet ze normaal nooit, is wel verslaaft aan zaagsel Haha! )
Maar ik ben heel blij dat ze nu op tarwe stro staat!

Hannahuisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 07:46

Mijn pony eet stro??
Wat moet ik doen?? :(

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:57

Hannahuisman schreef:
Mijn pony eet stro??
Wat moet ik doen?? :(

Dit is echt al een heel oud topic waar je op reageert. Zoals je in dit topic kan lezen zijn er een aantal factoren die ervoor kunnen zorgen dat je paard stro eet.

Mijn paard staat 24/7 buiten en als ik haar even op stal zet verkiest ze zelfs stro boven hooi. Het stro is dan blijkbaar een betere toevoeging op haar rantsoen en laat haar dan lekker eten.

Belangrijke factoren:
- hoe staat je paard gestald? Weidegang?
- Hoeveel voer krijgt je paard? Krijgt hij wel voldoende hooi?
- Komt het niet door verveling?

Een beetje stro is helemaal niet erg, sterker nog, het is juist goed voor de darmen. Maar als je paard de stal leeg eet zou ik eerst naar je stalmanagement kijken.

Gini

Re: Stro eten; slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:20

Omdat dit een heel oud topic is en er over dit onderwerp ondertussen al recentere topics geopend werden, komt hier een slotje.