ernstige rotstraal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:58

Maris schreef:
Hai,

Bedankt voor jullie reacties. Was toevallig gisteren al begonnen met watjes in de straalgroeven te duwen en dan met een oude injectiespuit er betadine in te spuiten ! Maar kan zoveel betadine geen kwaad ??
En zag je echt al zo snel verbetering ?!???

Mijn paard staat trouwens normaal gewoon op stro, maar hij staat nu dag en nacht buiten.

Nu nog een oplossing bedenken voor zijn voorhoeven, want daarin kan ik dus echt geen watje krijgen, hij is zo sterk dat dat zelfs de da of de hoefsmid super veel moeite kost . Mij lukt dat al helemaal niet.
Misschien eerst maar eens proberen betadinespray erop te spuiten, kijken of dat ook helpt om de straalgroeve wat breder te krijgen. Nu zijn het smalle spleetjes, waardoor er geen zuurstof in de groeven kan komen.
En stinken dat die troep uit de straalgroeven doet !

Groetjes,

Maris

Casarell

Re: ernstige rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:01

Idd die tandpasta niet op open mok smeren, maar als het open is ben je al te laat..

Verder absoluut niet met teer aan de gang gaan aub.. Wat je ook nog kan doen is bij de dierenarts een spuitje halen zonder naald en hiermee een dettol-oplossing op de plekken spuiten.. Door die spuit kom je net wat verder in de straal.. En dettol dood meer bacterien als betadine..

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 07:29

jeske333 schreef:
Idd die tandpasta niet op open mok smeren, maar als het open is ben je al te laat..

Verder absoluut niet met teer aan de gang gaan aub.. Wat je ook nog kan doen is bij de dierenarts een spuitje halen zonder naald en hiermee een dettol-oplossing op de plekken spuiten.. Door die spuit kom je net wat verder in de straal.. En dettol dood meer bacterien als betadine..

Werkt Imaverol ook op dat soort plekken ? Ik gebruikte er een oplossing van toen mijn paard en beetje schimmel had. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 07:38

Rotstraal is een bacterie, probeer eens die oxigel die soort chloor, de witte met blauwe letters van chlorix. Met dit spul doe ik zo veel. Chloor ontsmet en doodt bacterien.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:00

Met imaverol heb ik geen ervaring mbt rotstraal.. Maar pas hier wel mee op, het bijt wel ontzettend uit, en als het rot al tegen het leven aan zit, kan het erg pijnlijk zijn voor het paard..

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:18

jeske333 schreef:
Met imaverol heb ik geen ervaring mbt rotstraal.. Maar pas hier wel mee op, het bijt wel ontzettend uit, en als het rot al tegen het leven aan zit, kan het erg pijnlijk zijn voor het paard..

Oei, lijkt me niet verstandig om dat te proberen dan !! Knipoog

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 10:12

Sammie schreef:
Maris, ik weet niet of je hoefsmid W.Jansen kent, maar hij heeft er wel een goed goedje voor (hoef solution). Is makkelijker aan te brengen dan Egyptische Zalf. En ik vind het ook beter spul. Kost €12,50 Haha!

hoi,

Ja ik ken hem, en ja hoofsolution heb ik al geprobeerd. Hielp niet !

verder gaan alle tips over bacterieen, dus daar heb ik niets aan. Mijn paard heeft schimmels in zijn stralen zitten, geen bacterieen !

Groetjes,

Maris

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:55

Maris schreef:
Sammie schreef:
Maris, ik weet niet of je hoefsmid W.Jansen kent, maar hij heeft er wel een goed goedje voor (hoef solution). Is makkelijker aan te brengen dan Egyptische Zalf. En ik vind het ook beter spul. Kost €12,50 Haha!

hoi,

Ja ik ken hem, en ja hoofsolution heb ik al geprobeerd. Hielp niet !

verder gaan alle tips over bacterieen, dus daar heb ik niets aan. Mijn paard heeft schimmels in zijn stralen zitten, geen bacterieen !

Groetjes,

Maris

Als ie schimmel in z'n stralen heeft, mag je er dan Imaverol op doen ? Moet je maar eens vragen aan je da of hoefsmid. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:04

Rotstraal is toch bacterien? Heeft de da gezegd dat het een schimmel is? Schimmels dood je ook met chloor. Wie weet toch het proberen waard, wellicht dat een goede antibioticakuur ook zal helpen, is ook tegen schimmels.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 07:53

russel schreef:
Rotstraal is toch bacterien? Heeft de da gezegd dat het een schimmel is? Schimmels dood je ook met chloor. Wie weet toch het proberen waard, wellicht dat een goede antibioticakuur ook zal helpen, is ook tegen schimmels.

Ik weet niet of chloor nou wel zo gezond is voor je paard... Ach gut

Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 10:32

Mijn paard heeft ook rotstraal. Nu is het niet in een vergevorderde staat en het stinkt nog niet de stal uit, dus ik heb alle hoop dat dit ook geneest. Wij gebruiken een flesje met blauwtinctuur erin. Dit droogt de slechte gedeeltes uit en stimuleert nieuwe aanmaak van cellen. Daarvoor gebruikte ik DryFeet maar dit deed weinig tot niets.

Na 2 dagen zag ik toch al vooruitgang. Zometeen ga ik naar haar toe en dan hoop ik dat het hetzelfde resultaat heeft als 2 dagen geleden.

Het licht bij mij ook niet aan een vieze stal of geen verzorging, want haar stal wordt iedere dag gedaan, staat op stro, en haar hoeven worden ook iedere dag gedaan. Waar je wel op moet letten is dat je de stralen niet TE DIEP met het metalen gedeelte van je hoevenkrabber schoonmaakt. Dit kan namelijk rotstraal veroorzaken, of ervoor zorgen dat het niet over gaat. Ook geen scherpe voorwerpen gebruiken.

wendytje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 10:36

Mijn paard heeft ook erg veel last van rotstaal en beginnende straalkanker gehad. Ik heb vanalles geprobeerd. ik heb ongeveer een maand lang elke dag zijn hoeven gewassen met dethol en behandeld met dryfeet (op aanraden van hoefsmid en dierenarts). Nu zijn zijn hoeven weer helemaal 'goed'. Deze behandeling moet ik dan wel zeker 1x per week blijven doen i.v.m. terugkerende rotstraal.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:08

Oud topic, dus een slotje.