Paard stijf en kreupel zonder vindbare oorzaak.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 18:43

Hoi heb even jullie berichten bekeken en mijn paard heeft inderdaad ook van die vage klachten, begin juli komt inderdaad Laarakker en ik hoop dat die het duidelijk kan maken. Die van mij gaat dan ook weken goed en dan van de ene op de andere dag kreupel, dan links en een andere keeer weer rechts. Dan gaat hij weer op rust(wel longeren en bewegen, terug in voer, kracht en kuil) en na vele weken is het weer over. Wordt er gek van. Ben al in Emmeloord geweest en in Woudenberg bij de Vallei.(foto's en kreupelheids onderzoeken halen niets uit)
Ik denk zelf nu ook aan eiwit allergie of groeipijnen maar moet nog even geduld hebben tot Laarakker komt. hopelijk kan hij meer zeggen.
Wordt er ook wel moedeloos van.
Zie graag uit naar nog meer tips van iedereen!!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 02:17

een paard van een stalgenoot heeft dezelfde vage klachten.. loopt vaak na een tijdje wel iets beter maar toch ook niet helemaal rad.. het is ook net of ie het aan alle benen heeft omdat hij bijna nooit specifiek met 1 been kreupelt..maar loopt heel kort en stijf.. is ook naar de kliniek op de fotos geweest...daar kwam wel uit dat ie een heel klein botsplintertje had in de hoef..maar dat is waarschijnlijk niet de oorzaak.. vervolgens naar prins geweest (fysio en acupunctuur ) volgens hem lag het aan het zadel.. op dit moment wordt er naar een ander zadel gezocht.. ik zelf betwijfel ,of dit de oorzaak is van het probleem...ik ben zeer benieuwd naar eventule nieuwe ontwikkelingen bij je paard.. succes en beterschap voor je paard