Droes? Ik wordt gillend gek!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

aa_yslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 12:38

wat een toestand man! gelukkig heb ik ut nog nooit meegemaakt!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 12:41

Goh, raar he? Dat gesnurk. Ik kan me voorstellen dat zo'n paard het dan ontzettend benauwd moet hebben. Bij Bravo zijn de achterbenen ontzettend opgelopen, nog erger dan gisteren. Sinds vandaag loopt ze niet meer zo wankel en eet en drinkt weer. Ook kijkt ze weer wat wieriger
en loopt wat vaker heen en weer. Het lijkt er dus op dat het een stuk beter gaat met haar maar het abces is nog steeds niet doorgebroken of groter geworden en ziet er nog steeds hetzelfde uit.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 13:01

Het abces boven haar oog is toen ook niet doorgebroken maar langzaam afgenomen. Alleen haar keelbult brak open naar buiten, vieze troep hoor.
Overal in het lichaam zitten klieren, kijk maar naar jezelf. Onder je armen ook dus misschien vergelijkbaar bij je paards' benen.
Ook dat snurken kun je vergelijken met jezelf. Als je keel helemaal dik is bij een keelontsteking, kun je ook bijna niet slikken en je hebt soms het gevoel dat je stikt.
Ik heb hetzelfde als jij gehad, ik zat naast haar box te snotteren uit angst haar kwijt te raken. Het heeft wel wat goed opgeleverd trouwens. Na die tijd begon ze veel liever te worden tegen mensen, daarvoor had ze niet zo veel vriendelijks blijkbaar van ons soort meegemaakt.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-04 13:12

Ach, Miepje (bijnaampje van Bravo) keek altijd al sjacherijnig maar sinds ze ziek is weet ze het wel te brengen hoor! Die blikken kun je niet weerstaan!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 21:33

Lekker vertroetelen dus. Deed jou moeder vast ook toen je vroeger ziek was.... Knipoog

aa_yslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 17:22

hahahaha dat denk ik ook nou ik wens je veel succes en ben blij dat het weer wat bttr gaat

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 17:44

Nou, Bravo heeft haar keel nu alleen nog aan de rechterzijde dik. Haar linkerkaak is ook nog dik (aan buitenzijde) door vocht. Het is nu 9 dagen geleden dat dit allemaal is begonnen. Er heeft zich nog steeds geen abces gevormd en sinds afgelopen donderdag heeft ze geen koorts meer gehad. Ook heeft ze nog steeds geen vuile neus gehad. Vraag is dus; is het wel droes....? Ik heb (gelukkig) nog geen symptomen van droes bij de andere paarden gezien. Ik zet de behandeling als zijnde het droes zou zijn wel voort (behandeling met trekzalf). Het is dus nog steeds afwachten en een wazig verhaal.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:15

Ik zou er toch eens een tandarts bijhalen, want voor 'droes' duurt het veel te lang voor het open gaat.

aa_yslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:57

ja...zit er ook wat in de mond ofzo?

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 15:46

dit klinkt dus echt als droes maar het hoeft niet persee van buitenaf te komen het kan ook zo zijn dat je paard wat minder weerstand heeft in een stal hangen altijd wel virussen rond alleen de paardenmet goede weerstand hebben hier helemaal geen last van mischien was je paardje net even iets gevoelig op dat moment en heeft tie een virus te pakken gehad ik hoop echt dat het snel weer beter gaat

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 08:16

Ze is in februari nog door de tandarts behandeld, dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen. Het ziet er nog steeds zo uit als 3 dagen geleden.
Ik wacht het weekend nog af en dan de DA er maar weer bij.

aa_yslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:00

ja...hoe gaat het nu met haar?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 08:22

Ze eet en drinkt beter dan voorheen. Alleen haar strottehoofd is nog heel ietsje opgezet. Ze sprint weer door de wei en voelt zich weer heel wat....en nog steeds niets bij de anderen gezien.....

aa_yslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 13:56

ow nou heel goed hoor! heel fijn voor der ook weer...dus ze is weer bijna beter eigenlijk?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 15:18

Haar keel is nog wat opgezet, maar ik denk niet dat ik bang hoef te zijn voor besmettingsgevaar. Ik las op dit forum trouwens een soortgelijk geval maar die had geen dikke keel.
Beter is ze nog niet zolang de keel dik is. Ze hoeft voorlopig dan ook niet onder het zadel.

Ik heb jullie medeleven, meningen en advies heel erg op prijs gesteld.
HEEL ERG BEDANKT ALLEMAAL!!! OK dan! OK dan! OK dan!

elianne_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:06

bij eem vriendin op stal heerst ook droes
haar paard had er ook symtomen van..
ben er 1 keer geweest en toen kreeg k te horen dat het er was.
moest al mijn kleren ontsmetten en mn cap invriezen om de bacterien er weer uit te krijgen..
k zou echt een ander paard niet willen besmetten.
gelukkig heeft het paard van mijn vriendin het overleefd.
maar het is inderdaad minder als zo'n ernstige ziekte uit breekt op juh stal.. Scheve mond
groetjes elianne Haha!