YH05 schreef:Dat is goed om te weten, haar paspoort is op dit moment dus ook niet aanwezig op stal omdat de eigenaar deze was vergeten, die wordt zaterdag gebracht. Als de dierenarts niet mag behandelen zonder paspoort zal ik hem in dat geval eerder op moeten halen. Volgens de assistente die ik aan de telefoon had lagen de voorrijkosten hier rond de €120.
Ik denk dat ze niet op deze manier zou staan als ze geen pijn of op een andere manier ongemak had, ik kan alleen moeilijk de ernst en oorzaak inschatten omdat ik haar al zo lang op deze manier zie en er zo veel tegelijk is gebeurd. Vandaar ook deze topic
Je kunt het morgen overleggen met de dierenarts. Ik heb ook wel eens het paspoort niet bij de hand gehad, vergeten in de stress toen we met spoed naar de kliniek moesten. Toen heb ik het paspoort later gebracht. Soms vinden ze het geen probleem als jij alle gegevens maandag aanlevert bijv. Maar de ene kliniek doet moeilijker dan de ander. Ik vind 120 euro voorrijdkosten best heel stevig aan de prijs. Zitten ze ver bij je vandaan dan? Zit er nog een andere kliniek in de buurt? En kijk ook even of dit het standaard tarief is of bijv spoedtarief. Dat wil soms verschil maken.
Wat gebeurt er als je hem aan de longeerlijn een stukje laat draven? In draf kun je beter beoordelen of de pony kreupel is dan in stap.
Maar goed linksom of rechtsom zal de dierenarts wel moeten komen om te kijken wat er aan de hand is vrees ik. Al vind ik het geen spoed als in dat het nu vanavond nog moet als deze pony al maanden zo loopt. Zolang hij loopt, eet, drinkt en gewoon happy is, zou ik het overdag doen, ergens deze week of zo.