Eviels schreef:haha1995 schreef:Dat enkel een handje balacer is gewoon de volgende hype in paardenland....In principe kunnen paarden leven op gras en hooi...maar als je net wat meer wilt van je paard of net dat paard hebt met een ander metabolisme zal je anders moeten voeren ,en dat kan voor het ene paard een emmer slobber zijn,voor het ander een handje balncer of gewoon niks...De Op komt me voor al over als hysterische geroeptoeter en de bel wel weten te vinden ,maar niet de klepel...
Er zit zowel in belgie als nederland te veel fosfor ( door overbemesting) in het gras en hooi. Geen balancer, lucerne of dergelijke calciumbron toevoegen is een groot risico. Calcium te kort resulteert in kolieken.
Ook bevat hooi te weinig vitaminen en mineralen. Om een paard dat niet werkt te onderhouden.
Joh in plaats van maar om je heen te schoppen, roeptoeter niet zomaar wat...Mijn dieren en de gene die ik verzorgt worden stok oud,...wel veel minder oud als ik zelf...Ik woon onder de rook van de haven van Antwerpen....hoeveel zooi krijg je dan dagelijks binnen denk je? Ook al oogt het hier platteland...Dat paniekzaaien met dingen zwaaien die maar half of niet juist zijn,...maken geen enkele indruk.