Maagzweer geneest niet - te duur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 08:55

Dorine92 schreef:
Ik zou eigenlijk helemaal geen krachtvoer en andere dingen geven. Gewoon alleen goed hooi.

Eens, dat zou ook prima zijn. Maar vaak heb je nog medicatie oid en die moet je ergens doorheen doen. Dan is het super belangrijk dat je daarvoor granenvrij gebruikt.

Sommige producten lijken heel gezond maar als er een grote variatie aan vezels in zit, kan het ook al belastbaar zijn. En veel voermerken gooien overal pro en pre biotica/gisten doorheen. Dus daar ook opletten met je voer en balancer.
Bijvoorbeeld Nutrimash…..heeft een goede naam voor paarden met slechte mest etc. Maar voor een IBD toch te belastend door de grote variatie aan vezels en darmstimulerende ingrediënten

Paarden kunnen best een poos zonder balancer etc. Zeker de periode van genezing. Later, in je aangepaste management kun je altijd nog kijken of je heel voorzichtig iets van krachtvoer of balancer toevoegt.

Die van mij krijgt een beetje krachtvoer om vit e, magnesium en butyraat te mengen. Granenvrije saaie muesli.
En als ik denk dat ze wat vit en min extra nodig heeft, geef ik Haemolytan bij. Hoog geconcentreerd en kun je met 3x per week een paar ml al een flinke boost geven zonder de darmen te belasten.
Ik geef geen dagelijkse balancer. Ik heb er niet een gevonden die IBD vriendelijk is.