Volgtopic: Gat bij de elleboog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oji

Re: Volgtopic: Gat bij de elleboog

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:13

Eens met Jan. Laseren doet zoveel voor wondgenezing. Hoeft denk ik niet eens HP laser te zijn maar kan misschien gewoon met een handlaser die je vaak kan huren bij een DA of voor een paar honderd euro kopen.

Wees er ook vooral op alert dat er geen fistel gaat ontstaan. Als dat wel zo is, dan meteen opladen naar de kliniek.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:54

Ik denk wel dat TS het beste dierenarts advies volgt ipv allerlei smeersels van bokt in de wond te gaan stoppen. Is vast goed bedoeld maar misschien niet heel handig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:19

Mars schreef:
Ik denk wel dat TS het beste dierenarts advies volgt ipv allerlei smeersels van bokt in de wond te gaan stoppen. Is vast goed bedoeld maar misschien niet heel handig.

Eens. Zolang het onder behandeling is bij een dierenarts zou ik dat advies opvolgen ipv zelf smeren.

Wat een lelijk gat zeg, hoe krijgen ze het soms ook voor elkaar!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:19

Laseren staat op de planning. Ik heb iemand die 3x per week komt om te laseren.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:55

Ania schreef:
Laseren staat op de planning. Ik heb iemand die 3x per week komt om te laseren.

Heel goed!

Belangrijk is om niet te lang te laseren. Zodra de wond verkleurd of er rustiger uit lijkt te zien moet je stoppen. Als je vochtdruppeltjes ziet komen dan ben je te lang bezig en krijg je oedeemvorming. Een wond als deze is max 2 minuten en je moet er echt in met de laser, dus niet alleen de randen.

Succes!