Chamisa schreef:Rizette schreef:PSSM getest? Past er wel bij.
Nee, daar is hij niet op getest omdat hij daar geen duidelijk kenmerken/symptomen van heeft.
Ik vind de symptomen best wel duidelijk PSSM eigenlijk
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kel106 schreef:Hier even een vraagje van mij maar is het niet schadelijk om een ijzer supplement te geven als het ijzergehalte in het bloed wel goed was?
Fijn dat hij opknappende heen is! En wat onwijs balen van die uitslag.. hopelijk slaat de zalf goed aan
karijn schreef:Wordt er van de sarcoïd nog verder onderzoek gedaan door het lab? Met andere woorden: is het goedaardig of kwaadaardig? Lijkt mij wel zinvol om te doen in het kader van zoveel mogelijk onderliggend lijden uit te sluiten.
Daarnaast zou ik ook een hartfunctie/longfunctietest nog laten doen.
Heleennn schreef:Kwam misschien al aan bod, maar heb je wel eens een kuur Clear Gold (strong) van Goldmedics geprobeerd? De mijne had ook best vage klachten en bloedbeeld was voor de veearts oké, voor mij niet. Ik ken de normale waarden van mijn paard en ook al zat ze binnen de limieten, ik zag in de resultaten toch afwijkingen die richting lever en nieren gingen. Na de kuur van goldmedics had ik een heel ander paard. Wilde weer eten en stond weer fit. Inmiddels ook weer helemaal op gewicht!
lieke2 schreef:Wat een verhaal zeg. Goed dat je iig doorgaat samen met een, volgens mij, fijne dierenarts. Hopelijk is de zalf snel binnen en kun je snel aan de slag hiermee!
Ik ben nog wel benieuwd welke muesli je extra bent gaan geven?
capopjekop schreef:Bij deze symptomen ging mijn gedachte ook meteen uit naar ppid. Veel van de dingen die jij noemt komen bij ppid voor en ze hoeven niet de duidelijkste symptomen te hebben. Mijn merrie werd alleen lusteloos en viel in qua bespiering. Alle andere symptomen had ze niet. Maar wel ppid.
Het kan uiteraard ook wat anders zijn, maar ppid is wel makkelijk uit te sluiten met een bloedonderzoek