Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lieser schreef:
Babootje schreef:Lieser schreef:
Of beide.
Lijkt me sterk dat TS 2 paarden van dezelfde leeftijd heeft, maar zou natuurlijk kunnen.
Maar dan zou hij wel al gerontgend zijn.
TS, is het betreffende paard inmiddels aan de OCD geopereerd?
Zijn alleen de benen op de foto gezet of ook hals/rug? OCD kan nl ook op andere plekken dan alleen de benen zitten. Zeker een paard dat al OCD op de benen heeft laten zien, zou ik compleet op de foto willen hebben.
Lieser schreef:Hij stond als jaarling al op deze stal in deze kudde. Dus veel opfok-tijd met leeftijdsgenoten zal hij niet hebben gehad.
Babootje schreef:Lieser schreef:
Of beide.
Lijkt me sterk dat TS 2 paarden van dezelfde leeftijd heeft, maar zou natuurlijk kunnen.
Maar dan zou hij wel al gerontgend zijn.
TS, is het betreffende paard inmiddels aan de OCD geopereerd?
Zijn alleen de benen op de foto gezet of ook hals/rug? OCD kan nl ook op andere plekken dan alleen de benen zitten. Zeker een paard dat al OCD op de benen heeft laten zien, zou ik compleet op de foto willen hebben.
Kabayo schreef:Paard van dit topic heeft nog geen röntgen foto gehad, is dus niet dezelfde
DuoPenotti schreef:Oke, ging ook uit dat het hetzelfde paard was.
Maar ts heeft dus meerdere paarden die zich niet zo netjes (hebben) gedragen.
Of klopt dat niet?
Want zo wel dan zal het medische wel niet zo de oorzaak zijn maar de stalling en de mensen om hem heen.
tengeltje11 schreef:OMet hoeveel paarden staat hij nu in de kudde? Zijn daar ook oudere merries bij? Hoe is hij daarmee?
Hoe lang heb jij hem al? Was dit gedrag er onmiddellijk of is dit gegroeid?
Staat hij in de zomer ook ‘S nachts op stal? Zo niet, veranderd dit wat aan zijn gedrag?
Snoep met zo’n dier zou ik ook zeker schrappen.
Je hebt geen filmpje van wat hij doet bij zichzelf bezeren?
Dit gebeurd enkel op stal als ik het goed begrijp?
Waar komt hij vandaan?
Zeker ook het medische uitsluiten idd.
Daarnaast geloof ik ook wel dat er paarden/pony’s zijn die gewoon ergens een foutje in hun hoofd hebben en daarom gedrag stellen die totaal nergens uit komt en gewoon niet strookt, zoals je dat uiteindelijk bij mensen ook hebt…
Ooit zo’n pony gehad.
Die is na jaren sukkelen voor ieders veiligheid ingeslapen.
(Die viel uit het niets aan, van super aanhankelijk tot uit het niets, oren plat.
Stond bv in de wei te grazen en uit het niets oren plat en aanvallen, sloeg werkelijk nergens op. Lichaam alles ok, is daarna dan een jaar op een grote weide in Frankrijk gegaan in een grote stabiele kudde, maar die wispelturigheid is er nooit uitgegaan, die moet iets neurologisch gehad hebben…, ik zeg niet dat dit hier ook zo is, maar het bestaat effectief)
Cioccolato schreef:Voor t mooie had hij toen al in n andere kudde gemoeten om te kijken hoe dat zou gaan. Een kudde waar hij niet de overheersende factor is. Is daar oo naar gekeken? Of is hij daardoor apart gekomen?