OCD vastgesteld

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: OCD vastgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 08:34

Eens met Elisa. Als je zelf goed zou kunnen doorrijden dan zou ik het wel doen. Maar als je die kosten ook nog moet maken dan krijg je die kosten er nooit uit. Goede trainingsstal ben je zo paar duizend euro kwijt voor wat maanden training. Plus de tijd die je kwijt bent door operatie, herstel en dan doorrijden. Ik zou in jouw geval mijn verlies pakken en snel verkopen. In mijn eigen geval zou ik wel opereren en doorrijden.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 08:40

Ik zou een andere instructeur zoeken en haar houden .Leuk paard daar ligt juist een kans om jezelf te ontwikkelen.

Janne1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-26 08:45

Deels eens met Elisa!
Betreft het doorrijden; ze is afgelopen november in training geweest waar ze 4/5x per week met een ervaren ruiter aan de slag was. Daar had ze veel baad bij en was het een leuk paard om te rijden. Ik mis zelf die ervaring en faciliteiten om haar 4/5x te rijden helaas.
Na herstel zou ze sws weer opnieuw moeten beginnen denk ik hoor

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 09:13

Een maand training is niet zo veel. Paarden hebben langere consequente tijd nodig om het bevestigd te houden. Minstens 2 jaar maar dat kan niet iedereen bekostigen.

Een leuk paard met een bemerking als deze zou ik niet er om laten staan mocht ik zoekende zijn. 100% clean en leuk ga je niet snel vinden nowadays

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 09:37

Dat denk ik ook.
Het is een goed paard op dat ene stukje na. Wat te opereren is.
Klinisch nog goed.
Er staan mindere te koop om het zo maar te zeggen.
En het is op te lossen.

Maar kan me heel goed indenken dat je daar nu zelf geen trek in hebt op het moment dat je hebt besloten tot verkoop.

Koper krijgt een eerlijk verhaal, mooie prijs.
Daar is echt wel iemand voor te vinden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 09:59

Ik denk altijd wat voor het paard het beste zou zijn. Het paard heeft nu geen last, als je haar laat opereren krijgt ze wel een vervelende tijd met last. In feite alleen omdat je denkt haar dan duurder te kunnen verkopen, maar die winst is niet zeker. Je zei dat je niet wist dat ze ocd had tot die foto, en dat je niet zou laten opereren als het voor jezelf zou zijn. Alle medisch handelen geeft risico's en nu heb je een klinisch goed paard.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 10:40

anjali schreef:
Ik denk altijd wat voor het paard het beste zou zijn. Het paard heeft nu geen last, als je haar laat opereren krijgt ze wel een vervelende tijd met last. In feite alleen omdat je denkt haar dan duurder te kunnen verkopen, maar die winst is niet zeker. Je zei dat je niet wist dat ze ocd had tot die foto, en dat je niet zou laten opereren als het voor jezelf zou zijn. Alle medisch handelen geeft risico's en nu heb je een klinisch goed paard.

En als je wacht tot ze er wel last van krijgt en dan laat opereren, heeft ze er misschien de rest van haar leven last van omdat de schade dan onherstelbaar is...ook niet echt paardvriendelijk.

Ik snap dat ts zelf dit risico misschien niet meer gaat lopen maar zo simpel als jij het nu stelt is het niet hoor. Nu geen last betekent echt niet dat ze er waarschijnlijk geen last van gaan krijgen. Paard is jong en nog weinig belast. Kan echt nog alle kanten op.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 10:57

Janne1998 schreef:
Update:
Ik heb de vraag voor een kostenplaatje uitgezet bij 2 klinieken, in Friesland zijn er helaas niet veel.
Bij de ene is een wachtlijst van zo’n 6 maanden (schrik ).
Nu de andere nog afwachten!

Nog een dierenarts gevraagd; de kans bestaat dat ze er last van kan krijgen maar dat hoeft niet perse. Operatie kan naderhand complicaties geven uiteraard kan het ook goed gaan! Hij adviseert om haar voor een lagere prijs te verkopen maar wel eerlijk verhaal er bij te zetten.

Ik ben het eens met deze DA. Laat je weten wat je uiteindelijk gaat beslissen ts?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 11:05

Ik zou niet opereren bij klinisch goed.

En eigenlijk vind ik je prijs nog vrij laag, voor de kwaliteit die je onschrijft.
Zou de vp op 7500 houden en dan verhaal er bij.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 11:17

Ik ken een paard met chip in de sprong (ggk voor de sport) die nu voor 12500 te koop staat. Een kruising zonder predikaten in de lijn en 1x gestart. Dus zou zeker 7500 aanhouden :j

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 15:26

Ik ga mee met bovenstaand. Ik vind de prijs zeker niet slecht aangezien ze klinisch goed is.

Wel een vraagje, hoe staat ze gestald? Krijgt ze voldoende vrije beweging?
Puur even nadenkend omdat er staat dat ze bij te weinig beweging spanning opbouwt.
Kan het dan misschien zijn dat door lang stilstaan op stal het been met de OCD toch wat gaat irriteren en daar de spanning dan vandaan komt?

Persoonlijk vind ik 5x per week rijden ook best veel, spieren hebben ook rust nodig.

Janne1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-26 15:32

Art_Ificious schreef:
Ik ga mee met bovenstaand. Ik vind de prijs zeker niet slecht aangezien ze klinisch goed is.

Puur even nadenkend omdat er staat dat ze bij te weinig beweging spanning opbouwt.
Kan het dan misschien zijn dat door te lang stilstaan op stal het been met de OCD toch wat gaat irriteren en daar de spanning dan vandaan komt?

Hey,

Goeie vraag. Ik heb er zelf ook over nagedacht. Ze heeft een ruime stal en komt elke dag zo’n 5/6 uren buiten in deze periode. Zomers gewoon hele dagen op de wei en in de avond naar binnen. Dat zou wel kunnen al denk ik dat ze best wel veel buiten komt. Op een dag als we niet rijden dan ben ik vanaf de grond met haar bezig (wandelen of lange lijnen of longeren). Natuurlijk niet elke dag. Zelf kan ik nu even niet rijden ivm blessure.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 15:36

Denk dat het ook gewoon in de afstamming zit als ik het zo zie.

Als het paard wel fijn gereden en getraind is dan kun je inderdaad wel wat meer vragen qua verkoopprijs.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 15:37

Daar zou ik niet bang voor zijn hoor, doorgaans als ze er last van krijgen heeft dat juist te maken met beweging en belasting en niet met stilstaan.

Edit: bang dat ze er last van heeft door op stal staan bedoel ik

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 15:43

janderegelaa schreef:
Wolvega heeft toch niet zo'n lange wachttijd?

Inderdaad, daar ben je redelijk snel aan de beurt hoor

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 16:00

Art_Ificious schreef:

Kan het dan misschien zijn dat door lang stilstaan op stal het been met de OCD toch wat gaat irriteren en daar de spanning dan vandaan komt?

Persoonlijk vind ik 5x per week rijden ook best veel, spieren hebben ook rust nodig.

Dit is wel heel ver gezocht hoor. Die OCD zal die echt geen last van hebben als die klinisch goed is.

Is meer hoe die gefokt is. Waarschijnlijk gewoon een werkwillig paard wat een beetje meer entertainment nodig heeft onder het zadel om braaf te blijven.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 21:04

Ik denk maar wat mee, ik weet immers biet of het überhaupt kan. Ik weet echter wel dat stilstaan bij artrose niet fijn is want dan wordt het stijf.
Met OCD heb ik gelukkig (nog) geen ervaring.
Maar goed vergezocht dus... :roll:

Ik ben niet thuis in dressuurpaarden, ik weet dus niet of dit uit een lijn komt met meer temperamentvolle paarden. Sorry he