Homeopatische middelen ervaringen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:48

Dat hoef je ook niet te geloven Gini.
Zelf verwacht ik dat in de kwantum theorie de verklaring ligt. Nl dat door al die verdunningen er krachten vrijkomen die het menselijk lichaam aanzetten tot zelfgenezing.
Maar aangezien de homeopathie te klein werkgebied is en te oninteressant om daar de kwantum theorie op los te laten (te duur en te weinig financieel interessant) verwacht ik daar verlopig geen heil van. Temeer daar de hele kwantum theorie erg moeilijk is vanwege de onvoorspelbaarheid nog en het moeilijke begrijpen en over de theorie zelf nog erg veel discussie en sceptisch is.

Het is meer mijn intuïtie dat ik denk dat daar de sleutel van de verklaring ligt.

https://share.google/5Up75HC0bjBfMVGCR

Fly_high

Re: Homeopatische middelen ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:58

Dat hoef je niet te geloven omdat het wetenschappelijk aangetoond is dat het niks doet behalve placebo.

Een "geneesmiddel" waar geen enkele soort werkzame stof in zit, kan per definitie niet werken. De rest is bijgeloof, of je het nou in kristallenenergie, Buddha of kwantumfysica gaat inpakken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:03

Nou en als het werkt en niks anders werkt dan is het goed toch? Of je er nu in gelooft/ het kan begrijpen of niet.

Dus deze discussie lijkt me dan verder ook zinloos in dit topic waar ervaringen worden gevraagd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:08

pien_2010 schreef:
Dat hoef je ook niet te geloven Gini.
Zelf verwacht ik dat in de kwantum theorie de verklaring ligt. Nl dat door al die verdunningen er krachten vrijkomen die het menselijk lichaam aanzetten tot zelfgenezing.
Maar aangezien de homeopathie te klein werkgebied is en te oninteressant om daar de kwantum theorie op los te laten (te duur en te weinig financieel interessant) verwacht ik daar verlopig geen heil van. Temeer daar de hele kwantum theorie erg moeilijk is vanwege de onvoorspelbaarheid nog en het moeilijke begrijpen en over de theorie zelf nog erg veel discussie en sceptisch is.

Het is meer mijn intuïtie dat ik denk dat daar de sleutel van de verklaring ligt.

https://share.google/5Up75HC0bjBfMVGCR

Hoe? Kwantummechanica verklaart gedrag van materie en energie op microscopische schaal. Het verklaart waarom deze objecten (atomen, elektronen en fotonen) eigenschappen van deeltjes (materie) en golven (energie) hebben.

Wat jij beschrijft is een alternatieve stroming en niet wetenschappelijk onderbouwd of zelfs onderzocht en heeft niks te maken met toepassingen van kwantummechanica in moderne geneeskunde.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:14

Terug naar de vraag, homeopathie geloof ik niet in. Het is aangetoond dat het niet werkt.

Fytotherapie daarentegen, dan weer wel. Ik gebruik zelf graag arnica, maar ook honingzalf voor wondjes e.d., werkt erg goed. Ook goede ervaringen met ekyflogyl (gel op basis van arnica en duizendblad).

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:53

Ik geloof vooral in goede dierenartsen …
En één van mijn goede dierenartsen gebruikte homeopathische middelen.

Ik vraag ook niet naar de exacte werking van reguliere middelen, maar vertrouw ook daar op de expertise en ervaring van de behandelaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:08

Wellicht ben ik daar anders in, maar ik vraag wel wat de werkzame stof is en de werkingen en bijwerkingen zijn van die middelen. Zowel voor mijn dieren als voor mezelf :o .

Dat staat voor mij los van het vertrouwen in de expertise van de persoon die ze voorschrijft.