Homeopatische middelen ervaringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 10:48

Dat hoef je ook niet te geloven Gini.
Zelf verwacht ik dat in de kwantum theorie de verklaring ligt. Nl dat door al die verdunningen er krachten vrijkomen die het menselijk lichaam aanzetten tot zelfgenezing.
Maar aangezien de homeopathie te klein werkgebied is en te oninteressant om daar de kwantum theorie op los te laten (te duur en te weinig financieel interessant) verwacht ik daar verlopig geen heil van. Temeer daar de hele kwantum theorie erg moeilijk is vanwege de onvoorspelbaarheid nog en het moeilijke begrijpen en over de theorie zelf nog erg veel discussie en sceptisch is.

Het is meer mijn intuïtie dat ik denk dat daar de sleutel van de verklaring ligt.

https://share.google/5Up75HC0bjBfMVGCR

Fly_high

Re: Homeopatische middelen ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 11:58

Dat hoef je niet te geloven omdat het wetenschappelijk aangetoond is dat het niks doet behalve placebo.

Een "geneesmiddel" waar geen enkele soort werkzame stof in zit, kan per definitie niet werken. De rest is bijgeloof, of je het nou in kristallenenergie, Buddha of kwantumfysica gaat inpakken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 12:03

Nou en als het werkt en niks anders werkt dan is het goed toch? Of je er nu in gelooft/ het kan begrijpen of niet.

Dus deze discussie lijkt me dan verder ook zinloos in dit topic waar ervaringen worden gevraagd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 12:08

pien_2010 schreef:
Dat hoef je ook niet te geloven Gini.
Zelf verwacht ik dat in de kwantum theorie de verklaring ligt. Nl dat door al die verdunningen er krachten vrijkomen die het menselijk lichaam aanzetten tot zelfgenezing.
Maar aangezien de homeopathie te klein werkgebied is en te oninteressant om daar de kwantum theorie op los te laten (te duur en te weinig financieel interessant) verwacht ik daar verlopig geen heil van. Temeer daar de hele kwantum theorie erg moeilijk is vanwege de onvoorspelbaarheid nog en het moeilijke begrijpen en over de theorie zelf nog erg veel discussie en sceptisch is.

Het is meer mijn intuïtie dat ik denk dat daar de sleutel van de verklaring ligt.

https://share.google/5Up75HC0bjBfMVGCR

Hoe? Kwantummechanica verklaart gedrag van materie en energie op microscopische schaal. Het verklaart waarom deze objecten (atomen, elektronen en fotonen) eigenschappen van deeltjes (materie) en golven (energie) hebben.

Wat jij beschrijft is een alternatieve stroming en niet wetenschappelijk onderbouwd of zelfs onderzocht en heeft niks te maken met toepassingen van kwantummechanica in moderne geneeskunde.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 12:14

Terug naar de vraag, homeopathie geloof ik niet in. Het is aangetoond dat het niet werkt.

Fytotherapie daarentegen, dan weer wel. Ik gebruik zelf graag arnica, maar ook honingzalf voor wondjes e.d., werkt erg goed. Ook goede ervaringen met ekyflogyl (gel op basis van arnica en duizendblad).

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 13:53

Ik geloof vooral in goede dierenartsen …
En één van mijn goede dierenartsen gebruikte homeopathische middelen.

Ik vraag ook niet naar de exacte werking van reguliere middelen, maar vertrouw ook daar op de expertise en ervaring van de behandelaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 14:08

Wellicht ben ik daar anders in, maar ik vraag wel wat de werkzame stof is en de werkingen en bijwerkingen zijn van die middelen. Zowel voor mijn dieren als voor mezelf :o .

Dat staat voor mij los van het vertrouwen in de expertise van de persoon die ze voorschrijft.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 12:45

Homeopathie werkt op dezelfde manier als vaccinaties, waar een (onwerkzaam gemaakte) stof wordt ingespoten om het immuunsysteem te leren zich tegen die stof te gaan verzetten.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 13:10

In homeopathische verdunningen, zeker de hogere potenties, zit geen enkel spoor meer van de oorspronkelijke stof, dus daar kan het immuunsysteem ook niets van leren. Vaccinaties zijn echt iets anders.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 13:21

mysa schreef:
In homeopathische verdunningen, zeker de hogere potenties, zit geen enkel spoor meer van de oorspronkelijke stof, dus daar kan het immuunsysteem ook niets van leren. Vaccinaties zijn echt iets anders.

Toch is het hetzelfde systeem. Bij homeopathie gaat het om energieen, die ziekmakend zijn en waar je je tegen moet verzetten. Maar als je alleen in materie gelooft en niet in energieen, dan zul je ook niet in homeopathie kunnen geloven. Toch schijnt het ook bij dieren en kinderen die daar allemaal niet bewust mee bezig zijn te werken.Bij mij werkt het in elk geval wel . Deze medicijnen zijn ook zeer goedkoop en aangezien ze volgens sommigen geen werking kunnen hebben en dus ook geen bijwerkingen, vind ik het heel irritant dat de verkoop ervan in Nederland heel moeilijk is gemaakt. Ik wil graag zelf bepalen wat ik voor medicatie neem.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 13:49

Het werkt bij de eigenaren die daarin geloven, niet bij de dieren. Vaak ziet het baasje een verbetering die niet objectief meetbaar is of die evengoed te linken is aan omgevingsfactoren/ management.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:08

Wat een onzin..

Hier ervaring bij een vriendin die een homeopaat/ bioresonantie bij haar twee paarden had gehaald. Een had steeds dikke kogels achter, volgens haar door een bacterie die in het kuil zat. (volgens de doormeting) Behandeld met druppels en het ging weg en is nooit meer terug gekomen.

Andere paard zou ook een bacterie hebben die iets neurologisch zou veroorzaken. Behandeld met druppels, geen verschil.

Als het tussen de oren zou zitten dan waren beide wel succesvol geweest. ;-)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 17:51

Er is dus op een totaal niet-wetenschappelijke manier een diagnose gesteld die nergens op sloeg en vervolgens is die zelf bedachte diagnose opgelost d.m.v. middelen waarvan wetenschappelijk bewezen is, dat ze niet werken :o?

En omdat de druppels weer niet werkten voor een andere zelf bedachte diagnose zijn deze dus wel alsnog een geneesmiddel :o?

Ik hoop dat je kunt zin wat voor bizarre logica je probeert toe te passen :')

De meest voor de hand liggende verklaring is wellicht toch dat dikke kogels een symptoom zijn, dat heel vaak vanzelf weer overgaat :) en neurologische afwijkingen zijn over het algemeen ernstiger.

Ik weet best zeker dat homeo er ook voor kan zorgen dat ze zomereczeemklachten van mijn paard ineens verdwijnen in het najaar :j

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 18:39

Jij die alle waarheid in pacht hebt: de voorbeelden die hier genoemd zijn, tellen niet? De wetenschap zegt dat het niet werkt dus dan is dat zo? De wetenschap over geneesmiddelen wordt gesponsord door de farmaceutische industrie dus uiteraard zullen die nooit toegeven dat het kan werken. Zelfs als de eerder genoemde gevallen waarin het wel werkte (waarvan ik er zelf 2 met mijn eigen ogen gezien heb) anekdotisch waren dan kunnen die anekdotische gevallen er maar geholpen mee zijn. En als het niet werkt dan zal een druppeltje water wel geen kwaad doen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 18:44

Maar hebben we het in die voorbeelden over fytotherapie, of homeopathie?

Want een ontsteking genees je niet door bacteriën in verdunde vorm toe te passen :o.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:11

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:37

Madiba schreef:
[b]De wetenschap over geneesmiddelen wordt gesponsord door de farmaceutische industrie dus uiteraard zullen die nooit toegeven dat het kan werken.[/b] Zelfs als de eerder genoemde gevallen waarin het wel werkte (waarvan ik er zelf 2 met mijn eigen ogen gezien heb) anekdotisch waren dan kunnen die anekdotische gevallen er maar geholpen mee zijn. En als het niet werkt dan zal een druppeltje water wel geen kwaad doen

Verkopers van alternatieve behandelingen hebben allemaal winstoogmerk. Het is een branche met miljoenen winst, het enige verschil is dat hun winstmarge nog hoger ligt dan bij de reguliere farmaceutische industrie omdat ze geen onderzoekskosten hebben.

Er zijn ook mensen die met hun eigen ogen zien dat iemand genezen is na een handoplegging, tot zover de toegevoegde waarde van anekdotes.

Het kan dus wel kwaad als daadwerkelijk zieke paarden geen degelijke zorg krijgen maar waterdruppels en energieën. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van paarden die moeten lijden omdat men hun bijgeloof beter vindt dan een dierenarts.

Als iemand supplementen en druppels en cranio sacrale handopleggingen en readings en Guasha voor een gezond paard wil betalen dan is het die persoon zijn/haar keuze en moeten ze vooral doen :)

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:46

Lol, en de farmaceuthische industrie heeft geen winstoogmerk? Echt, heel geloofwaardig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:47

hoogendroog schreef:
Lol, en de farmaceuthische industrie heeft geen winstoogmerk? Echt, heel geloofwaardig.

Volgens mij wordt nergens beweerd dat dat zo is.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:48

Ik vind de post van flyhigh anders aardig die kant op gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:53

hoogendroog schreef:
Ik vind de post van flyhigh anders aardig die kant op gaan.

Dan lees je niet goed:

Citaat:
Verkopers van alternatieve behandelingen hebben allemaal winstoogmerk. Het is een branche met miljoenen winst, het enige verschil is dat hun winstmarge nog hoger ligt dan bij de reguliere farmaceutische industrie omdat ze geen onderzoekskosten hebben.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 20:09

Ik snap überhaupt niet wat Fly High hier doet, er wordt om ervaringen gevraagd en die heeft ze niet..

En nee die dikke benen speelden al een paar jaar en het was opgelost na die kuur. Mag je geloven dat het toeval was, ik weet wel beter.

Nickelback

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:17

Fly_high schreef:
Madiba schreef:
[b]De wetenschap over geneesmiddelen wordt gesponsord door de farmaceutische industrie dus uiteraard zullen die nooit toegeven dat het kan werken.[/b] Zelfs als de eerder genoemde gevallen waarin het wel werkte (waarvan ik er zelf 2 met mijn eigen ogen gezien heb) anekdotisch waren dan kunnen die anekdotische gevallen er maar geholpen mee zijn. En als het niet werkt dan zal een druppeltje water wel geen kwaad doen

Er zijn ook mensen die met hun eigen ogen zien dat iemand genezen is na een handoplegging, tot zover de toegevoegde waarde van anekdotes.

Het kan dus wel kwaad als daadwerkelijk zieke paarden geen degelijke zorg krijgen maar waterdruppels en energieën. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van paarden die moeten lijden omdat men hun bijgeloof beter vindt dan een dierenarts.

Als iemand supplementen en druppels en cranio sacrale handopleggingen en readings en Guasha voor een gezond paard wil betalen dan is het die persoon zijn/haar keuze en moeten ze vooral doen :)

Zo is het precies!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:52

Ervaring want daar werd om gevraagd
Vroeger als ik verkouden was, dan kreeg ik vrijwel altijd angina. Zo pijnlijk.
Na jaren getob, kreeg ik als 24 jarige een antroposofische arts, die keek, zag de stippen en schreef me bolus eucalipti comp voor (poeder met allerlei homeopathisch spul zoals Bella Donna, apis Melodica, eucalyptus etc). Ik moest gorgelen en doorslikken (wordt normaal niet geadviseerd) daar de klachten heftig waren. Wouw ik werd snel beter en kreeg geen angina en extreme hoestbuien meer als ik gelijk begon en ik was snel beter.
Het spul heb ik vervolgens altijd in huis en als het op is vernieuw ik gelijk!

Helaas onlangs bij verhuizing werd ik verkouden,alles zat al ingepakt (ik had al zo lang geen angina meer gehad) dus inclusief de bolus eucalyptu comtp van Weleda, maar ik dacht het is nu al 40 jaar geleden dat ik angina heb en zware hoestbuien die maar niet overgaan, het zal wel loslopen.
Niet dus!!!! Weer zo vreselijk ziek met giga stippen op mijn keel en diepe hoestbuien. Natuurlijk ben ik met citroen en grogs aan de gang geweest, maar helaas!
Dus toen ik de kans had toch gezocht naar de doos waar de bolus...in kon zitten en gevonden en weliswaar te laat gelijk gaan gorgelen en inslikken .
Wouw, wouw ,wouw, dag twee voelde ik al dat het pakte en de pijn aanmerkelijk verminderde en ook het hoesten werd minder. Zo fijn.
Dus blij mee en tja zo doe ik het goed op homeopathie en fytotherapie. Maar ik geloof wel dat dit voor iedereen anders kan zijn!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 19:05

Fly_high schreef:
Madiba schreef:

Eh weten jullie wat Guasha is? Volgens mij niet..heeft helemaal niks met homeopathie te maken.

Ik heb het regelmatig gehad tijdens massages en het is een fijne manier om spieren/ bindweefsel losser te krijgen. Het komt uit de Chinese geneeskunde. ;)

Zo jammer dat kortzichtige mensen altijd een oordeel klaar hebben staan over dingen die ze niet kennen..