Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
pien_2010 schreef:Dat hoef je ook niet te geloven Gini.
Zelf verwacht ik dat in de kwantum theorie de verklaring ligt. Nl dat door al die verdunningen er krachten vrijkomen die het menselijk lichaam aanzetten tot zelfgenezing.
Maar aangezien de homeopathie te klein werkgebied is en te oninteressant om daar de kwantum theorie op los te laten (te duur en te weinig financieel interessant) verwacht ik daar verlopig geen heil van. Temeer daar de hele kwantum theorie erg moeilijk is vanwege de onvoorspelbaarheid nog en het moeilijke begrijpen en over de theorie zelf nog erg veel discussie en sceptisch is.
Het is meer mijn intuïtie dat ik denk dat daar de sleutel van de verklaring ligt.
https://share.google/5Up75HC0bjBfMVGCR
.mysa schreef:In homeopathische verdunningen, zeker de hogere potenties, zit geen enkel spoor meer van de oorspronkelijke stof, dus daar kan het immuunsysteem ook niets van leren. Vaccinaties zijn echt iets anders.

en neurologische afwijkingen zijn over het algemeen ernstiger.
. Madiba schreef:[b]De wetenschap over geneesmiddelen wordt gesponsord door de farmaceutische industrie dus uiteraard zullen die nooit toegeven dat het kan werken.[/b] Zelfs als de eerder genoemde gevallen waarin het wel werkte (waarvan ik er zelf 2 met mijn eigen ogen gezien heb) anekdotisch waren dan kunnen die anekdotische gevallen er maar geholpen mee zijn. En als het niet werkt dan zal een druppeltje water wel geen kwaad doen
hoogendroog schreef:Ik vind de post van flyhigh anders aardig die kant op gaan.
Citaat:Verkopers van alternatieve behandelingen hebben allemaal winstoogmerk. Het is een branche met miljoenen winst, het enige verschil is dat hun winstmarge nog hoger ligt dan bij de reguliere farmaceutische industrie omdat ze geen onderzoekskosten hebben.
Fly_high schreef:Madiba schreef:[b]De wetenschap over geneesmiddelen wordt gesponsord door de farmaceutische industrie dus uiteraard zullen die nooit toegeven dat het kan werken.[/b] Zelfs als de eerder genoemde gevallen waarin het wel werkte (waarvan ik er zelf 2 met mijn eigen ogen gezien heb) anekdotisch waren dan kunnen die anekdotische gevallen er maar geholpen mee zijn. En als het niet werkt dan zal een druppeltje water wel geen kwaad doen
Verkopers van alternatieve behandelingen hebben allemaal winstoogmerk. Het is een branche met miljoenen winst, het enige verschil is dat hun winstmarge nog hoger ligt dan bij de reguliere farmaceutische industrie omdat ze geen onderzoekskosten hebben.
Er zijn ook mensen die met hun eigen ogen zien dat iemand genezen is na een handoplegging, tot zover de toegevoegde waarde van anekdotes.
Het kan dus wel kwaad als daadwerkelijk zieke paarden geen degelijke zorg krijgen maar waterdruppels en energieën. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van paarden die moeten lijden omdat men hun bijgeloof beter vindt dan een dierenarts.
Als iemand supplementen en druppels en cranio sacrale handopleggingen en readings en Guasha voor een gezond paard wil betalen dan is het die persoon zijn/haar keuze en moeten ze vooral doen
Fly_high schreef:Madiba schreef:[b]De wetenschap over geneesmiddelen wordt gesponsord door de farmaceutische industrie dus uiteraard zullen die nooit toegeven dat het kan werken.[/b] Zelfs als de eerder genoemde gevallen waarin het wel werkte (waarvan ik er zelf 2 met mijn eigen ogen gezien heb) anekdotisch waren dan kunnen die anekdotische gevallen er maar geholpen mee zijn. En als het niet werkt dan zal een druppeltje water wel geen kwaad doen
Verkopers van alternatieve behandelingen hebben allemaal winstoogmerk. Het is een branche met miljoenen winst, het enige verschil is dat hun winstmarge nog hoger ligt dan bij de reguliere farmaceutische industrie omdat ze geen onderzoekskosten hebben.
Er zijn ook mensen die met hun eigen ogen zien dat iemand genezen is na een handoplegging, tot zover de toegevoegde waarde van anekdotes.
Het kan dus wel kwaad als daadwerkelijk zieke paarden geen degelijke zorg krijgen maar waterdruppels en energieën. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van paarden die moeten lijden omdat men hun bijgeloof beter vindt dan een dierenarts.
Als iemand supplementen en druppels en cranio sacrale handopleggingen en readings en Guasha voor een gezond paard wil betalen dan is het die persoon zijn/haar keuze en moeten ze vooral doen