Oude peesblessure en toekomst paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Oude peesblessure en toekomst paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 10:33

Je zou dan moeten laten uitsluiten of iets erfelijk is door een kweek te nemen van spier of peesweefsel.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 10:52

Popstra schreef:
Je zou dan moeten laten uitsluiten of iets erfelijk is door een kweek te nemen van spier of peesweefsel.

Ik zag een prachtige hengst te koop staan prok goedgekeurd maar als opmerking “ nauwe wervels “.Naar mijn idee had hij duidelijk kissing spines op die foto.
Dat vind ik zo raar …waarom wordt dat niet meegenomen met de Prok goed keuring ?

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 10:52

Skyla schreef:
Bieden schreef:
Ik zou zelf niet willen fokken met een merrie met een peesprobleem of een dier wat koliekerig ofzo is.
Gezonde paarden hebben we nodig geen erfelijke zwakke pezen.Ik vind dat echt een raar iets fokken met een zwakke merrie .
Er staan zat merries aangeboden overal ik zou niet de zwaksten kiezen persoonlijk.

Los van het feit dat ik hierboven gezegd heb haar niet te kopen gaat dit niet om een erfelijke zwakte zoals jij het noemt. Dit paard heeft wel degelijk een ongeval gehad en heeft haar pees gesneden aan een omheining. Het is niet gescheurd omdat ze zwakke pezen heeft.

Okay .