Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xxPrincessJx schreef:Ik gebruikte heel lang de Unique Horn HPE druppels in combinatie met Unique Horn klei. Momenteel ben ik de druppels van Pippa aan het testen in combinatie met de Unique Horn klei. Heb alleen het idee dat ik aan het dweilen ben met de kraan open, aangezien het ruwvoer dat ingekocht wordt momenteel gewoon kwalitatief niet heel goed is... Dus mocht iemand nog tips hebben voor het stukje inwendig rotstraal aanpakken hoor ik dit graag...
Kidde schreef:xxPrincessJx schreef:Ik gebruikte heel lang de Unique Horn HPE druppels in combinatie met Unique Horn klei. Momenteel ben ik de druppels van Pippa aan het testen in combinatie met de Unique Horn klei. Heb alleen het idee dat ik aan het dweilen ben met de kraan open, aangezien het ruwvoer dat ingekocht wordt momenteel gewoon kwalitatief niet heel goed is... Dus mocht iemand nog tips hebben voor het stukje inwendig rotstraal aanpakken hoor ik dit graag...
Mocht je dit nog niet doen zou ik ook een goede vitaminebrok geven?
Gizeppie schreef:Ik gebruik hypozin en smeer er een laag artimud overheen, zodat het goed in de hoef blijft zitten. Dit is wat mijn hoefsmid heeft geadviseerd.
Sentir schreef:Artimud in combinatie met de spray van redhouse. En met een babydoekje de groeve goed kuisen.
Cyclospray, en bij zeer ernstige gebruik ik Kevin Bacon.
HPE van unique horn.
Of, sudocreme met honingzalf. Wonderspul!
En ja... elke dag herhalen tot het weg is. Ik zou ook eens gaan kijken naar gezondheid als de producten niet helpen. Naar mijn mening heeft het ook te maken met de weerstand van een paard. Een goede boost gaat ook zeker helpen. En, goede bekapping. Groeven goed open zetten zodat vuil weg kan en geen lapjes laten hangen dat vuil kan gaan opsluiten.zegt je bekapper er niets van? Of weet hij/zij misschien iets wat goed gaat helpen?
MiekeFS schreef:Gebruik hier al jaren Frey Hippo Sol hoefspray. Dageijks bij acuut
Werkt perfect ook ter voorkoming van rotstraal.
Dan 1-2 xper week aanbrengen in tijden dat ze veel in nattigheid of modder moeten staan.
Uitkrabben , schoon borstelen en inspuiten (kan zeer gericht met het dunne doseerspuitje )
Kwartiertje droog laten staan en dan weer de wei of stal in.
https://agradi.nl/products/frey-hippo-s ... gJFovD_BwE
Sassy4barrel schreef:Sentir schreef:Artimud in combinatie met de spray van redhouse. En met een babydoekje de groeve goed kuisen.
Cyclospray, en bij zeer ernstige gebruik ik Kevin Bacon.
HPE van unique horn.
Of, sudocreme met honingzalf. Wonderspul!
En ja... elke dag herhalen tot het weg is. Ik zou ook eens gaan kijken naar gezondheid als de producten niet helpen. Naar mijn mening heeft het ook te maken met de weerstand van een paard. Een goede boost gaat ook zeker helpen. En, goede bekapping. Groeven goed open zetten zodat vuil weg kan en geen lapjes laten hangen dat vuil kan gaan opsluiten.zegt je bekapper er niets van? Of weet hij/zij misschien iets wat goed gaat helpen?
Ik ben nu een paar dagen bezig; de eerste dag blauw spray erop gespoten omdat ik dit nog had staan en toen dus die zalf gemaakt van sudocreme (ik had de luierszalf van kruidvat eigen merk maar lijkt erop) en propolis tinctuur en had ook nog een flesje thc olie staan en heb die 3 gemengd en ben nu iedere dag aan het smeren en laat haar daarna even 20 min op stal staan zodat het goed kan intrekken; maar ik zie al verschil ! al verbetering ! na eeen paar dagen al dus hier ga ik even mee door want zo te zien werkt dit ! bedankt !!!!!!!