Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
raket schreef:Als het een mens was, pijn en koorts en een soort bewegingsdrang zou ik aan nierstenen denken.
Dan heb je ook niet echt afwijkingen in het bloed.
En buscopan, wat bij koliek wordt gegeven werkt ook bij niersteenkolieken.
Maar ja. Het is een paard.
Ik heb even gegoogled en het nierstenen schijnen bij paarden ook weleens voor te komen.
Ik weet natuurlijk of hij buscopan heeft gehad. Maar misschien een optie?
Ik heb zelf echt geen ervaring met paarden met nierstenen.
Wel met mensen zoals je misschien al vermoedde.
8nnemiek schreef:Ohh dat klinkt echt heel vergelijkbaar!
Mystic heeft bij wormeitellingen eigenlijk ook meestal wel een paar bloedworm eitjes in de mest zitten ondanks dat ik regelmatig ontworm.
Nu na de eerste koliek heb ik weer een nieuwe kuur gegeven. Maar het zou natuurlijk mogelijk kunnen zijn dat die wormen toen al wat schade hebben veroorzaakt, en hij daar nog steeds last van heeft.
Hoe heb jij je paard weer gezond gekregen? Heb je nog bepaalde medicatie gekregen?
Hoe lang duurde het voordat hij van de kolieken af was?
bliksem38 schreef:Coentjuh schreef:Ik weet niet of ze dit op een echo kunnen zien, maar ik meld het maar in de hoop dat het meer bekend wordt (misschien niet in jullie geval): ons paard had gesteelde lipomen. Soort tumoren op steeltjes die om zijn darmen waren gedraaid en de boel afknelden. Maar misschien is zoiets uitgesloten wat ik hoop!
Wens je heel veel sterkte
Dit wilde ik ook zeggen. Had mijn paard ook. Maar geopereerd en 2 ballen van 1 en 2 kilo verwijderd en nooit meer last gehad!
Waren niet om darm gedraaid, maar trokken darmen in een soort knik waardoor er steeds koliek was die ook weer overging
8nnemiek schreef:Hij is niet getest op ppid, daar heeft hij ook nooit symptomen van getoond. Hij is prima op gewicht ondanks de missende kiezen, hij is fit en energiek, prima glanzende vacht.. Maar dat zou ik wel kunnen aankaarten inderdaad. Wat naar dat jouw sjimpie ook zo'n stuipen had.
Maagzweer werd door de dierenarts ook genoemd inderdaad. Op zich zou dat ook de koorts kunnen verklaren, en dat schijnt ook koliek te kunnen veroorzaken. Dat gaan we ook nog eens navragen.