Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FernandoO schreef:Maar wat ik me dan afvraag. Stel het is ECVM. Zou haar gedrag dan al niet eerder hadden moeten beginnen? Ze liep met haar eerste eigenaar wedstrijden op M2 dressuur. Dat vraagt regelmatige training en inspanning, dus dat zou dan haast die klachten wel moeten triggeren. Hoewel ze toen al een pittige dame was, was ze niet zoals ze nu is.
) kunt doen. Ik ben dan al meteen getriggerd omdat ik wil kijken of ik met behulp daarvan een paard kan laten ontspannen. De deken die ik heb, leg je op en bedien je met een app, dus je kan dat ook voor jezelf heel veilig doen. gewoon om te kijken of ik die ontspanning voor elkaar kan krijgen.
Earth schreef:Ik moet denken aan het topic van laatst, waarbij de eigenaar haar arm had gebroken doordat haar merrie haar had getrapt. Die merrie was ook heel wisselvallig, maar op sommige momenten ook echt gevaarlijk.
[PW] Plots explosief gedrag eindigt in gebroken spaakbeen
Dit topic is dat. Wellicht heb je er iets aan?
Dedikley schreef:Hoe zien je schoonouders het dilemma wat je omschrijft? Zo te lezen ben je ook dol op dit paard. Hoe staan zij hierin, heb je dit al met hun besproken?
Het is moeilijk, we delen hetzelfde dilemma. We staan echt volledig op 1 lijn met elkaar. Misschien was het makkelijker geweest als zij een duidelijk andere mening hadden, maar helaas.
Grapje natuurlijk 
Iets met een niet helemaal eerlijk verhaal bij onze aankoop en een understatement van het gedrag. Ik denk dat ze blij waren dat ze dr kwijt waren. FernandoO schreef:Ze slaapt zeker. Zowel staand, liggend op borstbeen als op haar zij. Ook slaapt ze wel eens alleen of komt ze bij ons om staand even een tukje te doen.
Wat valt er precies onder ‘in de hand komen’? Ze staat gewoon aan huis, dus is er elke dag gewoon contact en ook genoeg momenten dat we specifiek met haar contact hebben (als is het alleen maar bijv. bij het mesten een praatje maken met dr). Maar elke dag een halster om en wat doen? Nee dat niet inderdaad.
In hoeverre is een maagzweer logisch als ze echt de hele dag toegang heeft tot hooi? Naar mijn idee gebeurt dat meestal als de maag te lang stil komt te staan toch?