Waar doe ik nog goed aan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Waar doe ik nog goed aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 15:24

TS een dappere beslissing, sterkte de komende tijd.

Jannes2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 16:11

dapper sterkte

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 16:23

Ik heb niet in dit topic gereageerd want er waren al zoveel die mijn mening deelden. Ik denk ook dat je hierin de juiste beslissing neemt, hoe moeilijk ook. Heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd :(

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 16:24

Heel veel sterkte TS.
Het is een hele nare ziekte die PPID.

Geniet van die laatste dagen, laat de tranen vloeien, neem veel foto's die je achteraf nog kan koesteren.
Ik heb mijn paardje ook het laatste uur op de weide gelaten. Na zoveel jaren mocht ze eindelijk op dat smakelijke gras (van de buurman nota bene. Die was zo lief dat ik haar erop mag laten grazen). En haar lievelingssnacks a volonté.
Dat gaf mij een heel fijn gevoel dat ze haar laatste uren toch heel gelukkig was. Want een paard leeft van moment tot moment.

Heel veel sterkte. Ik hoop dat het afscheid heel zachtjes gaat.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-25 16:26

Mochten de mensen het nog interessant vinden. Dit waren zijn voor hoefjes op 6 augustus Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 16:27

Dat is al een aardige kanteling. :(:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 17:22

capopjekop schreef:
Elisa2 schreef:
Dat wilde ik net schrijven..dit ga je niet meer van binnenuit kunnen oplossen. Dit wordt veroorzaakt door de Cushing en gaat alleen maar erger en pijnlijker worden. Ik zou het paard geen lijdensweg aan doen.

De kans dat het door de cushing komt is groot.

Maar vaak is het bij bevangenheid zo dat er meerdere (kleine) oorzaken de trigger veroorzaken. Persoonlijk zou ik die eerst willen uitsluiten voordat ik het op de cushing gooi en de pony laat inslapen. Al is het maar dat je zelf vrede hebt met de beslissing.

@ts: sterkte de komende tijd. Hopelijk kun je nog goed afscheid nemen

Hm dat is helaas niet mijn ervaring met HB bij PPID. Hebben twee paarden gehad met exact hetzelfde beeld, HB door de Cushing en geen andere oorzaken en bij beide was het, het begin van het einde helaas en een rot lijdensweg.

Enfin, ik denk dat je de juiste beslissing maakt TS. Leven moet geen lijden worden en 28 is een mooie leeftijd. Heel veel sterkte de komende tijd! :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 19:16

Elisa2 schreef:
Hm dat is helaas niet mijn ervaring met HB bij PPID. Hebben twee paarden gehad met exact hetzelfde beeld, HB door de Cushing en geen andere oorzaken en bij beide was het, het begin van het einde helaas en een rot lijdensweg.

Enfin, ik denk dat je de juiste beslissing maakt TS. Leven moet geen lijden worden en 28 is een mooie leeftijd. Heel veel sterkte de komende tijd! :(:)

Ja die ervaring heb ik hier precies hetzelfde, je kan echt álles proberen maar de cuhing veroorzaakt dit, die triggert die ontstekingen, en ze hebben echt zoveel pijn...
Ts het is zo moeilijk, ik snap dat je blijft zoeken naar oplossingen maar die helpen maar zo weinig, en ik dokterde ook door hoor, eigenlijk veel te veel, maar je hoopt zo dat er toch iets helpt, voor mijn paard stond nog ijzers op de planning, om te kijken of dat hielp, maar toen kreeg hij weer een aanval eroverheen, en ondanks 2 zakjes buut wilde hij niet meer eten en zoveel pijn met lopen, hij is ook zo rustig gaan slapen, en ja, je hart wil dit niet, maar voor het paard is de pijn over...

Geniet nog maar van de laatste dagen samen, maar je beslissing is echt de juiste... :knuffel: , heel veel sterkte..

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 20:27

Een moeilijke, maar verstandige beslissing. Hij heeft pijn en zelfs als het lukt om hem pijnvrij te krijgen, dan is het niet de vraag of HB weer terug komt, maar wanneer. Dan zal hij direct weer gaan inleveren en veel pijn hebben. Natuurlijk heb je een strijd met verstand en gevoel, zo te lezen heb je al enorm veel voor hem gedaan. Veel sterkte!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 21:29

saarie schreef:
Je paard is 28 en heeft een schitterend leven bij jou gehad. Je hebt er al heel veel aan gedaan en voor gelaten zo te lezen. Het dier is nu opnieuw zichtbaar pijnlijk en zijn situatie zal achteruit gaan (de komende jaren sowieso). Beeldvorming kan nog helpen bij je besluit maar ik denk dat je het eigenlijk wel al weet, dit is geen houdbare situatie meer. Ik denk dat je het aan niemand hoeft te verantwoorden als je hier niet meer verder mee gaat en dat dit ook in het belang van je paard zou zijn. Dat maakt het natuurlijk nog steeds geen makkelijke of lichte beslissing. Heel veel sterkte gewenst in elk geval.

Kan mij alleen maar aansluiten bij deze post.

Denk dat de keuze wel duidelijk is, alleen dat je hart en hoofd nog met elkaar in strijd zijn

Sterkte hoor!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 21:58

Wat een dappere beslissing heb je genomen.

Heel veel sterkte en geniet nog van hem deze laatste dagen dat hij nog bij je is.