Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
capopjekop schreef:Elisa2 schreef:Dat wilde ik net schrijven..dit ga je niet meer van binnenuit kunnen oplossen. Dit wordt veroorzaakt door de Cushing en gaat alleen maar erger en pijnlijker worden. Ik zou het paard geen lijdensweg aan doen.
De kans dat het door de cushing komt is groot.
Maar vaak is het bij bevangenheid zo dat er meerdere (kleine) oorzaken de trigger veroorzaken. Persoonlijk zou ik die eerst willen uitsluiten voordat ik het op de cushing gooi en de pony laat inslapen. Al is het maar dat je zelf vrede hebt met de beslissing.
@ts: sterkte de komende tijd. Hopelijk kun je nog goed afscheid nemen
Elisa2 schreef:Hm dat is helaas niet mijn ervaring met HB bij PPID. Hebben twee paarden gehad met exact hetzelfde beeld, HB door de Cushing en geen andere oorzaken en bij beide was het, het begin van het einde helaas en een rot lijdensweg.
Enfin, ik denk dat je de juiste beslissing maakt TS. Leven moet geen lijden worden en 28 is een mooie leeftijd. Heel veel sterkte de komende tijd!
, heel veel sterkte.. saarie schreef:Je paard is 28 en heeft een schitterend leven bij jou gehad. Je hebt er al heel veel aan gedaan en voor gelaten zo te lezen. Het dier is nu opnieuw zichtbaar pijnlijk en zijn situatie zal achteruit gaan (de komende jaren sowieso). Beeldvorming kan nog helpen bij je besluit maar ik denk dat je het eigenlijk wel al weet, dit is geen houdbare situatie meer. Ik denk dat je het aan niemand hoeft te verantwoorden als je hier niet meer verder mee gaat en dat dit ook in het belang van je paard zou zijn. Dat maakt het natuurlijk nog steeds geen makkelijke of lichte beslissing. Heel veel sterkte gewenst in elk geval.