Friezenkind schreef:Net heeft de osteopaat gebeld, die zegt dat niks geks was opgevallen tijdens de behandeling.
Haar heup zat niet gek vast (niet wat ze toen zei maar oke) en zegt dat het wel op de wei gebeurd zal zijn. Het was schijnbaar ook niet de bedoeling dat ze de eerste week op de wei zou staan de hele dag, het had maar een paar uur gemoeten en daarna weer op stal. En raadde aan om nu twee. Weken te longeren zodat de belasting minimaal is, en het been kan rusten, en dan weer oppakken.
Ik weet het nu ff niet meer, ga iig de kliniek mailen met hoe of wat en dan kijken wat hun zeggen.
Je moet je voorstellen dat jij voortdurend loopt met 1 schoen met een platte hak en 1 schoen met een 3 a 4 cm hogere hak. Probeer het maar eens een tijdje en voel zelf maar wat dat doet met je lijf. En vervolgens doe je dat ook nog even met iemand op je rug

Het is niet moeilijk om te bedenken dat een paard in zo'n situatie last krijgt van zijn lijf en zich vast zet.
Als jij de scheefstand met het blote oog al kan zien en dit zich ook vertaalt in de mechanische beweging (kortere pas) dan heb je het echt wel over een forse scheefstand.
Dierenartsen hadden het over mogelijk oud trauma. Is daar ooit nog iets van gevonden (bv oude bekkenbreuk of artrose in dat gebied)?
Ik heb het paard natuurlijk niet gezien, maar ik vind zo'n paard nog aanbevelen voor recreatie altijd heel discutabel. Ik denk zeker dat je paard, meer nog dan je nu doet, behandeling van osteo/fysio nodig heeft.