paars schreef:Elisa2 schreef:Hier kan ik me ook heel erg in vinden. Je kent je eigen dier goed en ik krijg ook niet de indruk dat je tot het uiterste gaatje wilt gaan omdat je geen besluit zou kunnen nemen. Soms is het wel een optelsom van allemaal kleine dingetjes waardoor je mss toch een keer besluit: nu is het genoeg. Maar dat is niet de scoor van je vraagZou gewoon monitoren over hoe het in het algemeen blijft gaan met hem, of er genoeg levens kwaliteit blijft.en ik denk ook dat je je dat wel realiseert.
Ik heb mijn ruin met een chronisch probleem in het koppel gehad en goed blijven kijken naar hoe hij daar functioneerde. Had nog duidelijk zijn plekkie in de groep. Ondersteunde hem met wat duivelsklauw van de Baroen.
Duivelsklauw is gewoon pijnstilling he? Met dezelfde nadelen als medicatie alleen die worden gecontroleerd op werkzame dosis en een supplement niet. Maar het is wel een pijnstiller en daar moet iedereen zelf over beslissen of ze dat langdurig willen. Zolang ze maar beseffen dat het supplement dezelfde nadelen heeft als de medicatie die mensen vaak niet langdurig willen geven, alleen minder controle op de inhoud.
Voor ts zou dit niet van toepassing zijn. Hoewel ik van mening ben dat het aan de oorzaak ligt of ataxie pijnlijk is. Of eigenlijk, de verminderde coördinatie is niet pijnlijk, maar bijvoorbeeld de artrose in de hals (zoals bij de mijne de oorzaak was) kan wel pijnlijk zijn. Of de zenuwen die ergens anders bekneld zijn. En ook de compensatie blessures of overbelasting.