Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
siskeh schreef:Wat lastig ts! Is ze ook getest op ppid?
En wat is de reden waarom er voor novacam is gekozen ipv bute. Bute is voor zover ik weet gunstiger wbt hoefbevangenheid.
Hoefbevangenheid kan een lang proces zijn, zeker als je de oorzaak(voer of ppid bijvoorbeeld) niet onder controle hebt.
Ik begrijp dat je denkt over in laten slapen, maar gezien je eigenlijk nu pas met voer etc duidelijk bezig bent zou ik het persoonlijk nog wel tijd willen geven.
Zelf heb ik ook wel ervaring met hb(door ppid), mijn pony heb ik op 26 jaar laten gaan omdat ze weer bevangen was(daarvoor was wel 6 jaar terug) en met 26 wou ik dat proces niet meer door. Wat ik daar mee wil zeggen, als jij de oorzaken in beeld kan krijgen kan het ook zeker zijn dat je weer jaren zonder problemen(maar met aanpassing) verder kan.
Al begrijp ik ook als je anders kiest.
pluisje88 schreef:Fijn dat je nu in ieder geval weet wat er aan de hand is. Medicatie kan het systeem inderdaad flink ontregelen. Ik zou ook even heel kritisch laten kijken naar hoe je hoeven uit uit zien. Een correcte bekapping maakt een wereld van verschil maar mensen die correct bekappen zijn schaars helaas.
Ik zou hem zeker een kans geven nu je weet wat hij heeft. Pas nu begint de teller te lopen omdat je nu weet wat je kunt gaan doen om hem te helpen. Succes voor jullie allebei. Zware tijden dit. Je voelt je soms zo machteloos…
Kidde schreef:Ik zou ook op PPID laten testen. Haar rug vind ik voor 16 jaar echt wel erg onbespierd, ook hoefbevangenheid is een symptoom
OleJon schreef:pluisje88 schreef:Fijn dat je nu in ieder geval weet wat er aan de hand is. Medicatie kan het systeem inderdaad flink ontregelen. Ik zou ook even heel kritisch laten kijken naar hoe je hoeven uit uit zien. Een correcte bekapping maakt een wereld van verschil maar mensen die correct bekappen zijn schaars helaas.
Ik zou hem zeker een kans geven nu je weet wat hij heeft. Pas nu begint de teller te lopen omdat je nu weet wat je kunt gaan doen om hem te helpen. Succes voor jullie allebei. Zware tijden dit. Je voelt je soms zo machteloos…
Inderdaad, vooral als ze pijn heeft, kan ik slecht tegen. Dank je wel.
Bieden schreef:Leuke pony met die mooie sokken …gaat het al weer wat beter ?

belle_boef schreef:Zet haar eens op een rechte ondergrond. Op deze foto’s lijkt de gehele achterhand hoger te staan waardoor het een vertekend beeld geeft.
Of heeft ze altijd zo’n rare stand in der rug en bekken?