Onregelmatig maar niet echt kreupel, wat vind bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:04

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat de kreupelheid voor komt door linksachter (het zwarte been) maar ik ben inmiddels wel heel benieuwd wat de kliniek vindt.
Als het probleem linksvoor had gezeten dan had hij rechtsom op het harde veel pijnlijker moeten zijn.

Mijn Deurne docent hoefsmid Houdel zou zeggen, linksom kreupel en rechtsom minder tot niet kreupel
zeer waarschijnlijk belasting kreupel.
Kreupelheid kan gewoon verdraaid moeilijk te diagnosticeren zijn. Dat blijkt wel in dit topic.

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:41

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat de kreupelheid voor komt door linksachter (het zwarte been) maar ik ben inmiddels wel heel benieuwd wat de kliniek vindt.
Als het probleem linksvoor had gezeten dan had hij rechtsom op het harde veel pijnlijker moeten zijn.

Mijn paard was rechtsvoor kreupel maar die liep het slechtst op de rechter harde volte, linksom was niks te zien.. dus wat je zegt klopt niet altijd.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:48

Het gaat mij niks aan natuurlijk maar waarom haal je die sokken er niet af bij cpl ? Straks ga je naar de kliniek om te horen dat ze last heeft van die cpl…dat kan heel pijnlijk zijn en verborgen onder die sokken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 20:10

office schreef:
Het gaat mij niks aan natuurlijk maar waarom haal je die sokken er niet af bij cpl ? Straks ga je naar de kliniek om te horen dat ze last heeft van die cpl…dat kan heel pijnlijk zijn en verborgen onder die sokken.

Grappig, jij schrijft het en ik zat er vanmiddag over te denken. Maar 1 keer meegemaakt, serieuze cpl.
Advies toen was scheren dat been, na een poosje dat been goed verzorgen en de huid soepel bleef,
had het paard weer lol in lopen

Mariska_28

Re: Onregelmatig maar niet echt kreupel, wat vind bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 20:42

De cpl is rustig, maar ze heeft wel de kwabben rond de onderbenen helaas :(

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 20:48

Fijn dat je binnenkort naar de kliniek gaat ts. Sokken houden een hoop viezigheid tegen, maar stel er zitten flinke wonden tussen de plooien(wat je echt niet altijd ziet, en het gaat ook ontsteken...).
Mijn tinker liep ook een tijd niet goed, hoog in het kruis en een ''herten galopje'', ook vaag kreupel. Ene DA dacht linksvoor, ik dacht rug, andere DA (en AI) dacht rechtsachter. Zat in de bekken, si gewricht. Na inspuiten weer 100%. Dus hopelijk is het te verhelpen voor je tinker.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 08:34

Ik ben benieuwd of jullie al naar de kliniek geweest zijn en wat eruit is gekomen.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 19:33

Hoe gaat alles ?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-25 21:28

Gerard en ik zijn beide vorige week ziek geweest ^) Morgen kijk ik hoe ze loopt, mocht het hetzelfde zijn ga ik kijken of ik vrijdag bij de kliniek een afspraak kan maken. Maar zo los zie je niets, ze gaat in volle galop de wei door, komt aangerend voor een worteltje.. Dus ben benieuwd wat er morgen en eventueel vrijdag uitkomt.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 14:07

O jakkie …
het beste is als het paard het zelf op kan lossen uiteraard ! Gaat het goed vandaag?