Calming maskers ervaring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 19:16

Afbeelding

Vandaag binnen gekregen
Wat denken jullie? Dit is xl aangezien mijn paard echt een mega hoofd heeft..

Alleen hoe strak moet die zitten? Heb het idee dat die wel wat strakker mag.. dat hij net wat verder weg bij der buitenkant oog zit. anders laat ik hem wat innemen aan de onderkant? Want bovenop mag ze deze maat prima hebben, klein puntje over op de oren alleen.

Zinzi_jewel

Re: Calming maskers ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 20:19

Ik had de fenwick en deed de bandjes onder gekruist , dat zorgde voor iets meer ruimte bij de ogen .

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 21:00

Nog geen ervaring hier. Maar ik heb het masker van Hidez besteld met het oog op de jaarwisseling.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 21:32

Zou zo'n masker ook helpen tegen depressiviteit? Mijn paard is helemaal de kluts kwijt sinds de dood van haar vriendje, ze wil zelfs niet meer in de wei staan, alleen op stal.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 20:10

Ik ben via een topic die ik had geopend hier terecht gekomen. Wie kan me vertellen hoe de maten van Kramer vallen? Mijn paard valt tussen cob en full in qua hoofdstel en halster.. ik dacht zelf een M?

anitaroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 12:17

Ik heb helaas geen goede ervaring met die van Kramer. Deze was bij onze spanjaard al snel stuk. Ook vond ik hem niet heel mooi vallen. Maar we gingen juist voor die van Kramer omdat deze geen klittenband of rits heeft.

WiffWaff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 14:58

Beauty26 schreef:
Ik ben via een topic die ik had geopend hier terecht gekomen. Wie kan me vertellen hoe de maten van Kramer vallen? Mijn paard valt tussen cob en full in qua hoofdstel en halster.. ik dacht zelf een M?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Mijn paard heeft normaal maat full, dit zou dan maat L zijn?

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 15:26

De maskers van Kramer zitten mooi aangesloten bij mijn Arabische merries. Ze hebben van halster maat pony en cob, ik heb S en M genomen en beiden zitten goed.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 15:29

Ik vind die van kramer echt heel fijn. Heb hem voor mijn paard nu bijna een jaar meerdere keren per week in gebruik. Heb er zelf wel direct een rits in laten zetten.

Ik heb maat L voor haar, heeft normaal een kleine full.

Afbeelding

WiffWaff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 15:35

Dankjewel voor de info

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 16:42

Ik heb n maat M besteld.. ook omdat vliegenmasker te groot is maat full dacht ik ik pak maat M

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 16:17

Voor degene die een rits in het masker hebben laten zetten. Wat is dan handig de rits van voor naar achter dicht doen of van achter naar voren?
Zouden jullie een foto ervan kunnen/ willen plaatsen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 20:53

Ik heb de lamicell met dikke oren. Vorig jaar gekocht voor oud en nieuw. Werkte fantastisch.
Toen na een blessure we weer mochten longeren hem als test ook eens om gedaan. Paard was altijd al onstuimig aan de longe, maar toen, ondanks weken niks doen, mega relaxed en ontspannen. Had hem nog nooit zo gezien, maar sindsdien ben ik "om".

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-25 20:55

Hier de kramer versie voor mn paard. Ik vond dat het echt hielp. Ze was relaxers buitenrit. Ik heb ze gekocht voor nieuwjaar dit jaar.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 01:09

Vicome schreef:
Voor degene die een rits in het masker hebben laten zetten. Wat is dan handig de rits van voor naar achter dicht doen of van achter naar voren?
Zouden jullie een foto ervan kunnen/ willen plaatsen?

Ik heb zelf de rits van kaak naar neus. Ik ga proberen te onthouden morgen een foto te maken voor je. :)

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 18:26

Tijdens de jaarwisseling heb ik het masker van Kramer omgedaan en beide merries zijn relaxed de avond doorgekomen. Heel blij mee want dat was vorig jaar wel anders. Ik weet niet of het volledig aan het masker ligt maar het zal ongetwijfeld mee geholpen hebben.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 08:18

Hier precies dezelfde ervaring met het kramer masker met de jaarwisseling.
Smiddags heb ik hem even omgedaan om te testen en waar ie eerst nog wat schrikkerig was van de knallen, stond ie met 10 minuutjes half slapend met zn lip te wiebelen, helemaal relaxed.

Met de jaarwisseling was ie ook echt bijzonder relaxed. Geen idee of het masker invloed heeft gehad maar ik gebruik hem volgend jaar gewoon weer.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 07:48

Volgend jaar ga ik ook voor een masker. Mijn paard heeft het heel goed gedaan maar was verre weg van relaxt ze wilde niet meer de paddock in stal was haar veilige haven. Gebruiken jullie de maskers ook nog wel eens op andere moment? Mijn paard en de wind(storm) zijn ook niet een goede combinatie.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 08:10

Ik heb de maskers nog niet zo lang maar ik heb ze tot nu toe gebruikt met oud en nieuw en op de trailer. Ook daar merkte ik positief verschil.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:47

Merkt iemand nog verschil in de varianten met of zonder oren?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:56

En hoe gebruiken jullie hem? Voor bepaalde situaties, even tussen door, dag en nacht? Ik zot ook te twijfelen 1 te proberen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:08

Ik zou hem nooit een nacht onbeheerd achter laten. Als het ergens aan blijft hangen of draait kan dat erg nare situaties geven. Ik gebruik hem alleen met rijden/longeren en tijdens de jaarwisseling, maar dan ben ik thuis erbij en hou ik het in de gaten. Niet omgelaten toen ik naar bed ging.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:30

Dat masker scheurt wel hoor als het blijft haken oid.
Wij hebben de paarden op shows altijd in hoofd hals slinkies staan dag&nacht en dat is hetzelfde stof.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 21:05

Popstra schreef:
Dat masker scheurt wel hoor als het blijft haken oid.
Wij hebben de paarden op shows altijd in hoofd hals slinkies staan dag&nacht en dat is hetzelfde stof.

Tja paarden doen gewoon domme dingen zeg maar. Las laatst nare ervaring met zo'n slinkie die over oog was gedraaid en schade had aangericht. Dus ik doe het niet. Maar heb er ook geen reden toe, dat scheelt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 21:33

Tancreda4 schreef:
En hoe gebruiken jullie hem? Voor bepaalde situaties, even tussen door, dag en nacht? Ik zot ook te twijfelen 1 te proberen.

In de drafsport hebben veel paarden het masker op in de trailer, en op de koersterrein en tijdens de wedstrijd.
Het masker van onze draver Madness gaat vaak pas na de koers af of thuis op stal voor hij naar de wei weer ingaat.
De druk van het masker kalmeert de paarden blijkt in de praktijk.

Madness draagt masker zonder oordoppen. Hij heeft watten in de oren om geluid te dimmen.

Afbeelding