Kliniek of dierenarts op stal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 16:15

Elco schreef:
KiKiDo schreef:
In Utrecht zit Morgan Lashley..haha.
Dus inderdaad: Utrecht of Raaphorst.
Raaphorst hoor ik goede verhalen, maar heb geen ervaring.
Utrecht heb je alles bij de hand. Zelf heb ik studenten nooit onprettig ervaren. En.. we hebben over een paar jaar ook nog dierenartsen nodig, denk ik dan maar.
Maar de ervaring met Utrecht heb je zelf al.

Morgan Lashley, daar blijf ik ver vandaan. Hele slechte ervaringen mee.

Maar dat houd je toch. Ik rijd vanuit zuid Holland naar smdc en ga absoluut nooit meer naar Bodegraven vanwege meerdere slechte ervaringen en echt hele grote blessures over het hoofd gezien en veel te simpel doen over paard dat slecht blijft. De ander zweert er juist weer bij.

Over smdc gaan verhalen dat ze enorm duur zijn terwijl wij toch in verhouding telkens minder kwijt waren daar als in Bodegraven voor minder. Bodegraven was echr in alles een heel stuk prijziger.

LiannePuthzy

Re: Kliniek of dierenarts op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 20:16

Vandaag naar Utrecht geweest, conclusie in ruim een jaar tijd is er atrose ontstaan in het hoefgewricht. Hij staat nu op ander soort beslag wat beter voor zijn pezen en atrose is. Rug en hals waren geen afwijkingen te vinden

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 20:36

Kidde schreef:
Ik heb nog recente ervaringen, maar ik heb zelf absoluut niet de ervaring dat onnodige behandelingen etc. worden aangesmeerd (wat je vaak hoort over Evidensia klinieken). Er zit ook gewoon veel kennis, ik ga er zelf nog gewoon heen in elk geval en laat me hierdoor niet afschrikken. Maar zo zijn er over elke kliniek goede en slechte ervaringen :)

Het nadeel van de klnieken van Evidensia is dat niet alleen de dierenarts en diens personeel, maar ook de Zweedse investeringsmaatschappij EQT, het Amerikaanse investeringsfonds Silver Lake én aandeelhouders zoals Nestlé aan jou moeten verdienen. Je bent dus altijd duurder uit.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 20:51

LiannePuthzy schreef:
Vandaag naar Utrecht geweest, conclusie in ruim een jaar tijd is er atrose ontstaan in het hoefgewricht. Hij staat nu op ander soort beslag wat beter voor zijn pezen en atrose is. Rug en hals waren geen afwijkingen te vinden

Fijn dat er duidelijkheid is, hou wel in de gaten of de ijzers echt een toegevoegde waarde zijn.
Wel een conclusie die je liever niet hoort, nog advies gekregen voor evt. supplementen?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 21:03

Steppe schreef:
LiannePuthzy schreef:

Fijn dat er duidelijkheid is, hou wel in de gaten of de ijzers echt een toegevoegde waarde zijn.
Wel een conclusie die je liever niet hoort, nog advies gekregen voor evt. supplementen?

Nee de dierenarts die ik had vond supplementen over het algemeen onzin, maar nou zijn er natuurlijk sowieso veel meningsverschillen over de toegevoegde waarde van supplementen
Ik moet sowieso de aankomende paar keer dat hij nieuwe ijzers krijgt dit in Utrecht laten doen zodat de dierenarts inderdaad kan kijken of het beslag ook het gewenste effect geeft. Anders gaan we nog corticosteroïden en irap proberen

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 22:59

Het klinkt in elk geval als een goed bezoek, waar je sowieso wijzer bent geworden over wat er mis is. Ik duim voor je dat het aangepaste beslag voldoende is om het weer voldoende goed te krijgen. Niet een uitslag die je had gehoopt, maar goed, er wordt iets gedaan en er zijn nog opties voor als dit niet voldoende werkt. Heel veel sterkte en fijn dat je het hier gedeeld hebt!