Geen oorzaak gevonden onzuiver lopen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 11:46

Connie76 schreef:
@Tengeltje11: Hij doet al 1,5 jr niks en staat 24/7 buiten in een kleine groep op een hit actief stal. Weide dus geen toegevoegde waarde.

Voorop gesteld: wat doen jullie al je best en wat balen voor jullie.

En ik snap je antwoord aan Tengeltje ook wel. Je huisvesting is al met heel veel beweging.
En vanaf zo'n stal is 24/7 weidegang nog maar een kleine vooruitgang. Maar het is wél daadwerkelijk weer anders dan nu. Nóg meer hapje stapje. En dat kán net het laatste ondersteunende stapje zijn.

Overigens denk ik dat dat nu niet zomaar de oplossing gaat zijn. En zo te zien heb je weer goede nieuwe richtingen te pakken hier die je eerst wil uitzoeken.
Maar als het vaag blijft daarna en het paard wel 'goed genoeg' is. Zou ik het tegen die tijd nog een keer heroverwegen om hem in het gras te zetten.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 22:55

En even helemaal terug naar het begin…hij steigerde behoorlijk hoog.Weet je zeker dat hij van schrik steigerde of steigerde hij toen (al) van (een) pijn(scheut) ? want als het niet in de benen zit vind je daar ook geen oplossing.Waren er eerder geen opvallende dingen als weg lopen voor het zadel, zuur zijn , scheef zijn of hoofdschudden bijvoorbeeld?
Ik zou zo langzamerhand wel klaar zijn met dit paard .Zo veel gedokterd en alsnog niet goed.
Ik zou wat licht werk gaan doen en dan kijken of het minder of erger wordt en als het veel erger wordt is het misschien of beter te herkennen en te behandelen of je laat hem inslapen.
Dat advies van zet hem wat aan het werk en kijk of het over gaat of erger wordt kreeg ik jaren terug zelf van de kliniek bij een paard.Dier was ook licht kreupel en niks gevonden.Is bij ons overgegaan maar zij was niet al twee jaar onregelmatig maar dat was tamelijk acuut.
Overigens hoeft een licht onregelmatig paard niet onbruikbaar te zijn.Gewoon een beetje rekening mee houden met rijden .

zazaza

Re: Geen oorzaak gevonden onzuiver lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 23:59

Wat vervelend. Ik zou als stap 1 toch equipe even bellen. Wellicht kan hun arts ook even meekijken naar de beelden, zij hebben vaak ook wel advies. MRI vergoeden ze volgens mij nooit…. Dan weet je in elk geval de financiële kant een beetje

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 00:09

Thermografisch onderzoek en daar de overbelaste plekken laten opsporen. Met dit raport naar een goede osteo of iets dergelijks om het dier weer in balans te zetten.

Na zo'n klap kan het aardig lang beurs zijn, kijk naar jezelf als je een goede klap maakt.

Emm72

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 19:29

[.
Laatst bijgewerkt door Emm72 op 30-07-25 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 19:48

Maak hiervoor je eigen topic aan. Wat jij nu doet is andermans topic kapen. Dit hoort niet.

Edit, ik zie zojuist dat je je eigen topic al aangemaakt hebt over een peesblessure bij ditzelfde paard begin 2024.
Speelt dit al zo lang dan en als de dierenarts er toen al bij geweest is, hoezo heb je dit dan niet met hem besproken?

En waarom kaap je dan een jaar later iemand anders topic en hou je het niet gewoon als een update in je eigen topic?
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 30-07-25 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Emm72

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 19:51

Sorry ik ben nog zoekende hoe het allemaal werkt. Bedankt voor je aardige reactie.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 19:51

Edit, ik zie zojuist dat je je eigen topic al aangemaakt hebt over een peesblessure bij ditzelfde paard begin 2024.
Speelt dit al zo lang dan en als de dierenarts er toen al bij geweest is, hoezo heb je dit dan niet met hem besproken?

En waarom kaap je dan een jaar later iemand anders topic en hou je het niet gewoon als een update in je eigen topic?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 20:00

Emm72 schreef:
Hallo allemaal ik weet niet of ik het hier mag plaatsen maar ik heb een vraag over mijn 5 jarige ruin. Soms heeft hij aan de binnenkant van pijpbeen iets duidelijker bloedvat of pees ik twijfel wat dit is, je kan het indrukken. Het is niet warm of dik en hij loopt niet onregelmatig. De eerste foto is wat ik bedoel heb het geel omcirkeld. Ter vergelijking is de tweede foto zijn andere been. Het zijn voorbenen. Graag jullie mening.

Nee dat kan niet in dit topic. Maar je hebt een eigen topic van vorig jaar waarin er een echo is gemaakt en het een verdikt bloedvat was. Ik adviseer je nu hetzelfde te doen. Scannnetje maken en je weet het zeker.