Paarden eten eigen mest

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Paarden eten eigen mest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 18:25

Genoeg, maar die wil je blijkbaar niet horen/lezen, want daar heb je niet op gereageerd.

LizzyRTPL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 19:00

Daihyo schreef:
Genoeg, maar die wil je blijkbaar niet horen/lezen, want daar heb je niet op gereageerd.

Maar ik ben terug naar de basis. Goed hooi, balancer en verder niks.

En voor de Tinker zijn sp want daar kan hij niet zonder.

Maar wat zou je verder nog voor tips hebben?

LizzyRTPL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 19:02

Daihyo schreef:

De bitterkruiden ben ik mij via pure horse in aan het verdiepen. Maar misschien kan jij me wat meer erover vertellen?

Daarnaast had ik dacht ik al gezegd dat ik goed hooi geef en een balancer.

LizzyRTPL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 21:12

LizzyRTPL schreef:
Daihyo schreef:

Maar ik ben terug naar de basis. Goed hooi, balancer en verder niks.

En voor de Tinker zijn sp want daar kan hij niet zonder.

Maar wat zou je verder nog voor tips hebben?

Daarnaast heb ik even terug gelezen, maar ik heb echt op je gereageerd..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 22:33

Waar dan? Want ik heb nergens gelezen dat je bent overgestapt op een balancer. Maar maakt niet uit, dat is een goede stap.
Welke balancer heb je? Kan zijn dat deze nog niet matcht met je paarden. Die van mij gingen bijvoorbeeld zand en mest eten op de balancer van Vitalbix en Marstall. Maar op die van Agrobs doen ze het super.

Voor de bitterkruiden heb je kant en klare mengsels. Amara of Okapi zijn goede mengsels. Het is een kuur, dus je kan dit 6-8 weken geven. Het herstelt de darmen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 04:04

Ik zou de dierenarts nogmaals vragen om een wormenkuur (in deze uitzonderlijke situatie). Zeker in het najaar is het niet overbodig. Horzellarven en wormbesmettingen zijn niet altijd aantoonbaar in een mestonderzoek.

LizzyRTPL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 22:46

Daihyo schreef:
Waar dan? Want ik heb nergens gelezen dat je bent overgestapt op een balancer. Maar maakt niet uit, dat is een goede stap.
Welke balancer heb je? Kan zijn dat deze nog niet matcht met je paarden. Die van mij gingen bijvoorbeeld zand en mest eten op de balancer van Vitalbix en Marstall. Maar op die van Agrobs doen ze het super.

Voor de bitterkruiden heb je kant en klare mengsels. Amara of Okapi zijn goede mengsels. Het is een kuur, dus je kan dit 6-8 weken geven. Het herstelt de darmen.

Ik heb nu ze balancer van Pavo. Maar tot nu toe dus geen verschil.

LizzyRTPL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-25 19:34

senna21 schreef:
Ik zou de dierenarts nogmaals vragen om een wormenkuur (in deze uitzonderlijke situatie). Zeker in het najaar is het niet overbodig. Horzellarven en wormbesmettingen zijn niet altijd aantoonbaar in een mestonderzoek.

Maar ook als ze altijd in de paddock staan?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 19:36

Dan juist, in de paddock lopen ze in mijn ervaring veel sneller besmettingen op dan in de weide.

LizzyRTPL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-25 19:55

c_alsemgeest schreef:
Dan juist, in de paddock lopen ze in mijn ervaring veel sneller besmettingen op dan in de weide.

Ik ga morgen meteen bellen! Maar vorige keer kreeg ik geen wormenkuur omdat ze geen wormen hebben.

LizzyRTPL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-25 22:14

Daihyo schreef:

Ik heb nu de metazoa balancer. Het is een stuk minder geworden maar niet weg. Nu wilde ik de bitterkruiden bestellen maar zie bij de genoemde merken diverse kruiden erin zitten.. welke is dan beter?

LizzyRTPL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-25 22:15

LizzyRTPL schreef:
c_alsemgeest schreef:

Ik ga morgen meteen bellen! Maar vorige keer kreeg ik geen wormenkuur omdat ze geen wormen hebben.

Helaas willen ze geen kuur geven bij een negatieve uitslag