Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xPearl schreef:Klopt, sommige paarden krijgen er niet veel stress van, ben ik het met je eens. Maar niet bij elk paard is dat zo gemakkelijk. Van 5jr op dezelfde plek staan naar verhuizen naar een hele andere stalling én na 3 maanden weer moeten verhuizen lijkt mij toch wel wat stressvol. Ik ben de voor en nadelen voor mezelf aan het opschrijven en ga binnenkort even in gesprek met haar, maar ik kan niet direct zeggen dat dit dé oplossing is of dat ik hem morgen direct ga verhuizen.
Blacky94 schreef:xPearl schreef:Klopt, sommige paarden krijgen er niet veel stress van, ben ik het met je eens. Maar niet bij elk paard is dat zo gemakkelijk. Van 5jr op dezelfde plek staan naar verhuizen naar een hele andere stalling én na 3 maanden weer moeten verhuizen lijkt mij toch wel wat stressvol. Ik ben de voor en nadelen voor mezelf aan het opschrijven en ga binnenkort even in gesprek met haar, maar ik kan niet direct zeggen dat dit dé oplossing is of dat ik hem morgen direct ga verhuizen.
Alhoewel ik je punt heel goed snap, soms is het ook niet anders. Zeker als het voor je paard beter is. Alhoewel ik idd niet naar de andere positieve/negatieve punten van evt. verhuizen kan kijken dus die afweging moet je uiteraard zelf maken.
Nadat ik die van mij 1,5 jaar terug uit de opfok heb gehaald, is ze inmiddels zo'n 6x verhuisd en dit najaar zal ze sws nog een keer moeten. Daarvan is 2x naar de kliniek (wv 1x langdurig), 1x naar een nieuwe stal wat amper 1,5e week geduurd heeft omdat dit qua revalidatie/stress niet ging en ik bang was dat ze zichzelf weer kapot zou trappen en 1x nadat ze bijna dood is gegaan op haar 1e stal. En ook nu staat ze op een plek die (helaas) maar tijdelijk is. Is dat ideaal? Absoluut niet, en ik hou er helemaal niet zo van om stal te hoppen. Ben vooral blij dat ze er gelukkig heel goed mee om lijkt te gaan. Maar soms is de situatie ook wat ie is. Je bent nog aan het uitzoeken wat die van jou wel/niet nodig heeft en wat wel/niet voor hem werkt. Neem daar de tijd voor, maar als blijkt dat verhuizen (en in het ergste geval nog een keer verhuizen) beter is voor jullie, dan went ie daar uiteindelijk ook wel weer.