Marigold schreef:Een d-pony van 31 is al heel erg oud he.
Als het mijn pony was zou ik (zeker als er geen verbetering komt) overwegen tot inslapen over te gaan, om te voorkomen dat hij verongelukt door deze ongecontroleerde impuls (waardoor je dan tot spoed inslapen moet overgaan).
Bedoel, wat je omschrijft klinkt heel heftig.
Het betekent dat de pony heel veel stress en angst ervaart en vol schiet met adrenaline.
En veel kans heeft zichzelf te verwonden.
Misschien ben ik wat nuchter qua inslapen, en het is ook makkelijker dit te typen vanaf de zijlijn dan wanneer het om mijn eigen dier zou gaan. Maar op deze leeftijd zo’n gedragsverandering..
Vroeg of laat komt het erop toe dat je als eigenaar de keuze moet/mag maken.
En men zegt wel eens dat je beter iets te vroeg kan zijn dan te laat.
Ik weet niet of je deze optie al meeweegt, ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt maar ik wou het even genoemd hebben aanvullend op de andere (meeste) medicijnen/dokteren reacties.
In elk geval sterkte, zal vast heel naar zijn je pony zo mee te maken.
Nb luisvliegen zitten (mijn ervaring) op roofvogels en in dergelijke nesten. Je komt ze niet heel veel tegen maar het zijn echt pestbeesten. Ik heb in een wildopvang gewerkt, de enkele keer dat daar een luisvlieg *was* (bij nieuwe vogel) dan was het alles aan de kant, eerst dat beest dood. Want ze steken idd heel gemeen. De kans dat de pony van TS elke keer door een luisvlieg wordt geprikt lijkt me niet zo groot, of er moet daar echt een buizerdnest vlak boven de wei in een boom zitten oid.
Hier heb ik zeker aan gedacht. Ik heb altijd gezegd, als leven lijden wordt, dan moet ik hem niet hier voor mezelf houden. Ik ga dit ook vrijdag met de da bespreken. Het rare is wel gewoon dat het overdag nooit voorkomt. Alleen na de laatste ronden met voeren, dus na 11 uur in de avond of heel erg vroeg, rond half 5 in de ochtend.
Daarnaast is het zeker niet dagelijks of wekelijks. Maar de afgelopen tijden een keer per maand.